Kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 3 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Superleuk!! Wij zijn 2 weken geleden geweest. Ga, als het even kan in de nieuwste atractie: Symbolica...die is zoooooo gaaf!! Is de eerste attractie in de wereld die op zonneenergie gaat, dus de karretjes rijden niet op een rail. Heel erg mooi! :thumup:

Sue87 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Wat leuk, de efteling. Wij hebben kaartjes besteld voor plopsaland de Panne. Wel met 20 euro korting per kaartje vanwege de dagjes uit actie van Jumbo. We doen er 1 overnachting bij. Mede mogelijk gemaakt door de kinderbijslag. We gaan op een dinsdag, man neemt 2 dagen vrij van zijn werk en kinderen gaan nog niet naar school.

Vitamientjuh en puzzelstukje vinden dit leuk.
  3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ooh dat is ook echt zo leuk! Zullen de kids heel leuk vinden. Hier ook korting van de AH, dat scheelde wel iets. En de rest doen wij ook van de jumbo zegels, scheelt erg veel uiteindelijk.

@mamabri ooh gaaf! Gaan we doen, ik weet echt weinig van de efteling dat zie je dus wel.

4. maliro

maliro Niet meer actief

Ik heb net via een veiling kaartjes gekocht voor plopsa coevorden . Lang leve de kbs

puzzelstukje vindt dit leuk.
  5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Zo hier is t ook uitgegeven :) de meiden zijn voorzien voor de zomer haha. Schoenen en kleding, jas en lekker een ijsje gegeten.

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik had al een berg z8 ingeslagen. Deze kbs gaat op aan schoenen. 2 meisjes en dus 2 paar sneakers, 2x sandalen en 2 paar ballerinas. Daarnaast moeten we nog een groep 2 stoel voor de nieuwe auto.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Even off topic, ik wil niet een heel nieuw topic openen, maar mag ik iemand een pb sturen met een vraag over de Efteling?

8. tantetoos

tantetoos Bekend lid

17 nov 2010
    619
    530
    93
    Je mag mij pb sturen als je wilt.... weet niet of ik je vraag kan beantwoorden, maar wij komen minstens 2x in de maand in de Efteling, dus weet wel veel haha

DastyQueen en puzzelstukje vinden dit leuk.
  9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Je hebt pb.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.291
    17.174
    113
    Deel van de Kbs gebruikt voor een zandbak :)

puzzelstukje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  11. Nienke75

Nienke75 Lid

6 dec 2011
    74
    2
    8
    Vrouw
    Secretaresse
    Lovewinnie,
    Steunzolen van €. 260,00 /€. 270,00 waar hebben jullie die laten aanmeten zeg? Behoorlijk aan de prijs hoor. Onze dochter heeft ook steunzooltjes, maar hier zijn we voor €. 175,00 klaar bij de orthopedisch-instrumentenmaker verbonden aan de orthopeed in het ziekenhuis. Zeg er zelf bij het aanmeten van de zooltjes altijd bij doe maar de grootste maat en bij twijfel dus de lange. Kindervoetjes groeien snel en onregelmatig, niet verbazen dat je over een half jaar bij de controle weer voor nieuwe moet. Hoe deden ze bij jullie dan het op-/aanmeten? Staan in z'n "vreselijk" schuimbakje? Maar jou dochter dan die lange steunzooltjes tot onder de tenen?

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zie dit nu pas, haha. Weet jij dan ook wamneer het het rustigst is? Op dinsdag ofzo?

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Das Inc aanmeten, gesprek en nacontrole. Sorry niet vermeld. Vandaag nog aanpassing gedaan. Kost dan niks extra. Ze had nog meer pijn dan voor dat ze zooltjes had en nu ff 3mm extra bij de hak

14. Nienke75

Nienke75 Lid

6 dec 2011
    74
    2
    8
    Vrouw
    Secretaresse
    Hoe deden ze bij jullie dan het op-/aanmeten? Staan in z'n "vreselijk" schuimbakje? Maar jou dochter dan die lange steunzooltjes tot onder de tenen?

