kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Ik denk dat het vanuit de overheid bedoeld is voor het levensonderhoud van je kind, maar als je het niet nodig hebt, is het toch een heel mooi bedrag om je kind straks op weg te helpen als ze gaan studeren, op zichzelf wonen, trouwen etc. Dan gebruik je het alleen later. ;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja zo denk ik er ook over, maar ik las hier een paar reacties van: "het is niet bedoeld om te sparen" en "het is voor mensen die niet rond kunnen komen"

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    165? kinderbijslag is toch 194?
    Maar eh het is niet zo dat ik niet spaar voor m'n zoon. Ik zorg dat hij kan studeren, eten heeft, kleren heeft en al het andere wat hij maar nodig heeft. Maar ik vind het niet nodig om hem zomaar geld te gaan geven op z'n 18e en dat over de balk kan smijten aan onzinnige dingen. Ik heb wel een rekening op mijn eigen naam staan waar ik elke maand geld op stort (niet vd kinderbijslag, maar gewoon salaris) zodat hij nooit iets te kort hoeft te komen. Of dit nou voor studie is, die nieuwe fiets of kleding oid.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij sparen voor de kinderen ieder 50,- per maand en kopen alles wat ze nodig hebben. KB gaat dus gewoon op onze rekening..

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben absoluut van mening dat mensen die zich in een luxe positie bevinden (in mijn ogen) het recht hebben KB te ontvangen en dit lekker te sparen..

Helaas wordt er soms alleen door die mensen een beeeeetje raar gedaan tegen mensen die dit dus niet doen. Tenminste in mijn omgeving dan. Alsof het geld bedoeld is om te sparen.

En DAT is niet zo. Het is bedoeld om de kosten van kinderen tegemoet te komen. Ik voel mezelf dan ook helemaaaaal niet schuldig dat ik er ook wel eens wat anders van haal. Ik zorg dat mijn kids niets tekort komen, hou ik dan wat over gaat het op de grote stapel.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat ben ik met je eens ik bedoel ook niet de mensen die het zelf doen. maar bijv. alleenstaande mama's ofmensen die het lichamelijkniet aankunnen om meer te werken, en nee dan krijg je niet automatisch al een uitkering of hulp. er zitten een hoop fouten in dat soort regelingen. ik heb het dan over inkomens onder de 10 a 1100 euro zonder dat het hun Eigen schuld is.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hohoho en wie zegt dat wij dat wel doen!!!!ik wil wel hard werken maar dat kan mijn lichaam niet en dat geeft niet maar denk er even bij na dat sommige mensen daar geen keuze in hebben! en aangezien we voor max. 200 a 250 boodschappen doen in de maand met 2 kids in de luiers, 1 op omneo en 2 volwassenen denk ik niet dat ik teveel geld uitgeef. ik denk dat je het een beetje verkeerd begrijpt .. ik bedoel dat mensen die het NODIG hebben omdatn ze anders honger hebben /geen kleding kunne kopen, van mij best wat meer mogen hebben .

en afschaffen heb je mij niet horen zeggen..

8. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mimi83.
    voel je a.u.b niet zo aangesproken,ik had het niet eens over joun bericht zeg....

ik doelde meer op mensen met dure abonementen,en elk weekend stappen en dure kleding kopen,die dan niet kunnen sparen,of de gasrekening niet kunnen betalen,of water of wat dan ook.
    die moeten gewoon betere keuze,s maken.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uh ja als je het nodig hebt, dan kan je het toch gewoon gebruiken?
    Ik zet het vaak op de spaar rekening, maar mocht ik toevallig net iets leuks hebben gezien aan kleding dan koop ik het er wel van ( voor de kinderen ).
    Maar ze krijgen elke maand genoeg nieuwe kleding, schoenen, speelgoed. KBS is voor ons iets extra's, maar ik kan me voorstellen dat mensen die het krap hebben gebruiken voor de vaste lasten. Prima hoor.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

diaan ik was anders wel degene die schreef dat het als je het niet nodig hebt, het van mij wel minder mag en dus meer aan degene die het nodig hebben.

