Borstvoeding afbouwen of.......

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door L83, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt nu nog volledig borstvoeding maar ik ben erover aan het denken om het wat te gaan afbouwen (bijvoorbeeld alleen nog ochtend en avondvoeding)
    Zelf heb ik totaal geen energie meer, ook volg ik een dieet omdat mijn zoontje mogelijk KMA heeft en ik weeg nu al minder dan voor de zwangerschap terwijl ik toen nog intensief aan sport deed.
    ik werk part-time en mijn man doet bijna alles al in huis, sporten lukt al helemaal niet, maar ik vind het zo moeilijk, wil hem graag het allerbeste geven helmaal met zijn mogelijke allergie maar helemaal nu met het warme weer lijk ik echt geen energie meer te hebben.

    Daarbij het volgende probleem, mijn zoontje weigert 60% van de tijd de fles bij papa en op het KDV hij weigert hem bij mij 100% .
    Kunstvoeding moet hij al helemaal niks van hebben, elke druppel die er in komt werkt hij er meteen weer uit.
    Door vermoeidheid lijkt produktie soms terug te lopen waardoor ik snacht er vaker uit moet, ook dagen dat ik heb gewerkt komt hij vaker om de schade in te halen, hierdoor ook weer meer vermoeid.
    Weet het nu echt even niet, wil graag weer mijn energie terug en borstvoeding geven, maar wil ook graag een keuze om te stoppen en die lijk ik nu niet te hebben :(.

    Weet echt niet wat ik er mee moet, alle tips en adviezen zijn welkom.
     
  2. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    o ja, hij is nu bijna 5,5 maand
     
  3. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Jeetje, wat moeilijk zeg.

    Ik ben een voorstander van bv maar niet ten koste van alles. Je moet ook aan jezelf denken meid. Je hebt er niks aan als je zelf doodvermoeid bent en zoals je merkt komt dat de productie ook niet ten goede.

    Mmm advies erg moeilijk: ik denk dat je moet proberen langzaam over te gaan op fv. Of heb je dat al geprobeerd? Ik bedoel dus een groot gedeelte bv in de fles en dan een klein gedeelte fv erbij en dit steeds uitbreiden door steeds minder bv in de fles te doen en steeds meer fv.
    Heb je al veel spenen en flessen geprobeerd? Waar ik goede verhalen over hoor is de tommy tippie fles omdat die erg lijkt op de moederborst (er is er nog een geloof ik maar daar ben ik ff de naam van kwijt). Waar ook veel goede ervaringen mee zijn is de b free flessen of de dokter brown flessen.

    Erg frusterend allemaal. Over het weigeren van de fles. Ben jezelf dan niet in de buurt? Ik zou daar 1, 2, 3 geen oplossing voor weten. Dat hij hem bij jouw weigert klinkt mij wel enigzins logisch in de oren en heb ik vaker gehoord omdat hij jou accosieert met live bij je drinken en hij zal zoiets hebben van waarom een fles als mama hier bij mij zit en ik zo bij haar kan drinken. Lastig probleem.

    Misschien kan je een lactatiekundige vragen om advies?

    Hopelijk heb je hier toch een beetje aan.

    Heel veel succes.
     
  4. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    dank je wel voor je reactie,
    Flesje drinken ging een tijdje beter maar nu weer slecht.
    Ik ben hierbij niet in de buurt want het is vooral als ik aan het werk ben op KDV of bij papa thuis.
    Dagen dat ik vrij ben oefenen we wel, ik probeer soms zelf maar meestal mijn man, ik ga dan zelf een tijdje weg.
    We hebben al verschillende flessen geprobeert, die tommie tippie fles ging vrij goed maar nu dus weer ineens niet.
    Wat betreft de kunstvoeding, we hebben nog niet geprobeert om het met borstvoeding te mengen, maar voor alsnog doet hij ze mond al stijf dicht als fles in aantocht is, dus het maakt niet uit wat erin zit maa dat is zeker het proberen waart.
    Ik blijf daarbij ook nog steeds twijfelen of ik wel moet stoppen, maar goed tot nu toe heeft onze kleine man die keus voor mij gemaakt.
    Alle tips van lactatiekundige ook al geprobeert, maar zonder groot succes, alle andere tips of ervaringen blijven dus welkom.
     
  5. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Oja, wat ik me nu bedacht. Kan het ook niet zijn dat hij nu in een sprongetje zit? Heb je het boek van oei ik groei? Anders moet je maar eens op de site kijken van oei ik groei. Neem niet alles letterlijk trouwens wat er staat.
    Ik meen me nog te heugen dat rond de 5 maanden ook de omgeving heel interessant word. Dat ze dus met alles bezig zijn behalve met drinken.

