kinderbijslag

Discussie in 'De lounge' gestart door sannnniee, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou dan ben ik erg benieuwd hoe ik het krijg!
    Onze zoon is namelijk op 1 juli geboren maar ik krijg het denk ik echt pas in januari!

Als die 30 juni was geboren had ik wel in oktober gekregen.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb gewerkt voor de afdeling Kinderbijslag van de Sociale Verzekeringsbank (SVB).

De peildatum is altijd de eerste dag van het kwartaal, dus 01-01, 01-04, 01-07 en 01-10. Er wordt gekeken naar de situatie op deze dag. Dus is je kindje geboren op 25 februari.... dan gaat je recht op Kinderbijslag in per 1 april van dat jaar. De KB wordt achteraf uitbetaald... dus per 01-07 krijg je je eerste KB. Want op 1 januari had je nog geen kindje, maar op 1 april wel.

Je geeft je kindje aan bij het gemeentehuis, na de inschrijving gaat er automatisch bericht naar de SVB. Je krijgt normaal gesproken een aanvraagformulier thuis gestuurd. Na het invullen van de gegevens.... oa je bankrekeningnummer, krijg je een beschikking mbt het uit te keren bedrag.

Met betrekking tot de kindjes die dus OP de peildatum zijn geboren... die ouders hebben mazzel! :D Want zij krijgen dus per dat kwartaal al recht op KB... de rest moet nog een kwartaaltje wachten.

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    of tegen die tijd is het allang weer afgeschaft ;)

4. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Thanks voor je uitleg.. Nu snap ik m helemaal!

Deel Deze Pagina