even een korte vraag. hoe gaat dat met de kinderbijslag? moet je dat zelf aanvragen? begreep eruit dat dat vanzelf gaat via de gemeente? en na hoeveel tijd kan ik dat verwachten? ben niet hebberig ofzo hoor maar toch hahaha
nee hoor...kinderbijslag krijg je van de SVB en dat gaat via de gemeente, volgens mij krijg je vanzelf bericht, maar je kan ook zelf even contact opnemen met de SVB
Kinderbijslag is iets anders dan kindgebonden budget hoor. Kindgebonden budget moet je aanvragen, kinderbijslag krijg je automatisch
Kinderbijslag krijg je idd automatisch, als je je kindje hebt aangegeven zorgt je gemeente dat je gegevens bij de svb komen.
kinderbijslag blijft hetzelfde, en die krijg je inderdaad automatisch. Kindertoeslag is veranderd naar kindgebonden budget, en in principe gaat dat ook automatisch, maar heb je daar nog niets over gehoord kun je zelf even op toeslagen.nl kijken en eventueel een aanvraagformulier downloaden,invullen en opsturen. je kunt ook een proefberekening maken waar jij recht op hebt (bedrag)
Ja kinderbijslag krijg je van de SVB per kwartaal en kindertoeslag,nu kindgebonden budget van de belastingdienst per maand als ik het goed heb!
Kinderbijslagopgaveformulieren krijg je automatisch thuisgestuurd als je je kindje aangegeven hebt. Vervolgens moet je de aanvraag nog wel zelf activeren (door de formulieren op te sturen óf via de site van de SVB). Je moet dan bijvoorbeeld aangeven op wiens naam de toeslag moet staan (die van de moeder of de vader), rekeningnummer etc. Op www.svb.nl vind je meer info erover. Succes
Klopt helemaal. En peildatum voor kinderbijslag is de 1e van de maand. En het gaat per kwartaal. Dus als je kind op 2 januari geboren wordt heb je dikke pech, voor dat kwartaal telt je kind niet mee. Je kind gaat meetellen in t 2e kwartaal, en dat begint op 1 April te lopen. Wat dus betekent dat je in Juli voor het eerst kinderbijslag gaat ontvangen. Is je kind op 30 Maart geboren, dan begint die meteen al mee te tellen en krijg je t ook in Juli.
Sorry.... het zou moeten zijn peildatum is de 1e dag van het kwartaal De rest van de uitleg is prima!!! Verder gaat inderdaad alles vrijwel automatisch.
ok bedankt! nog een vraagje. wat is kindgebonden budget? nooit van gehoord. ken alleen de kinderbijslag
heb even gegoogled en weet het al! bedankt in ieder geval voor alle antwoorden. ik wacht nog even af! deze mag van mij een slotje op!
klopt helemaal. had t wel zo in mn hoofd zitten Zou t onderhand ook goed moeten weten na 2x 18 jr kinderbijslag
hier kun je t lezen over dat kindgebonden budhet http://www.jeugdengezin.nl/dossiers/kin ... efault.asp Niet iedereen krijgt dit overigens, dit is alleen voor gezinnen die onder een bepaald inkomen zitten. MEESTAL hoef je t niet zelf aan te vragen, maar heb je voor 1 jan. 2009 geen bericht gehad dan doe je er verstandig aan contact op te nemen met de belastingdienst (die keert t dus uit) hier staan de inkomensgrenzen http://www.toeslagen.nl/particulier/kin ... l#P67_7292 en meer informatie.
Wij hoefden het kindgebondenbudget ook niet zelf aan te vragen, maar ik zou het wel nog even narekenen als ik jullie was. Wij kregen 80 euro per maand terug waar we dus helemaal geen recht op hadden. We moeten nu meer dan 1000 euro terug betalen. (Ik wist het wel en had het dus apart gezet, maar erg handig is het niet). Dit gaat over het kindgebonden budget, niet over de kinderbijslag.