Goede daad dit jaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vorig jaar heb ik ook een topic geopend, ik wil elk jaar iig iemand blij maken die het minder heeft dan ons gezin.

Toen heb ik een collega erg blij gemaakt met nieuwe kleding voor haar dochtertje.

Nu zat ik te denken aan misschien iemand (ik hoef niet te weten wie) die bij mn kids in de klas zit, om wat Sint kadootjes te 'doneren', zodat ze 5 dec kunnen vieren, maar ik weet bij god niet óf er iemand is die weinig heeft. En óf diegene dat überhaupt wil :( Ik zou dit graag bijv aan de juf willen vragen, of staat dit raar?

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Staat het raar? Mja, ik denk het wel, al vind ik de intentie erg lief. Daarbij vraag ik me af of een juf echt weet hoe het financieel bij iedereen gesteld is (al kan ze het misschien wel zien aan de kleding etc, of weet ze welke moeder bijv alleenstaand is) Ik weet niet. Want zelfs als iemand weinig geld heeft wil nog niet zeggen dat ze niet aan Sinterklaas doen natuurlijk. Ik spaar het hele jaar kleine cadeautjes op die ik in de loop van het jaar vind in uitverkoop of waar ik tegen aan loop en ieder kind krijgt hier 1 groot cadeau daar bij.

Aan mij heb je dus niets, ik zou het persoonlijk vreemd vinden als mijn kind een cadeau krijg via via

3. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Super lief van je! Ik probeer ook te leven met de instelling dat je niet alles voor jezelf hoeft te houden. Moeilijk is dan idd dat het kwetsend kan overkomen. Wat ik heb geleerd is dat je het vooral moet brengen als een spontaan iets, en niet uit medelijden zeg maar. Dus misschien is dat in fit geval niet handig, omdat het om iemand gaat die je niet kent.
    Ik had vroeger een vriendinnetje die het thuis niet breed had, en geen schoen mocht zetten. Mijn moeder heeft toen iets in onze schoenen gedaan toen ze bij ons bleef logeren.
    Ze heeft dat toen tegen haar ouders gezegd, het ging om een spel wat we altijd bij mij speelden. Dus dat is makkelijk uit te leggen.
    Dit verhaal heb ik pas kort geleden gehoord Haha, toen was het natuurlijk heel normaal dat piet haar niet ober had geslagen.
    Dus ja.. weet niet of je hier iets aan hebt 😊. Het is lastig om dit voor een vreemde te doen denk, maar super lief!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou de intentie lief vinden, maar het toch niet zomaar aan je vertellen. Dat os toch privé. Als ikiemand zou weten, zou ik eventueel wel eerst aan die persoon vertellen dat iemand zoiets wil doen en of ze dat wil ontvangen.

5. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Doordat ik beheerder ben van een facebook-pagina voor mensen die het echt niet breed hebben kon ik dit jaar meerdere mensen helpen. Ook mensen die ik in het dagelijks leven tegen kom en waar ik het echt niet van verwachte. Ik zou zelf geen juf of meester zoiets vragen. Ontzettend leuk idee! Stichting Kansarme Kinderen Nederland doet ook zoiets rond de feestdagen. Misschien is er wel een lokaal initiatief? Of een Facebook pagina van jouw buurt?

6. Manque

Manque Niet meer actief

Je zou ook kunnen doneren aan kinderenvandevoedselbank.nl
    Zij zorgen ook dat kinderen die het niet breed hebben, toch cadeaus krijgen. Dan gaat het via een stichting en hoeft niemand zich opgelaten te voelen.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik weet uit ervaring, dat er ook mensen in zulke groepen zitten, die makkelijk rond kunnen komen, maar gewoon overal hun slaatje uit willen slaan, heel gierig zijn en zoveel mogelijk gratis willen hebben. Hoe filter je zoiets? Of hou je daar geen rekening mee?

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dit vind ik een hele mooie!

9. amam

amam Lid

10 mrt 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Overleg het met de intern begeleider of zij/hij een gezin weet en of het voor jongen(s) en of meisje(s) is, geef het aan de intern begeleider en die kan het weer doorgeven aan de ouders.

10. amam

amam Lid

10 mrt 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    En nee, absoluut niet raar.

11. Ik heb hier ook over nagedacht, maar ik zou het niet aan een juf / meester of überhaupt op school vragen. Ik vind dat toch 'te dichtbij', zeg maar. Ik denk dat ik het ga doen via de kledingbank of de voedselgroep die we hier op facebook hebben. Zij kennen vast wel gezinnen die geen sinterklaas kunnen vieren..

12. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wij hebben vanaf dit jaar besloten om een meisje in een semi-armer land, bijna volledig te onderhouden.

Zij krijgt alle kleren, schoenen, speelgoed enz van mijn dochter, en we sturen periodiek geld voor haar voeding en medicijnen, en gaan later haar school betalen.

Deel Deze Pagina