kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkel19, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    #61 sprits, 1 apr 2014
    Laatst bewerkt: 1 apr 2014
    Sluit ik me helemaal bij aan.
    @ starry
    Sommige mensen hebben het gewoon heel hard nodig en hebben die luxe niet om het op de spaarrekening te zetten;)
    Om daar nou weer zo'n opmerking over te maken, jammer.

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier vanmorgen al (ING) :)

Enne niet iedereen zit lekker breed, wat jij waarschijnlijk wel zit aan je reactie te zien. Laat iedereen zijn eigen keuze maken.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Dankzij dit topic voor t eerst de kb apart gezet.
    zijn er dames die er mee uitkomen om de kleding ervan te kopen??
    Ik heb ècht geeeeen idee. Schoenen sowieso niet meegerekend.
    Ze dragen geen merk tenzij mp of 70% sale.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wees blij dat jij dat niet hoeft, maar oordeel niet zo over een ander zeg! Karma is a bitch.

5. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    op ing nog niet binnen zag ik. had een brief gekregen dat ze nu alles daar zouden storten, maar zal straks toch eens op de rabo kijken (random reader nodig en die ligt thuis) of het daar gestort is.

6. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik weet niet of het al binnen is, ik zal straks even checken.
    Als het gestort is gaat het op onze spaarrekening, als de kinderen wat nodig hebben betalen wij het.

Ik ga echt niet speciaal wachten op de kbs voor kleding en schoenen alles komt op één hoop en als ze kleding/schoenen etc. nodig hebben krijgen ze het en elke maand wat geld op hun spaarrekening.

7. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen

bij ons gaat het ook op de spaar, maar er zijn steeds meer mensen die wel afhankelijk zijn van de kbs om nieuwe schoenen etc te kunnen kopen voor hun kinderen.

8. Evientje

Evientje Niet meer actief

Niet iedereen kan het op een spaarrekening zetten, want niet iedereen heeft het breed!
    Daarbij als er rekeningen mee betaald worden, is dat ook voor de kinderen, die zijn niet geholpen bij onbetaalde rekeningen en een stijgende schuldenlast! Daarbij kunnen het ook rekeningen voor de kinderen zijn...

Sorrie maar vind je opmerking nogal beschuldigend overkomen, naar mensen die het minder breed hebben! Niet iedereen heeft de luxe om daadwerkelijk ieder maand of kwartaal iets apart te zetten van die grootte, als er al een mogelijkheid toe is!

9. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    en ja hoor, het staat op de rabo... makkelijker kunnen we het niet maken...
    wilde de rabo opzeggen, omdat daar alleen kbs op komt en aangezien de bd zei dat ze het gingen wijzigingen is dit een mooie aanleiding. Eerst maar eens bellen dan...

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

En waarom niet?

Hier krijgen de meiden tussendoor vaak kleding en is het bedrag al zeker wel eraan betaald. We hebben vorige maand al zomerkleding en jasjes gehaald voor ze.
    En ook al zou dat nog het geval niet zijn, als kinderen niks tekort komen zie ik het probleem echt niet.

11. tuc

tuc Niet meer actief

ik niet iig...red het er 2 maanden mee voor 1 kind ofzo...maar zeker niet een hele seizoensgarderobe

12. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lukt meestal wel hier. Maar ik koop geen dure kleding voor ze en de jongste heeft nog veel van de oudste wat ze aan kan.

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.184
    113
    Brabant
    Thnx. Ik ga t proberen. Een sport van maken.
    Schoenen wil ik niet 'mee spelen':)

kleren schuiven vaak door, kasten liggen vol.
    afgelopen 9 weken ben uit uit de running geweest. Maar ik kon wel kledingsetjes klaar leggen. Toen kwam ik erachter dat ze echt teveel hebben. Of iig dat ze biet zoveel nodig hebben.
    ik wil wat meer budgetteren en dit is toch wel 1 van de dingen die ik in kaart moet vrengen.

14. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Deze maand ook mijn eigen rekeningen mee moeten betalen, en kan je zeggen voor degene die dat niet vind kunnen... Voelt niet. Fijn hoor had liever met kleine man gaan shoppen!! Gelukkig komt hij niks te kort en is liefde toch belangrijker dan een nieuw setje kleding

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hier gaat kb op de grote hoop. Koop kleding, schoeben etc wanneer nodig en niet alleen met de kb. Is ook nooit niet voldoende . Vorige maand moest zoonlief nieuwe schoenen en koop dan paar speel en paar nette schoenen. Meteen voor dochterlief nieuwe en bent zo min 100 euro kwijt. Kon echt niet wachten tot kinderbijslag.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg

Vind zowiezo onzin dat het persee naar kleding moet voor de kinderen. Alsof kleding en het verzorging van je kind maar 190 kost per 3 maanden. Als ik een rekening moet betalen doe ik het ook gerust van de kb net zoals wanneer ze iets nodig hebben ik dit ook koop. Uiteindelijk wordt alles betaald uit dezelfde portemonnee

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier komt de kinderbijslag ook op de grote hoop! Ik wou dat we het konden sparen of apart zetten. Helaas, het leven is veel te duur!

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Tja soms heb je geen keuze hé. Wees blij dat jij het schijnbaar niet nodig hebt maar wij kijken er al weken naar uit!

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik betaal gewoon de rekeningen van het KBS.

Kleding krijgen ze hier als het nodig is en niet alleen als de kbs is gestort.

Door dit topic wist ik weer dat het er was ;) maar het is inmiddels al op dus.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hier gaat de kinderbijslag ook op de grote hoop. De kinderen krijgen kleding ed wanneer ze het nodig hebben en niet wanneer de kb komt. Daarbij is kb naar mijn weten bedoeld als ondersteuning voor de verzorging van de kinderen, dus hier vallen ook het gebruik van gas, water, licht en andere woonlasten onder. Als ik ga uitrekenen wat mijn kinderen kosten en dat volledig op de kb wil gooien dan is die kb echt niet toereikend. Pff alleen de kosten voor mijn oudste haar bril en medicijnen al wat buiten de verzekering valt...

Deel Deze Pagina