kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Hier wordt de kb op onze gezamelijke rekening gestort en we maken het dus ook o.a. op aan dagelijkse boodschappen enz. Als ze kleding nodig hebben komt het ook van die rekening, dus ze komen niets te kort. We sparen iedere maand een bedrag voor ze. Aan die rekening zou ik nooit komen, dan zou ik me wel schuldig voelen, want dat geld is van hun".

2. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    terugkijkend naar waarom de KB ooit is ingevoerd..het is een vergoeding VOOR de ouders met kinderen. Dus voel je niet schuldig als je het voor jezelf gaat gebruiken...nergens staat beschreven dat het gespendeerd moet worden aan je kind..

3. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier gaat de kinderbijslag ook op de grote hoop. Mijn meiden krijgen tussendoor wanneer het nodig is kleding en niet alleen wanneer de kb gestort wordt. Eten, stroom, water, gas, huisvesting, verzekeringen komen immers iedere maand en ook de kinderen maken daar gebruik van natuurlijk. Sparen voor de kinderen doen wij ook maandelijks.
    En inderdaad, naar mijn weten is kb een tegemoetkoming voor mensen met kinderen en niet voor het kind zelf. Wij krijgen ook nog een TOG (aanvulling op de kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen) en deze krijgen we omdat we meer uitgaven hebben voor ons oudste kind dan dat je gemiddeld hebt voor een kind van die leeftijd (denk aan med. kosten en extra hoge verzekeringskosten) ook daarin lees je dus weer dat het een extra-tje is ivm de hooge kosten.

Voel je niet schuldig hoor, ik vind het uberhaubt verbazend dat iemand daar zo over denkt :)

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij gebruiken de kb altijd voor onszelf!
    maar dat betekend natuurlijk niet dat zijn tekort komt he,
    want dat is absoluut niet zo!

5. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    @ marieke3: Is de TOG niet stopgezet??mn zus krijgt het nml niet meer....

6. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ja hier ook!
    Het is toch niet zo zeer ´spaargeld´ van de overheid?

7. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    1 april weer....:D

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik lig er niet wakker van. Hier gaat het dit keer op op aan de energie rekening. Niks aan te doen. ALs het nodig is, is het nodig.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier gaat ook alles op de grote hoop, daar wordt alles van betaald en een gedeelte gespaard.

10. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant

Hier net zo

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hier gaat het ook op de grote hoop en koop kleren wanneer ze het nodig heeft. Er wordt maandelijks voor haar gespaard.
    Ben nu alleenstaand en kan het goed gebruiken, als er betere tijden komen stort ik het misschien wel op haar rekening, zie ik dan wel weer.
    Als ze later toe is aan kleedgeld zal het bedrag wel gewoon naar haar gaan.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier gaat het naar de spaar rek voor hem,mochten we ooit in de problemen komen,dan breek ik het wel aan....
    maar nu is het voor later..

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Alles gaat op 1 hoop.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier gaat het ook op 1 hoop, we kopen tussendoor gewoon kleding wanneer ze het nodig hebben of ik wat leuks zie.... dus meestal zijn ze al voorzien wanneer de kbs binnen is....

15. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    De KB gaat gewoon op de gezamelijke rekening. Wat ik voor de kleine man koop van "mijn" geld hou ik ook niet bij. Hij krijgt wat hij nodig heeft en genoeg extra.
    Elke maand spaar ik een vast bedrag op zijn rekening.

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    De kinderbijslag komt gewoon op mijn rekening en daar worden gewoon de rekeningen/boodschappen etc van betaald en als hij kleding oid nodig heeft dan koop ik gewoon wat hij nodig heeft. Zo is het ook met de allimentatie is ook voor hem maar gaat ook gewoon op aan de gewone dagelijkse dingen. Ik heb het beide hard genoeg nodig anders kom ik echt niet rond.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik zou me niet schuldig voelen. Ik heb nog niet een keer speciaal geld van de kinderbijslag voor de kinderen gelaten. Het gaat hier op de grote hoop en zie het als een extratje voor het hele gezin de ene keer krijgt dochterlief weer kleren ect er van en de andere keer zoonlief,

Moet wel zeggen heerlijk dat het bijna 1 april is. Toch weer een extra shop tijd en meestal zijn de kinderen de eerste die er wat van krijgen.

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    #38 mirell, 19 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
    koop elke week wel kleding per maand voor haar:)
    en kinderbijslag is gewoon geld
    dus ik voel me nooit schuldig

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En als je niet spaarde en voor 10 euro per maand kleding kocht wel? ;)

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    moet ik jou nu alles duidelijk maken:D

als ik niet sparen kon dan zou de kinderbijslag mischien wel aan eten opgaan

Deel Deze Pagina