Hoi dames, Vanaf maandag 8 oktober komt het dochtertje van mijn vriend bij ons wonen. Kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de kinderbijslag? Wordt dat zelf overgezet naar ons als we haar hier in Dronten inschrijven of moet ik daar zelf achteraan , en hoe doe ik dat dan ?
hier ook binnen, we gebruiken de helft om een midweek met de kleintjes weg te gaan, qualitytime dus, en de andere helft gaat mooi naar hun spaarrekening.
Ik check altijd na 1 uur en na 4 uur weer wanneer ik wacht op iets dat moet binnen komen (belasting was vaak na 1 de zorgtoeslag toen voor mij!) met Abn zit nu bij een engelse bAnk!
Ik krijg het in de loop van de week. Ben al weken aan het uitkijken naar een winterjas, kan niks vinden. Iemand die weet of de primark leuke heeft ??
Nou.. ik zag op svb.. dat het bij mij de laatste keer ook op de 2e is gestort.. Dus denk nu ook weer... ik hou mij er normaal nooit zo mee bezig.. ik wist niet eens dat je op svb kon inloggen.. weer wat geleerd...mijn dochter is net 6, dus krijg nu voor het eerst iets meer ook..
Volgens mij was dat omdat 1 juli op een zondag viel. Het is in principe op de eerste werkdag van het kwartaal....
je schrijft haar idd in bij de gemeente en daarna bel je met de SVB over hoe dat verder moet aanpakken. Wel jammer dat het per 8-10 is en niet per 30-09.... je krijgt nu nl pas recht op de KB vanaf 1-1-13.... ze kijken nl naar de eerste dag van het kwartaal. En op 1-10-12 woonde ze nog bij haar moeder. Per 1-1-13 woont ze bij jullie en krijg je dus pas met de betaling in april (1e kwartaal, achteraf betaald) voor het eerst KB voor je stiefdochtertje. waar je ook even naar moet kijken: ik denk dat zijn ex nu de KB op naam heeft staan. Mogelijk dat haar handtekening nodig is, of het moet zijn dat er een gerechtelijke uitspraak is dat ze vanaf 8-10 bij jullie woont... volgens mij is dat dan voldoende
Ik was alweer vergeten dat er kinderbijslag zou komen, zag het vanmorgen staan op de rekening toen ik ging kijken hoeveel geld ik nog heb.. helemaal blij!!