kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door snoet, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

ja zei mn moeder vroeger ook altijd: jij hebt geen honger, dat hebben de kindjes in afrika, jij hebt trek.;) Dat vond ik gezeur natuurlijk maar gelijk had ze.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#102 mimi83, 20 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2011
    Aangezien er gevallen word over honger: verander dat in je hoofd naar niet voldoende financiele middelen hebben om te kunnen voldoen aan een volledige voeding die voldoet aan alle bouwstoffen, vitamines en mineralen die je lichaam nodig heeft, als men dat zou willen kopen.

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    :(:( wablief....:D

Hahaha oe dan moet ik wel even mijn best doen om deze zin te onthouden.

Maar om op de vraag van de TS terug te komen. Ik zeg, 'gewoon gebruiken' en als jij je er schuldig onder (blijft) voelen dat je 'zijn' geld hebt gebruikt dan stort je dat toch een andere keer terug?

Hoe wij dit doen? Ik heb een rekening geopend voor mijn dochtertje waarop ik de kinderbijslag automatisch laat storten en hier kan ik ook de komende 5 jaar niet aankomen. Ik hoop dat we dit kunnen blijven doen en haar zo een zakcentje te geven voor bijzondere dingen, een mooie reis, brommer, rijlessen etc...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113

Nou ik heb laatst iets gezien op de tv waar ik soms nog misselijk van ben.

Een meisje van Isabella haar leeftijd in een verschrikkelijk arm deel van Afrika. Onder de zweren en andere plekken. Apathisch van de honger. Haar vader werkte 12 tot wel 16 uur op een dag om iets van eten op tafel te krijgen ( nou ja, tafel....) Dan kreeg ze 1 keer per dag een beetje bladeren en/of rijst. :(

Zo verschrikkelijk.

Hier kun je in het ergste geval eens een maaltijd niet hebben ( ook wel erg natuurlijk) maar ik geen verhouding tot wat het meisje in Afrika mee moet maken. :(

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi juist ik vond honger dan ook makkelijker.. op de westerse manier honger dan wel te verstaan. Echte honger is logischer wijze iets heel anders en gelukkig hebben we dat hier niet.. als we dat gaan aanhalen kunne nwe gelijk wel allemaal onze kinderbijslag naar afrika e.d. brengen. Maar dat is een ander iets als waar het topic over gaat, dus dat bedoelde ik niet.

maar goed ts: ik vind dus het heeeel normaal om het geld te gebruiken. Aangezien het geld bedoeld is om als gezin te gebruiken zodat je de zorg voor je kinderen kan betalen en als dat betekend dat je de inkomsten die binnenkomen onder de noemer, Kindertoeslag, dan zou moeten gebruiken voor het huishouden is dat prima.

6. tulip

tulip Niet meer actief

oei, kan mij voorstellen dat je daar niet lekker van bent. Ik ben ook blij dat ik het niet gezien heb. Maar lastig he om er steeds bij stil te staan, je kunt er ook zo weinig aan doen vanuit hier.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Niks inderdaad. Ik sta er niet dagelijks bij stil hoor. Maar als ik dit dan weer lees, vooral over honger dan komt het wel weer terug.

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    helaas de kinderbijslag nodig waarvoor het bedoelt is... kosten voor de kids... gaat dus gewoon op de grote hoop.

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik gebruik de kb altijd voor de kids
    nooit voor andere doel einde
    heb ik niks nodig verdeel ik het over mijn 3 kids

10. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Wij sparen per kind maandelijks 30 euro.

Kinderbijslag komt op onze gewone rekening, wat soms opgaat, maar vaak sparen we dat op onze spaarrekening.
    Dit keer gaan we er zomerkleren voor de kids van shoppen.
    dus het is maar net of we het die maand nodig hebben of niet, en eigenlijk voel ik helemaal niet schuldig als het op gaat aan andere dingen!

Deel Deze Pagina