Nope... de laatste betaling ontvang je per begin juli. op 1 april 2015 is hij nog 17, recht over kwartaal 2, ergo betaling in juli... op 1 juli 2015 is hij 18, dus geen recht meer over kwartaal 3 -> geen betaling in oktober
Mijn oudste is geboren op 01-10-01 en wij ontvingen zijn eerste kb op 1-7 Kinderbijslag ook hier binnen en hebben wij besteed aan een nieuwe auto. Kids hadden al kleding gehad.
Hier het meeste gebruikt aan kleding en een voorraadje luiers voor de jongste. De rest houden we even apart
Ik zag het net.........! Joepie! Wij zitten al manden meer dan krap. Mijn werk als gasouder begint te lopen dus de vooruitzichten zijn goed. Maar ik was het helemaal vergeten, dus een mooie verassing. Het gaat dus op aan waar het voor nodig is. Boodschappen, vaste lasten, luiers, schoenen, kleren. De kinderen komen nooit iets te kort, ook in deze lange moeilijke periode.
hier gaat altijd alles direct op aan rekeningen en de boodschappen, sparen zit er voorlopig niet en en onze kleine man krijgt alles wanneer hij het nodig heeft. Ben ook altijd wel erg veel geld kwijt voor een beetje kleding maar dat vinden we dan weer niet erg, er komt een tijd dan wil ik het graag voor hem op zijn eigen spaar rekening zetten.
Voelen jullie je niet 'schuldig' als jullie het aan dingen voor jullie zelf besteden (gewoon vraagje, geen veroordeling) i.p.v. aan kleding/luiers/schoenen voor de kids ?
Wahaha echt niet, dat bedrag van de kbs valt in het niet als ik zie wat ik maandelijks aan ze uit geef
nee zeker voel ik me niet schuldig, als ze wat nodig hebben krijgen ze het toch wel, dus in feite maak ik in 3 maanden de kb op aan de kinderen alleen verspreid over 3 maanden in plaats van 1 x
Nee hoor.. Ze krijgen alles wat ze nodig hebben. koop kleding als ze het nodig hebben, wacht niet tot de kb er is. Nu is het naar de spaar gegaan. Vorige maand heeft Zl nog kleding gehad en voor dl ga ok binnenkort eens kijken als er nieuwe collecties hangen. dat gaat dan van onze gewone rekening af.
Nee, ik zie mijn geldinkomsten niet als potjes voor dit en potjes voor dat. Dus niet dat ik de zorgtoeslag aan zorg zou besteden, de huurtoeslag aan huur (krijg ik beiden overigens niet), en kinderbijslag aan luiers. Er komt gewoon een bedrag binnen, en er gaat een bedrag uit aan alles wat nodig is. Als ik een nieuwe auto ga kopen denk ik niet na van welke potje/bron ik dat betaal. Spullen of luiers voor mijn dochter, die koop ik het hele jaar door, wanneer de kinderbijslag binnenkomt is hier niet van invloed op wat en wanneer ik iets koop. Maar goed, ik ben dan wel in de gelukkige situatie met altijd voldoende spaargeld beschikbaar. Ik spaar een maandelijks vast bedrag voor dochter, en als er meer dan nodig op mijn betaalrekening staat schuif ik het naar m'n spaarrekening, en als ik een grote uitgave wil doen schuif ik weer geld terug. Als ze later gaat studeren (als dat zo is) kan ik extra geld overdragen voor haar studie. Ik zie mijn geld zodoende ook een beetje als haar geld. Zij is gebaat bij mijn financiele situatie. Ik bedoel, je bekijkt bij elke boterham die ze eet toch ook niet van die boterham voor mij moet van m'n maandsalaris of uitkering betaalt en die boterham van haar van de kinderbijslag? (á la CD van jou, CD van mij) Maar ik begrijp wel dat het anders is als je krapper in geld zit en echt op de kinderbijslag zit te wachten. Maar je kind heeft er niks aan als je schulden hebt, of de auto kapot is en die echt nodig is, of een moeder die al 1 jaar geen uitje voor zichzelf heeft gehad, of whatever. Dus ik persoonlijk zou gewoon bij élke uitbesteding bedenken of dat nodig is en waar je geld dus naartoe gaat, en niet zozeer alleen bij de kinderbijslag.
Ik zou mij veel schuldiger voelen als ik mijn rekeningen niet kan betalen, ze krijgen hier kleding wanneer ze het nodig hebben en niet pas als de KBS wordt gestort. Ze komen dus niets te kort. Dus ja op het moment dat de KBS gestort word gaat dat gewoon op de grote hoop om de rekeningen mee te betalen.
Ik spaar de kinderbijslag. En niet perse voor hun of perse voor mij, maar ik stort het op de rekening waarvan ik later de vakantie ga betalen 😄
In de normale situatie gaat het naar de spaarrekening van de kinderen. Maar nu wordt het gebruikt voor kleding. 😇
De kinderbijslag eindigt in het kwartaal na de 18e verjaardag De kinderbijslag eindigt in het kwartaal na de 18e verjaardag van uw kind. Wordt uw kind op 12 april 18 jaar, dan krijgt u voor het hele tweede kwartaal nog kinderbijslag. Dit betalen we na afloop van het kwartaal, dus in juli aan u uit. Alleen als uw kind op de eerste dag van het kwartaal 18 jaar wordt, krijgt u over dat kwartaal al geen kinderbijslag meer. Is uw kind op 1 april jarig, dan stopt de kinderbijslag dus na het eerste kwartaal. Info van svb. Zoon is van 7 november zijn eerste kbs kreeg ik in april 2001 dan stopt het in 2019 op 1 januari dan is het mijn laatste keer dat ik voor hem nog kbs krijgt als ik het zo goed begrijpt???
Je zoon was op 1-1-2001 al op de wereld, dus recht op KB per het eerste kwartaal, met betaling per begin april 2001. Op 1-10-2018 is je zoon nog 17, dus recht op KB, en betaling begin januari 2019. Op 1-1-2019 is je zoon al 18 jaar dus geen recht meer op KB
Mee eens! Sowieso besteed ik amper de helft van de KBS maar aan de kinderen. Ze krijgen namelijk beide elk kwartaal 100 euro ervan op hun spaarrekening gestort.
Volgens de regels klopt dit niet. Op de eerste dag van dat kwartaal was je kindje er dus. En dus heb je recht op KBS over dat kwartaal en had je dus de eerste in januari al moeten krijgen.