Hier wordt de kb op onze gezamelijke rekening gestort en we maken het dus ook o.a. op aan dagelijkse boodschappen enz. Als ze kleding nodig hebben komt het ook van die rekening, dus ze komen niets te kort. We sparen iedere maand een bedrag voor ze. Aan die rekening zou ik nooit komen, dan zou ik me wel schuldig voelen, want dat geld is van hun".
terugkijkend naar waarom de KB ooit is ingevoerd..het is een vergoeding VOOR de ouders met kinderen. Dus voel je niet schuldig als je het voor jezelf gaat gebruiken...nergens staat beschreven dat het gespendeerd moet worden aan je kind..
Hier gaat de kinderbijslag ook op de grote hoop. Mijn meiden krijgen tussendoor wanneer het nodig is kleding en niet alleen wanneer de kb gestort wordt. Eten, stroom, water, gas, huisvesting, verzekeringen komen immers iedere maand en ook de kinderen maken daar gebruik van natuurlijk. Sparen voor de kinderen doen wij ook maandelijks. En inderdaad, naar mijn weten is kb een tegemoetkoming voor mensen met kinderen en niet voor het kind zelf. Wij krijgen ook nog een TOG (aanvulling op de kinderbijslag voor thuiswonende gehandicapte kinderen) en deze krijgen we omdat we meer uitgaven hebben voor ons oudste kind dan dat je gemiddeld hebt voor een kind van die leeftijd (denk aan med. kosten en extra hoge verzekeringskosten) ook daarin lees je dus weer dat het een extra-tje is ivm de hooge kosten. Voel je niet schuldig hoor, ik vind het uberhaubt verbazend dat iemand daar zo over denkt
wij gebruiken de kb altijd voor onszelf! maar dat betekend natuurlijk niet dat zijn tekort komt he, want dat is absoluut niet zo!
Ik lig er niet wakker van. Hier gaat het dit keer op op aan de energie rekening. Niks aan te doen. ALs het nodig is, is het nodig.
Hier gaat het ook op de grote hoop en koop kleren wanneer ze het nodig heeft. Er wordt maandelijks voor haar gespaard. Ben nu alleenstaand en kan het goed gebruiken, als er betere tijden komen stort ik het misschien wel op haar rekening, zie ik dan wel weer. Als ze later toe is aan kleedgeld zal het bedrag wel gewoon naar haar gaan.
hier gaat het naar de spaar rek voor hem,mochten we ooit in de problemen komen,dan breek ik het wel aan.... maar nu is het voor later..
hier gaat het ook op 1 hoop, we kopen tussendoor gewoon kleding wanneer ze het nodig hebben of ik wat leuks zie.... dus meestal zijn ze al voorzien wanneer de kbs binnen is....
De KB gaat gewoon op de gezamelijke rekening. Wat ik voor de kleine man koop van "mijn" geld hou ik ook niet bij. Hij krijgt wat hij nodig heeft en genoeg extra. Elke maand spaar ik een vast bedrag op zijn rekening.
De kinderbijslag komt gewoon op mijn rekening en daar worden gewoon de rekeningen/boodschappen etc van betaald en als hij kleding oid nodig heeft dan koop ik gewoon wat hij nodig heeft. Zo is het ook met de allimentatie is ook voor hem maar gaat ook gewoon op aan de gewone dagelijkse dingen. Ik heb het beide hard genoeg nodig anders kom ik echt niet rond.
Ik zou me niet schuldig voelen. Ik heb nog niet een keer speciaal geld van de kinderbijslag voor de kinderen gelaten. Het gaat hier op de grote hoop en zie het als een extratje voor het hele gezin de ene keer krijgt dochterlief weer kleren ect er van en de andere keer zoonlief, Moet wel zeggen heerlijk dat het bijna 1 april is. Toch weer een extra shop tijd en meestal zijn de kinderen de eerste die er wat van krijgen.
koop elke week wel kleding per maand voor haar en kinderbijslag is gewoon geld dus ik voel me nooit schuldig
moet ik jou nu alles duidelijk maken als ik niet sparen kon dan zou de kinderbijslag mischien wel aan eten opgaan