Hoi meiden... Ik voel me rot, en moet het ergens kwijt! Een week of 5 geleden hebben we gehoord dat mijn vader kanker heeft, gelukkig slaat de hormoonkuur aan en voelt hij zich goed. Maar er komt zoveel op je af en er gaat dagelijks zoveel door je hoofd. En ik ben moe, en wil vakantie maar dat heb ik pas in augustus, maar merk gewoon dat het te veel word.
Geen ervaring of tips, maar wil je heel veel sterkte en kracht wensen. Augustus is nog een maandje, dus bijna.
Hoi meid, weet helaas hoe het is. Heb vandaag de crematie van mijn vader gehad, na een strijd van twee jaar tegen kanker weten ze of het goed of kwaadaardig is? Ik ken gelukkig ook veel mensen die zijn genezen van kanker. Mocht je behoefte hebben, mag je ook pb'en. Sterkte!
Het is zoiezo niet te genezen, allen rekken. Dus we weten gewoon niet hoe lang het duurt, dat is echt slopend! Ik merk aan mij zelf dat ik meer behoefte heb aan rust en ontspannen, en nu door de vakantie periode moet ik best veel werken. @missmara voor jou ook heel veel sterkte!
Mijn vader leeft nu al 6 jaar met prostaatkanker. door hormonen hebben ze het goed onder controle. heel veel sterkte de komende tijd..
@moontje bij mijn vader zit het ook in de botten. Maar echt als je hem ziet je gelooft het niet! Hij is gewoon dezelfde als altijd...
Ik wil je heel veel sterkte wensen! Bij mijn vader is ook kanker in de botten (beenmerg) geconstateerd. Hij is nu bezig met de derde chemo. Ziet er ook nog net zo uit als anders, alleen vermoeid. Er komt gewoon heel veel op je af nu. De ziekte van je vader, zorgen, werk, je kindje(s), enz. Merk dat ik het zelf ook lastig vind om dit alles te combineren en dat het soms even heel zwaar voelt....
Hoi meis wat vervelend van je vader. Ken je al een tijdje en kan mij herinneren dat je toen je kindje geboren werd ook depressief geweest bent of in elk geval het moeilijk hebt gehad. Dit en dat samen denk dat jij idd even wat gas terug moet nemen, Maar of dat kan weet niet hoe het zit met je werk?? Probeer de momenten voor je zelf te pakken en probeer wat van je af te zetten hoe moeilijk ook. Denk ook dat je over vermoeid bent wat ook logisch is na z.n boodschap. Sterkte en niet de moed op geven.
@pnirmal moet nu zeker op mezelf letten hoor! En doe ik ook zeker! Heb idd na de geboorte van sam een pnd gehad, dus wel gevoelig voor depressie en angst/paniekaanvallen, als ik moe ben nu komt het sneller boven drijven dus ik probeer echt op te letten en grenzen aan geven al is dat wel een punt waar ik aan moet werken
Gii bij mijn moeder was in 2011 kanker evonden in haar maag. Mijn broertje was toen 2 jaar ong ze heeft veel chemokuren gehad en haar maag is ooeratief verwijderd. Ze was helemaal schoon. Helaas in 2013 begon in augustus rugoijn heeft ze laten onderzoeken blijkt kanker erger terug maar in de botten. Ze zeiden dat ze tot januarie had voor mijn broertjes vijfde verjaardag. Ze haalde 30 november. Er was kanker opgetreden in haar lever dus t zat overal ze is 42 jaar geworden.
Heftig! Ik heb zelf mijn vader verloren aan uitgezaaide Longkanker. Dit zat ook in zijn botten. Ik heb een week hysterisch gehuild en niet geslapen toen ik eenmaal begreep dat hij sowieso zou gaan overlijden vroeger of later. Toen heb ik mezelf geprobeerd bij elkaar te rapen en toch door te gaan. Mijn vader zelf was hierbij mijn voorbeeld, hij bleef altijd positief en de wil hebben om door te gaan. Het is gewoon klote en heel erg moeilijk. Ik wens je heel veel sterkte, als je meer wil praten, mag je me altijd Pb-en.
Mijn vader vecht inmiddels ook alweer ruim 2 jaar tegen kanker. 7 jaar geleden voor het eerst ontdekt en uiteindelijk schoon. 5 jaar later opnieuw ellende. Moeilijk om te zien hoe een grote sterke man aftakelt.. Wij weten niet hoelang t nog goed zal gaan ( het blijft nu stabiel) We genieten gewoon van alle momenten! Sterkte
Dank je wel. Probeer inderdaad vooral te genieten van het samen zijn en van de mooie momenten. Wij hebben als gezin bij mijn vader gewaakt de laatste dagen en nachten en hij is heel vredig in onze armen gestorven. Dat is toch een hele bijzondere ervaring geweest en voor ons gezin ook goed. Zeg alles wat je wilt zeggen tegen je vader voordat hij bijvoorbeeld aan de morfine gaat, en zorg dan dat er iets wordt voorgeschreven tegen hallucinaties. Misschien wat voorbarig, maar het kan nou eenmaal snel gaan. En heb je tijdens de laatste fase het idee dat hij pijn heeft, echt aan de bel trekken! Tijd voor jezelf heb je natuurlijk sowieso al weinig met kindjes, maar plan echt even een avond voor jezelf! Ook al hang je dan huilend op de bank of ga je wild op stap, het maakt niet uit. Je emoties kunnen uiten als er even geen kinderen zijn is heel gezond en nodig. Geef het ook aan bij mensen in je omgeving dat je je minder lekker voelt, dan kunnen ze daar rekening mee houden en zorg dat je hier geen schuldgevoelens over hebt, want in deze situatie mag je je ook rot voelen! Ik weet niet of je gelovig bent, maar misschien kun je hier ook kracht uit putten. Mijn moeder is niet gelovig en heeft echt definitief afscheid genomen, ik heb gezegd: hopelijk tot ziens. Ik geloof dat God een plan heeft met ons tijdens en na dit leven. Sterkte!
Mijn zoontje is nu wennen op de basisschool dus heb nu tot 12 uur even voor mezelf! Lekker hoor Mijn vriend weet ook wel dat ik niet zo lekker in mijn vel zit en gister avond even met mijn moeder gepraat er over. Ik hoop dat mijn vader nog een tijdje bij ons mag blijven.
Ik wou je even een hart onder de riem steken. Ik heb in dezelfde situatie gezeten met mijn beide ouders en ik weet hoe slopend het is. Zorg goed voor jezelf, rust voldoende uit en doe leuke dingen waar jij je goed bij voelt, dat is heel belangrijk. Alleen als je goed voor jezelf zorgt kun je er ook voor een ander zijn. De zorg om je vader overheerst nu alles en dat zal nog wel een tijd zo blijven, maar vergeet ondertussen niet je eigen leven te leven. Zoek op tijd hulp als dat nodig is, bespreek je situatie met je huisarts of probeer elders steun te krijgen, bijvoorbeeld bij lotgenoten. Heel veel sterkte!
Ik ben al bij de huisarts geweest daar zit een praktijk ondersteuner en daar praat ik mee, dat is wel fijn.