kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik doe altijd de helft op de spaarreking en de andere helft wordt gebruikt voor luiers, kleding etc. soms kan ik niks opzij zetten maar probeer dat dan goed te maken als we een keer een extratje hebben. kinderen krijgen schoenen en kleding als ze dit nodig hebben of omdat ik weer is wat nieuws wil halen.
    zie het ook als kosten compenseren voor luiers en voeding en het gewoon opvoeden van je kindje. dit kost handen vol geld en zou me dus ook niet schuldig voelen als je het opmaakt aan andere dingen. bedoel als je een keer een rekening er van betaald dan is echt niet meteen de wereld op zijn kop.

2. Skye

Skye Niet meer actief

Nou, niet schuldig over voelen hoor. Zo te horen komt je kindje helemaal niks te kort en is dat echt geen raar iets hoor! Wat je allemaal voor hem betaald, daar kan geen kinderbijslag tegenop.

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Tja Luna is nog maar 4 maanden en wij hebben het behoorlijk krap. Hier word het dus echt gebruikt om kleertjes, voorraad luiers etc te halen. Mocht de situatie veranderen dan gaat alles op een spaarrekening oid. KGB gaat ook standaard op aan voeding en de extra's.

Wat overblijft gaat zonder schuldgevoel bij het huishoudgeld!
    Vergeeft ze mij later vast wel :D

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, ik vind dat mensen die het KB op de rekening van het kind kunnen zetten en er niet aan zitten in een behoorlijke luxe positie zitten.

Kinderbijslag is in mijn ogen een steuntje in de rug voor het gezin om rond te komen. Daar wordt het hier dus ook voor gebruikt. Als het binnen is koop ik al het nodige kleding en als er wat over blijft gaat het op de grote hoop.

Zolang je kind niks te kort komt kan je het geld best gebruiken voor iets anders binnen je gezin. Je koopt toch ook van je 'eigen' geld kleding en speelgoed enzo voor de kids. Nou dan compenseer je dat dus.

5. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij delen de kbs altijd door 3 maanden en gooien dus elke maand daar een bedrag van op de grote hoop, van de lasten, boodschappen, kleding, sparen e.d.
    Het gaat dus ook naar de kinderen alleen niet via een spaarrekening maar als aanvulling op de dagelijkse levensbehoefte.
    Ik zou me niet schuldig voelen zolang ze niks te kort komen natuurlijk;)

Gr MB2005.

6. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Misschien een beetje rare vraag, maar waarom maak je je druk over zoiets onbelangrijks? Komt je kindje iets tekort omdat je specifiek de kb niet hebt gebruikt voor hem? Maakt het uit van welk "geld" je iets koopt?

Zal wel aan mijn liggen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand zich hierom druk kan maken en daar ook een topic over opent ;).... Geld is geld en het aller aller aller belangrijkste is dat je ( ongeacht welk geld) je goed besteed aan jullie levensonderhoud.

Maak je niet druk! ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Helemaal mee eens.. Volgens mij is idd de hele bedoeling van kbs niet dat het rechtstreeks naar de spaarrekening gaat. Het is niet een middel om de spaarrekeningen van de kinderen te spekken.

Natuurlijk mooi wanneer je je in een positie bevind dat dit wel kan, maar zo is het echt niet bedoeld.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Wij hebben het gewoon nodig om te kunnen leven.. het is ook niet bedoeld als spaargekd. maar om mee te helpen dat ouders makkelijker kuneun voorzien in de dure kosten.

eerlijk gezegd schrik ik ervan hoeveel van jullie het sparen?? maakt mij heel hard nadenken over inkomensgebonden kinderbijslag en dat ik dat op deze manier wel een goede zaak vind..
    ja nu ga ik natuurlijk reacties krijgen, maar ik gun de mensen die het Echt nodig hebben dan liever 300 euro en de mensen die het kunnen sparen kunnen dan in mijn ogen prima toe met 100 euro.
    En dan zouden wij niet in de catagorie 300 zitten, dus zeg het niet voor mezelf. want als ons huis, mijn lichaam e.d. op orde is hopen we dat we het niet zo hard meer nodig hebben.

