weet je al geef ik 1000 uit aan mijn kind dat is toch aan wat je per maand binnenbrengt al schaffen ze volgende week de kinderbijslag af(wat ik me nog kan voorstellen ook) en ieder doet toch wat ie wil met zijn haar geld en ik reageer op de ts dat ik me niet en nooit schuldig zou voelen
nee ik zou me er niet schuldig over voelen. wij doen het nu als volgt met de KB. beide kinderen krijgen 50 euro op de spaarrekening en de overige 300 euries wordt gepint en komt thuis in een envelop. als de kinderen dan kleding/schoenen nodig hebben en we zitten krap dan kunnen we het daarvan betalen. liefs joyce
Ik zou me echt en absoluut niet schuldig voelen! Ik geef echt wel meer dan 200 euro per 3 maanden uit aan mijn dochter.
Wij krijgen het gewoon op onze rekening, en als ik wat nodig heb koop ik gewoon wat, en er gaat ook wel weer wat naar de spaarrekening. Maar dat geld gaat niet allemaal naar een aparte spaarrekening.
Jup hier gaat het ook op de grote hoop. Wij hebben zelfs geld opzij gelegd van de KB en KGB om een bank deels van te betalen ( klein deel maar ) Zij zitten er tenslotte ook op. Sparen gaat ook van de grote hoop. Ik zie het niet als van "hem" maar van ons.. Hij leeft er toch ook van?? Hij eet , drinkt, heeft kleren etc.. KOmt verders niks tekort..
ik zie kinderbijslag niet speciaal voor me kinderen. Want je wast bv ook hen kleding. Dus dan zou je bij wijze van speciaal hun kleding apart te wassen om te zien hoeveel waspoeder o.i.d. je nodig hebt. De kinderen komen hier niks te kort. En dan als de kb binnen komt vind ik het ook wel een keer prima om zelf een trui o.i.d. te kopen.
kindergeld zie ik als ondersteuning in zijn onderhoud. het gaat dus op de grote hoop mee en als hij wat nodig heeft kopen we dat gewoon... niet alleen op vaste "tijden" zeg maar..... hij komt niets tekort en ik voel me er dan ook niet schuldig om....
denk dat ik het maar op de spaarrekening zet heb geen idee wat ik er van moet kopen op het moment hij heeft genoeg.. mocht ik dan iets nodig hebben dan haal ik het er vanaf.. maar als ik het slecht zou hebben of het nodig hebben en jay heeft alles wat hij nodig heeft zou ik me daar niet schuldig over voelen..
Kinderbijslag gaat hier op aan luiers, eten en kleding voor Tijn. We besteden het dus wel altijd aan hem. We zetten het niet op zijn spaarrekening.
Hier hou ik het nooit apart. De boys krijgen alles wat ze nodig hebben en we sparen maandelijks een bedrag voor ze, dus die kinderbijslag blijft gewoon op onze rekening staan.
het komt gewoon op mijn rekening en verdwijnt tussen al het andere geld... heb geen apparte rekening voor S. Behalve haar spaarrekening maar daar kan ik alleen met heel veel moeite en formulieren het geld eraf halen. Ik spaar 25 euro per maand sinds haar geboorte. Ik betaal alles van 1 rekening dus wat er precies opgaat aan S. en aan ons, ik zou het niet weten maar wel dat ze meer krijgt dan ons hahaha.
Mee eens, zo doen wij het ook, sparen en de spulletjes die we nodig hebben voor betalen we gewoon van deze 'hoop'
hier gaat de kinderbijslag naar fynn zijn spaar. maar mocht het zo zijn dat ik een keer echt geld nodig zou hebben omdat we niets meer hebben dan haal ik het gewoon daarvanaf. ik vuld het dan later wel weer aan
Hier gaat het ook op de grote hoop en doen we alle dingen die we voor de kinderen nodig hebben van die grote hoop betalen. Wel gaat er om de zoveel tijd een beragje naar hun spaarrekening en hebben ze allebei een spaaarpot, waar we de centjes indoen die ze van opa en oma krijgen. Daar zou ik dus nóóít van mijn leven aankomen, aan hun eigen spaarcentjes. Maar de kinderbijslag is hier een extraatje voor het hele gezin. Volgende week weer... deze keer voor het eerst ook voor de jongste.
Hier gaat kinderbijslag plus iedere maand 30 naar een speciale rekening. Ik wil dat zo sparen tot zijn 20e ofzo zodat hij dan daarmee zij rijbewijs en studie kan betalen. Tuurlijk als wij het geld dringend nodig zouden hebben dan kunnen we ervan gebruiken maar dat is gelukkig nog niet voorgekomen.
ik zou nooit zeggen dat mijn kinderen kinderbijslag krijgen.... jij krijgt het en het is een steuntje van de overheid om in de kosten voor je gezin te voorzien... ik spaar dat ook niet maar koop er de kleding van etc en andere kosten..... sparen doe ik van het geen wat er aan het eind vd maand over is....dus je niet schuldig voelen....