kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano krijgt natuurlijk kb en dat zet ik altijd op een aparte rek voor hem, als hij wat nodig heeft.

Maar vaak vergeet ik daarvan over teschrijven en betaal ik het zelf voor hem, geen probleem natuurlijk.

Maar nou een paar mnd geleden en nu staan we dus ook op het punt, hebben we eigenlijk het geld nodig voor onszelf. Hij heeft nog van dec.

Maar ik voel me hier ontzettend schuldig over en twijfel enorm of we dat wel moeten doen. Ik vind dat het van hem is en dat wij er eigenlijk niet aan mogen zitten voor onszelf dan!

Gebruiken jullie de kb voor wat anders dan alleen jullie kind.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou me daar niet al te schuldig over voelen als het eens voorkomt. Als je kindje gewoon krijgt wat hij/zij nodig heeft (kleding, verzorging etc.) dan is het toch geen ramp als dat geld eens voor andere doeleinden gebruikt wordt?
    Je zegt het zelf al, je betaalt sowieso al voor hem buiten de kinderbijslag om.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn dochter gaat in sept studeren en dat kost 4000 euro. ons kinderbijslag gaat daar de komende keren ook allemaal heen hoor. de jongste heeft nog kleding genoeg en al wat zomerkleding.

je koopt toch heus wel iets voor je kleintje op het moment dat hij het dringend nodig heeft ook buiten de kb om. je doet hem heus niks te kort als je de kb een keer voor iets noodzakelijks gebruikt. indirect komt dat het hem ook weer ten goede, toch?

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier hebben we de kinderbijslag tot nu toe altijd zelf gebruikt maar wel uiteraard kleren en luiers voor haar etc...maar vanaf deze maand kunnen we het eindelijk op de spaar zetten voor haar...het was even niet anders en voel me daar wel lichtelijk schuldig over maar vanaf nu kunnen we het opzij zetten en dat geeeft me ook wel weer een goed gevoel..

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben de kb ook al eens voor onszelf gebruikt hoor. Deze ronde kb gaan we het o.a. gebruiken voor haar verjaardagscadeau en de taart etc. Verder sparen we elke maand € 25,-- voor haar en heeft ze aan kleertjes e.d. geen gebrek, dus ze komt echt niks te kort.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier gaat de kb altijd op de hoop hoor. Sparen en kleding voor hun gaat gewoon van de grote hoop af. Ik zie de kb echt niet als ´van hun´ maar gewoon als extra´tje voor het hele gezin.

7. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    hier eigenlijk t zelfde.....

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.861
    9.374
    113
    Gelderland
    Hier hetzelfde. Alles gaat op de grote hoop. En we kopen iets voor hem als we dat nodig hebben. Deze keer gaan we er misschien wel van shoppen omdat we sinds een tijdje met een weekbudget leven om te kunnen sparen voor een auto. Hij heeft nog wel wat aan zomerkleding nodig en wij trouwens ook;)

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Eens met Umm85, hier ook zo.

10. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Hier gaat de KB altijd naar de rekening van de kleine man! En komen we daar dan ook niet aan! We kopen kleertjes en luiers e.d meestal van het KGB. één keer hebben we gehad dat we het geld echt nodig hadden, dus toen hebben wij 100 euro over gemaakt, maar dat is dan wel weer aangevuld!

11. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Dilano komt zeker niets tekort, hij heeft alles wat hij nodig heeft. Hmmm maar zoals ik lees, hoef ik me dus niet echt schuldig te voelen. En tuurlijk komt hem ook ten goede als we er nu een beetje van gebruiken, maar het blijft rot voelen.

Maar daar kom ik wel overheen.!

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Hier gaat de kb deze maand op aan laetitia een kadootje voor dr verjaardag en aan de taart, en nieuwe kleertjes.. normaal gaat er een deel naar haar spaarrekening en de rest gebruiken we gewoon als we het nodig hebben.. ze komt echt niks te kort.

13. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier komt het op 1 hoop
    en als de kids wat nodig hebben koop ik het gewoon
    en gaat het niet speciaal van de kb af
    we sparen al een bedrag per maand voor ze

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier blijft het gewoon op mijn rekening staan en word niet specifiek voor daniel gebruikt. Er worden soms ook boodschappen van gedaan en ik voel me daar niet schuldig over want daniel eet gewoon met ons mee;) Deze keer ga ik het denk wel gebruiken voor nieuwe kleertjes en dingen voor op zn nieuwe kamer;)

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij leggen een gedeelte van de KB in op zijn spaarrek (en in dec/jan storten we een gedeelte van onze 13e mnd op zijn spaarrek). Wat er eenmaal op staat, komen we niet aan omdat het niet nodig is.
    Maar ik kan me voorstellen dat als een situatie zich voordoet dat je het nodig hebt, je het wel opneemt.
    Zou je daar dus niet te schuldig over voelen.

16. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Zelfde hier. aankomende ronde gaat hier een gedeelte naar een eftelingabonnement voor mij. Kinderen mogen gratis, maar er zal toch iemand mee moeten ;)
    De rest gaat naar kleding, maar dat koop ik over het algemeen gewoon wanneer het nodig is, van kb of normaal maandinkomen, net wanneer het uit komt. Nu komt het toevallig uit, maar kan best zijn dat volgende keer alles naar rekeningen gaat oid.

17. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik gebruik de kb altijd zelf, ik geef ook veel meer uit aan de kinderen dat de kinderbijslag ;)
    ik spaar wel voor beide 30 pm op een spaarrekening. hier kunnen wij dus ook niet makkelijk bijkomen.
    zou me er echt niet schuldig over voelen als ik jou was, neem aan dat je met kb niet rondkomt met alle kosten voor de kleine man hebt toch ;)

18. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier word kinderbijslag gebruikt voor vanalles bijna niet voor de kinderen. Ze krijgen kleding en luiers van onze rekening en dat is meer als wat je van de kinderbijslag krijgt.

19. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hier zetten we de helft op de spaarrekening van de kleine en de andere helft besteden we aan duurdere aankopen bijv een kinderstoel oid, net wat er nodig is op dat moment. Nu hebben we bijv niks nodig en gaat t hele bedrag gewoon op zijn rekening en dat laat ik staan.

20. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    wanneer wordt het ook alweer gestort trouwens, 1e? toch? van komende maand of die erop? weet t geeneens meer.

Deel Deze Pagina