Kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 27 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoezo kopen jullie elke 3 maanden 2 paar schoenen per kind missy?

2. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Daar kom ik wel ongeveer op uit, jullie niet dan? Een paar sportschoentjes en een paar nette/simpele schoentjes (ook voor als de andere nat oid worden).

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kionderbijslag is niet alleen voor kleding, maar denk ook aan eten, luiers, doekjes, speelgoed, extra water, electriciteit, etc.

Volgens mij komen we nog wel uit ermee, koop luiers alleen in de aanbieding, kleding ook wel 2de hands vindt 80 euro voor een jurkje onzinnig.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee ik denk dat ik per jaar 3 a 4 paar koop voor mijn dochter.

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

ik ook hoor!

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zit daar ook ver overheen hoor missy je bent niet de enige

mijn jongste heeft 2 paar schoenen 1 open en 1 dichte en die krijgt nieuwe zodra ze niet meer passen.(en een paar nepcrocs voor in de tuin te spelen.) in de praktijk is dat dus de ene keer om de maand de andere keer duurt het wel 3 maanden.

mijn oudste dochter verzorgd meestal zelf haar schoenen en heeft een paar of 7 en 3 paar voetbalschoenen voor verschillende omstandigheden. die wisseld ook graag af , maar haar voeten groeien niet meer dus die doet er ook wel wat langer mee. ik stop haar weleens wat toe omdat de middelste zoveel kost met schoenen.

mijn middelste zoon heeft adhd en sloopt een paar schoenen per maand.(soms nog eerder) die krijgt ook maar 1 paar tegelijk anders zou hij 2 (of 3) paar per maand slopen.

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja denk niet dat ik uitkom.
    Maar dan kijk ik naar alles he. luiers, speelgoed en alle andere spullen die nodig zijn,schoenen ben ik gauw 100 euro kwijt en toch wel al 4x per jaar. Dus ben al de helft straks kwijt met 2 gastjes.
    nu is het wel zo dat ik 2 jongens heb, hierdoor kan ik kleding doorschuiven. Andere kant, de oudste verslijt zoveel broeken. dat we dat niet helemaal gaan redden.
    gr brenda

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor Julian wel maar voor Isabella niet.

9. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    wanneer word het ook alweer gestort of is het er al:D:);):)

10. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    ik kom er bij lange na niet bij uit......maar dan koop ik ook wel bij de wat duurdere kinderkledingwinkels.
    ach zolang ik het nog kan doen waarom niet.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    1juli pas :p

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben helaas niet instaat om te werken, en ben alleen momenteel geef ik het meest uit aan mijn oudste die is 12 en heeft eigen smaak, vanaf juli krijgt ze 50 euro kleedgeld per maand dus kijken hoe dat gaat.
    voor de jongste krijg ik gelukkig veel, en let op aanbiedingen.
    ik haal af en toe wat merkspullen op marktplaats.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

hahahaha, 4 juli... adem in.... adem uit... nog eventjes geduld.

14. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Offtopic: zie ineens dat je zwanger bent. Gefeliciteerd!

15. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mijn zoontjes hoef ik hooguit 2x per jaar nieuwe schoenen te kopen, vaak zelfs denk ik 2x per anderhalf jaar. En dan is het echt niet zo dat ze al veel te klein zitten ofzo, en ze zijn ook nog niet versleten (en ze spelen VEEL buiten). Koop dan wel altijd hele degelijke merken, voor gemiddeld zo'n 60 euro per paar.

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    heb 4 kids en ik zou omgerekend het net redden met de kinderbijslag... voor de kleintjes gaat het prima.. koop bij zeeman of hema leuke kleertjes.. maar de 2 tieners... daar kosten de kleren en schoenen een heel stuk meer voor.. spijkerbroek toch al gauw zon 40 euro (niet merk, maar wel vlot model), schoenen ook al gauw zon 70 euro en ze slijten vrij snel..

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    als ik het echt alelen zou gebruiken voor kleding en schoenen en dus niet voor andere dingen dan denk ik dat we het net redden.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Qua kleding wel,want heb gewoon kleding van zeeman,wibra,mp etc. Luiers etc red je daar in het begin niet mee hoor.
    Nu komt het vaak mooi uit voor de grotere uitgaves ( bv een nieuwe linnenkast voor op Levi zijn kamer )

19. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik koop 1 paar degelijke schoenen, voor ong 50-60 euro en 1 paar sportschoenen (nike, adidas of lacoste) en zoals nu sandaaltjes (ook degelijke).
    Ik wissel dat echt wel om de 3 maanden, soms een andere maat, soms niet. Soms doe ik met de degelijke langer, maar echt niet anderhalf jaar hoor! En onze kids zijn even oud ;)

Hier vorige week 2 paar adidasjes gekocht, en ze zien er nu alweer uit alsof er een jaar op gelopen is ;)

20. tulip

tulip Niet meer actief

dat red ik bij lange na niet. Niet dat mn dochter veel verslijt hoor, ik koop gewoon veel. Maar als ik het alleen met de kbs zou moeten doen, dan kon ik niet zo doorgaan.

Deel Deze Pagina