vandaar dat ik reageerde.
    wat je zegt van dure abbo's enzo. tja dan doe je het zelf en daar heb ik het inderdaad niet over.die maken zelf het probleem.Dat ben ik helemaal met je eens.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zei oa dat het niet bedoeld is om te sparen, maar bedoel eerder dat het daarvoor niet in het leven is geroepen, maar het is natuurlijk wel mooi dat het kan in jouw geval.. dan zou ik het ook lekker doen! Maar mensen moeten zich dus niet schuldig voelen wanneer dit bedrag niet direct naar de spaarrekening gaat of enkel op gaat aan kleding enz voor het kind omdat het gewoon een extra bedragje is voor het gehele gezin.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Juist dat is wat ik bedoel en het lijkt hier wel alsof je minder bent als je het niet spaart, alsof je je kind dan geen toekomst gunt ofzo.. Terwijl het daar dus niet voor bedoelt is.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik gebruik 100 euro voor voorraad voeding. vooraad luiers en de overige 94 gaat 50 naar kleertjes en dergelijke en 44 naar der spaar rekening..
    (per maand word er ook automatisch 15 euro gespaard)

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    met alle respect, maar honger lijden hoeft in dit land niet! je hebt altijd voedselbanken he... en kledingbanken waar je het voor een euro kan krijgen en soms zelf gratis als je het echt zo beroerd hebt.... dus dat zinnetje kan ik niet goed hebben....

en voor de mensen die met een klein inkomen leven krijgen al best wat tegemoetkomingen om rond te komen...

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

De kinderbijslag gaat hier gewoon op de grote 'hoop'...we sparen elke maand 25 euro voor Irem en verder komt ze absoluut niks tekort, dus ik voel me daar niet schuldig over nee. Of ik die luiers nou van de kinderbijslag of van het salaris koop, dat maakt toch niks uit.

16. tulip

tulip Niet meer actief

oke, ik snap je uitleg. Ik denk idd niet dat het daarvoor in het leven is geroepen, ik zou het eigenlijk niet precies weten waarom. Maar waar iemand het aan besteedt maakt mij niet uit eigenlijk, als de kinderen maar niks te kort komen.

17. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hier komt het wel op de grote hoop, maar ga volgende maand wel lekker shoppen voor mijn kids, lekker nieuwe zomerkleertjes kopen, vind het heerlijk om het aan hun te besteden. Niet dat perse alles aan hun opgemaakt moet worden, wat er ovberblijft is gewoon voor de boodschappen etc. het is trouwens ook niet zo dat ik wacht met kleertjes kopen tot de kb binnen is.
    maar vind het wel heerlijk dat je het krijgt!

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Mora27, Klopt, in dit land heb je het tegenwoordig slechter getroffen met een net modaal inkomen. Je recht op goedkoop wonen komt te vervallen onderhand, recht op toeslagen is ver te zoeken, dan hou je met je redelijke inkomen erg weinig over.

Maar goed, dat is een andere discussie.

Echter vind ik het aanhalen van voedselbanken en kledingbanken toch wel erg ver gaan. Als mensen dit doen maken ze zich wel afhankelijk van dit soort instanties. En nee, dat is niet slecht... Juist supergoed en die mensen zouden zich ook zeker niet moeten schamen.

Maar het is wel een stap wat voor velen toch echt een stap te ver is. En het heeft verder niks te maken met het wel of niet zelf gebruiken van de kinderbijslag.

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

juist.. dit is wat ik bedoel. die mensen mogen van mij best een hondertje extra in de drie maanden. Dat is alles wat ik zeg en dat " wij" die het goed hebben (ook al hebben wij het geld nu wel nodig) best dan iets minder mogen krijgen.

veel mensen nemen die stap niet of weten de wegen niet te bewandelen als het financieel aan de grond raakt en nemen genoeg met 2 a 3x per dag brood en 1 a 2 x per week warm eten, als ze dat al redden e.d. dat vind ik "honger" hebben in dit welvaarts land.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Honger hebben ze in de arme delen in Afrika ( o.a.)

Deel Deze Pagina