Kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Shirleytje26, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nee hoor, zo staat het er ook helemaal niet. Maar wat ik probeer te zeggen is dat er al best wat regelingen zijn voor mensen die minder verdienen of niet verdienen en dat je als je allebei werkt er vaak genoeg net buiten valt, waardoor je onder de streep netto net zoveel overhoudt, ik vind het daarom heel belangrijk dat kinderbijslag niet ook nog eens inkomensafhankelijk wordt, want werken moet wel blijven lonen.

2. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Volgens de site wel ?
    Betaaldagen
    vierde kwartaal: rond 3 januari.
    eerste kwartaal: rond 3 april.
    tweede kwartaal: rond 3 juli.
    derde kwartaal: 1 oktober.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja de uitbetalingen. Die zijn namelijk altijd na afloop van een kwartaal.:)
    Kwartaal 1: jan-feb-mrt wordt uitbetaald op 1 april.

4. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Oke duidelijk :)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waar staat dat dan op hun site?

Ow laat maar -> zie dat je er al uit bent :D

6. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Zeg ook niet dat ik afhankelijk ben van de kbs maar vind het fijn om te krijgen. En word ook echt aan de kinderen besteed. En ja als het weg valt is het jammer maar helaas. En dat vinden de meeste die het niet nodig hebben ook. Gelukkig hebben we weer een baan. Niet voor de uren die ik wilde maar beter dan thuis zitten

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Oh ha, binnen en weer op.. hahah
    Thats life..

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Lol, wij hadden een goede spaarrekening toen we 3 kinderen kregen, hadden het erg goed, en toen ineens stortte de markt in en moesten we noodgedwongen stoppen met ons bedrijf. Die spaarrekening was snel leeg, want alle vaste lasten en zakelijke facturen moesten gewoon betaald worden, ook al kwam er zo goed als niets binnen.
    Geloof mij maar dat wij toen die kinderbijslag hard nodig hadden. We kwamen niet in aanmerking voor schuldhulpverlening of bijstand, dus ja.
    Had moeilijk mijn kinderen naar het asiel kunnen brengen nietwaar?

Inmiddels zijn we geemigreerd en nog hebben we het niet ruim, maar de kinderbijslag hebben we niet perse nodig.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier stond t er rond 12 op (SNS)
    Welkom voor de feestdagen :)

10. mumija

mumija Niet meer actief

Nou, dan krijgen we het niet meer. Wie dan weer leeft wie dan weer zorgt. Maar we krijgen het NU wel, en iedereen krijgt het. Dus waarom zo, n geoordeel?
    Gun iedereen z, n plezier van wat ie ermee doet.

Ik kijk er toevallig wel altijd naar uit. Ik doe er dingen van die al lang op stapel staan of ik betaal er een rekening van. Wel besteed ik hem altijd aan de kinderen, voor zover dat kan, op wat voor manier dan ook. Nu is het schoolgeld aan de beurt, dan ben ik daar ook weer vanaf.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Jammer dat het blijkbaar altijd reden is om maar even te vermelden dat het toch raar is als je de kbs nodig heb..

ik persoonlijk heb ht zeker hard nodig, Valt het weg ja dan moet ik harder knokken om alles voor elkaar te krijgen.. Dit is nou juist het extratje dat de kinderen en wij nodig hebben.. Van de kbs word kleding gehaald als dat nodig is (en mogelijk is) en an de rest worden rekeningen betaald of extra boodschappen gehaald..

Tuurlijk zou ik heel graag willen dat ik er niet zo naar uit keek, en dat ik het niet nodig zou hebben.. Maar wat ben ik toch verschrikkelijk blij dat het er wel is.. Schoolgeld, kleding boodschappen is toch extra fijn als ik dat kan halen of extra kan halen..

Heel erg fijn dat er mensen zijn die het niet perse nodig hebben! top geniet er van! Spaar het op of doe wat leuks!! Alleen maar van genieten :)

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier was het vanmorgen ook al binnen.
    En wij gebruiken het voor de kinderkleding.

13. Moli

Moli Niet meer actief

hier 2 paar schoenen en 2 paar sloffen gekocht voor onze dochter, was vandaag bij Scapino 2de artikel 1 euro.

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ow kinderbijslag!
    Mooi! Elke keer helpt een topic hier me herinneren!

15. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vindt trouwens de discussie tussen wel of niet nodig echt onnodig. Wat maakt het nou uit?
    Laten we eerlijk wezen..... we kijken er allemaal wel een beetje naar uit.

In ieder geval...... Ik ga maar eens voor de bunker zitten met mijn klapstoeltje en mijn popcorn........ :D

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Vanmorgen al heel vroeg binnen maar voor ik het woord kinderbijslag kon zeggen was het alweer op hahaha

Lang leve de rekeningen.

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Sjonge jonge, wat een opmerkingen. Er zouden een aantal mensen eens in hun bunker moeten blijven, gooi vooral de sleutel weg. ;)

Hier ook binnen, zat er niet op te wachten, had het overigens ook pas eind deze week verwacht. Eva heeft voldoende voor nu, dus het gaat hier eerst naar de spaarrekening.

18. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.161
    0
    0
    Nou hier ben ik het 100% MEE EENS!
    Maar goed, hier op zp zitten alleen maar perfecte mensen die nu onderhand echt mijn strot uitkomen.

19. penseel

penseel Niet meer actief

Eens.

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb het nog niet gehad omdat de baby nog geboren moet worden.
    Ongeplande zwangerschap en ja dat sta je wel even voor een opgave dus zal de eerste paar keer het geld vast gebruiken om terug te betalen aan m'n ouders wat ze aan babyuitzet hebben voorgeschoten.
    Helaas hebben die namelijk ook geen geldboom in de tuin.
    Er na zal ik het gewoon besteden aan de dingen als kleertjes en schoentjes. Wat ik dan niet nodig heb gaat op z'n spaarrekening.

Deel Deze Pagina