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    mee eens, het is niet zodat mijn kind een vette spaarrekening krijgt, het is zodat ik rond kan komen met mijn kind. Natuurlijk koop ik alles wat mijn kind nodig heeft, maar of dat nou van m'n salaris is of van de kinderbijslag interresseert me niet.

Zal ff lekker worden dat ik alles op z'n spaarrekening zet, wij minder goed rondkomen en hij op z'n 18e een berg geld heeft, lijkt me niet dat het daarvoor bedoelt is.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nouja als je vanaf de eerste kbs gaat sparen dan kan je je kind er wel van laten studeren.. dan hebben ze geloof ik zo'n 18.000 euro als ze 18 zijn en de kbs stopt.... als het kan is het toch mooi?

en waarom zou de kbs alleen voor kleding moeten zijn?

en waarom zouden mensen die veel verdienen er geen recht op hebben? enig idee wat die betalen aan de belasting? daar kan 1 gezin weer een jaar van rondkomen wat wij elk jaar afdragen..... dus die 300 per 3 maand mag dan best vind ik....

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Tja soms kiezen mensen er zelf ook voor om het hard nodig te hebben.
    Als ik hier soms op het forum lees wat voor 'vaste lasten' mensen hebben en hoeveel men wel niet betaald aan hun hypotheek.
    Dan zijn er ook genoeg mensen die er zelf voor kiezen om het nodig te hebben.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mora27 ben het met je eens,als alles goed gaat ,en we KUNNEN alles blijven sparen.
    is het idd voor later de studie enz....ik wil toch gewoon het beste voor hem......
    nog beter dan voor mezelf,omdat wij hard werken en opletten met de uitgaves zouden wij maar minder moeten krijgen??
    weet niet meer wie het precies hier schreef,maar dat is toch belachelijk...
    wij zijn echt niet rijk...maar geven gewoon geen geld uit aan onnodige dingen.
    en dus kunnen wij sparen

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Er bestaat al inkomensafhankelijke kinderbijslag he, oftewel kindgebonden bugdet. ;)

Voor ons is het idd extra, ik ben wel blij dat ik het krijg, maar ook blij dat als ze het afschaffen ik het niet nodig heb. (Tenminste nu niet. Ik weet niet hoe het er in de toekomst uitziet.)

En wij gebruiken het voor alles, niet per se voor de kindjes.

Sparen doen we ook op de grote hoop, we hebben voorlopig alles nodig voor een studieschuld en ons huisje. Daarna hopen we voor hen te kunnen sparen, zodat onze kindjes straks ALS ze gaan studeren niet zo'n studieschuld hebben zoals wij.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind dat iedereen recht heeft op de kbs, of je nou arm of rijk bent....

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ze gaan het echt nooit afschaffen hoor. En al helemaal niet in een sterk vergrijzende samenleving. :D

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben juist heel blij dat we elke maand 165 kunnen sparen voor mijn dochter
    maar dat is een keuze

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    helemaal met je eens:)

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar vaak mensen met een studie schuld hebben toch ook een heel goed salaris?
    dus daar kun je dan je studie schuld mee afbetalen lijkt mij;)

19. tulip

tulip Niet meer actief

maar hoe zien degenen dat dan voor zich, die vinden dat het niet bedoeld is om te sparen??? wat moet ik er dan mee doen, terugstorten???? Wij zetten dat ook op haar spaarrekening, niet omdat ik vind dat het van haar is, maar omdat we dan nog iets extra's kunnen sparen buiten wat we maandelijks sparen. Ik zie niet in wat het verschil is of ik dat geld spaar of dat op mn rekening zet en voor boodschappen gebruik en dan 300 euro van mn salaris overschrijf????

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Wij hebben een gezamenlijke studieschuld van 45.000. We hebben dan wel een goed salaris (daar hoor je mij ook echt niet over klagen), maar ik betaal dat niet 1,2,3 af. Zo'n hoog salaris hebben we dan ook weer niet. ;)
    Daarom hoop ik voor mijn kindjes straks wel te kunnen sparen.

Deel Deze Pagina