Ben nu appeltjes aan het koken in wat water. Is het dan de bedoeling dat ik ze eerst afgiet voordat ik ze ga pureren?
Ik zet ze altijd half in water en laat ze helemaal stuk koken. Pureren is dus niet nodig tenzij je hem helemaal glad wil. Als het vocht weg is en de appeltjes zijn nog niet stuk dan gooi ik er altijd nog een beetje water bij.
Ik doe altijd een bodempje water en dan de appeltjes gaar koken (flink suiker erbij), niet afgieten en dan pureren of compote zo laten.
Ik maak regelmatig appelmoes op mijn werk Beetje water Appels erin laten koken Zakje vanille suiker erbij Beetje kaneel En dan pureren zo fijn als je wilt
Ik doe ze in een roerzeef, een zeef met zon klos die je ronddraait. Ik schep het erin en het vocht loopt wel weer terug in de pan en kan dan weg.
Ik doe op een volle (soep) pan appels 1 kopje water en laat dat dan op laag vuur kapot koken. Ik hou van gladde appelmoes, dus ik ga er met de staafmixer door. Dan proef ik en doe er iets kaneel en wat suiker naar smaak door. En dan lekker op smikkelen en de rest doe ik in bakjes in de vriezer.... Hmm zo lekker!!!