    Blijven aanbieden zou ik zeggen. Elke dag.

    Sterkte en succes.
     
  6. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    qua flesweigeren is misschien op te lossen omdat hij bijna pap van mamamelk mag.

    Tjah qua energie hoeft niet aan de BV te liggen... maar met KMA is het beter om nog even door te zetten ;)

    sterkte!

    (trouwens de fles werd hier ook geweigerd maar met 6,5 maand toch weer fles ;))
     
  7. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    sprongetje zou ook nog kunnen ja, heb ik me niet zo in verdiept (die sprongetjes :))

    Pap hebben we pas geprobeert met biobim, maar dat was echt geen succes, hij vond het zo vies hihi (hij is het natuurlijk ook niet gewend).

    Vandaag heb ik tot nu toe nog wel een goede dag, dan zie ik het ook weer positiever en wil ik ook echt wel doorzetten, maar als ik en dag heb dat ik gewoon bijna niet vooruit kom dan begin ik toch te twijfelen en denk ik eraan om te stoppen (daarbij ook weer meteen de gedachte dat ik spijt krijg als het niet aan de BV lag).

    Nu met het warme weer vind ik dat flesweigeren wel erg vervelend, ik moet hem dadelijk om half 1 naar KDV brengen en zelf ben ik pas om 12 uur vannacht weer thuis, dus hoop zo dat ie wat drinkt, maak me dan zoveel zorgen :(
     
  8. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Heb je al eens geprobeerd of hij i.p.v. uit een fles uit een beker wil drinken? Tuitbeker, rietjesbeker, gewone open beker?

    Fijn dat het vandaag beter gaat. Ik heb nooit echt problemen gehad met flesweigeraars. Maar kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe helemaal niet meer ziet zitten.

    Maar ik denk dat het goed is dat je nog met de bv door gaat hoor. Als je nu stopt blijf je met hetzelfde probleem zitten, nu kan je tenminste nog de borst aanbieden als je thuis bent.
    En ik denk echt niet dat het aan de bv ligt. Ik vind je een topper meid. Petje af.

    Meestal trouwens halen de meeste kindjes de "schade" weer in wat ze minder hebben gedronken op het kdv of thuis als jij thuis bent en ze live kunnen drinken. Is dat bij jou ook het geval?

    Evt. wat extra water tussendoor aanbieden uit een beker of zo
     
  9. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    En als je rijstebloem vanille probeert, bind wel minder in en zit een smaakje in, maar is beter dan niets ;)

    En met een bekertje of tuitbeker werk ook niet? anders op een natte hydrofiele washand laten sabbelen?
     
  10. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    dank je wel voor jullie reacties, beker en tuitbeker etc. ook al geprobeert maar helaas (water ook niet).
    hij haalt de schade gelukkig wel in maar ik vind 12 uur zonder wel erg lang met deze warmte :(
    Dat sabbelen op een nat washandje is wel een goed idee ga ik meteen proberen :)
     
  11. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    hoi hoi

    heb je de fles van tommy tipee al geprobeerd ik geef nu bijna 8 maanden de borst en mijn dochter weigerde ook de fles en toen heb ik de deze gekocht en deze werken goed het bootst de borst na en het werkt ook erg fijn
    succes want het afbouwen kan soms erg moeilijk en frustrerend zijn
     
  12. MamavanJordy

    MamavanJordy Fanatiek lid

    14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoe gaat het nu?
     
  13. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, fijn dat jullie zo meedenken/ leven.

    Hier gaat het nog steeds hetzelfde, op dit moment weinig energie, een paar drukke dagen op het werk gehad en nu al weer vroeg eruit om zo weer te gaan werken, ook wat flesweigeren bertreft helaas nog geen verbetering :(, mijn man heeft mijn zoontje een paar keer gebracht zodat hij bij mij kon drinken, maar dan zat er nog lang tussen de voedingen(6 uur), maar goed hij leek dit wel goed te redden, was vrolijk behalve op de momenten dat ze hem een flesje wilde geven.
    Hij heeft nog wel op een nat washandje gesabbeld, dat vond hij wel interresant volgens mij dus bedankt voor deze tip!!

    Ik hoop dat het vandaag beter gaat, en anders dat de fase van niet drinken uit een flesje snel voorbij is.
    Voorlopig wil ik de BV nog wel een tijdje volhouden, maar het zou fijn zijn als ik ook een keuze had om af te bouwen , voorlopig heeft mijn zoonje voor hemzelf alvast voor het beste gekozen :).
    Over een paar weken kunnen we in ieder geval beginnen met groente en fruit dus heeft mijn man dat ook nog als alternatief als ik moet werken, ben benieuwd wat onze kleine man daarvan vind ;)
     

Deel Deze Pagina