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ze heeft op 3d scan moeten Staan. Maakt scan van voeten. Afdruk op apparaat nog om druk punten te meten. Ze heeft knik platvoeten? Ze knikt met der enkel naar binnen zeg maar. Daarop zijn zooltjes aangemeten. Duurde 3 wk.. Nu vandaag nacontrole gehad, kleine aanpassing en over 6 wk weer. Dat zit in de prijs. Mag okk wel

16. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het schijnt op Moederdag heel rustig te zijn. In Brabant en Limburg zijn dan veel communies en iedereen gaat naar zijn of haar moeder. En afgelopen zondag was het bizar rustig. Maar daar heb je nu niks meer aan. :D

Liekje81 vindt dit leuk.
  17. Nienke75

Nienke75 Lid

6 dec 2011
    74
    2
    8
    Vrouw
    Secretaresse
    Lovewinnie,
    Met onze dochter lopen we bij de orthopeed en de orthopedisch-instrumentenmaker. Bij de orthopeed moet ze dan staan, hinken en lopen (ook op tenen en hakken). Vervolgens worden dan haar "oude" steunzooltjes gepast aan en onder de voeten en moet ze er even op staan. Als ze nieuwe moet, kunnen we direct door naar de naastgelegen ruimte waar dan gelijktijdig de assistente van de orthopedisch-instrumentenmaker zitting heeft. Hier worden dan ook weer de "oude" steunzooltjes gepast en bekeken, moet ze op een glazen plaat gaan staan met een spiegel en tl-verlichting daaronder (kijken ze onder de voeten). Uiteindelijk mag ze dan op de tafel gaan stappen en op een bankje tegen de muur gaan zitten en de benen strekken. Ze zetten dan een soort houders/steunen achter de knieholtes en je mag de voeten slap laten bungelen. Ze meten dan de lengte van de voeten op en maken dan gipsafdrukjes van de voeten. Na 14 dagen mag je dan terug komen om de nieuwe steunzooltjes af te passen. Eventuele nacontrole e/o bijstellen van de zolen is hier het 1e half jaar na levering ook inclusief (gratis dus). Hiervoor betalen we dan €. 175,00. Je zal nog €. 15,00 voordeliger kunnen, maar dan moet je niet in het ziekenhuis, maar moet je naar de werkplaats van de orthopedisch-instrumentenmaker zelf. Het aanmeten kan daar ook door afdrukken te maken door te gaan staan in een schuimbakje (sneller, schoner en goedkoper). Gipsafdrukken is daar dan meerprijs van €. 15,00, maar in het ziekenhuis is het hier altijd standaard door middel van gipsvoetjes. Je kan dus wel begrijpen dat ik dan bedragen van €. 260,00/€.270,00 behoorlijk astronomische bedragen vind voor relatief hetzelfde. krijgen jullie ook nog iets terug van de zorgverzekering?

lovewinnie en Rylie vinden dit leuk.
  18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Helaas enkel basis verzekerd en aanvullend tand. Dit ivm beugel in het verschiet. Krijgen dus niks terug. Zijn geweest bij h&h podotherapie. Heb ff rekening erbij gepakt
    -Biomechanisch onderzoek 't. B. V. Steunzolen Inc 1e controle 134.41
    -ADL - podotherapeutische zolen Inc btw 136.10

Totaal 270.51

Verwacht pas volgend jaar nieuwe nodig te hebben en dus aanvullend te verzekeren. Geen wachttijd hiervoor.. Haal dan de premie er wel uit. Zo niet vind ik maandelijks wat meer betalen minder erg dan ineens :)

19. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij betalen ook voor het aanmeten, zooltjes en controles 185 euro. Ik vind 260 euro echt bizar veel!

Nienke75 vindt dit leuk.
  20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Orthodontie zit niet in je tandartsverzekering, maar in de aanvullende pakketten van de "normale" verzekering! Hierdoor is mijn man ook hoog verzekerd, aangezien beide kinderen hier een beugel nodig hebben. Wij krijgen een vergoeding van €2000 per kind bij een extra uitgebreid pakket van Zilveren Kruis ..

Deel Deze Pagina