Wie weet er een leuke? Zoonlief van bijna 4 is wel geïnteresseerd in bijv. spieren. Nu zoek ik een leuk / makkelijk boek met handige plaatjes maar kan op internet nog niet echt een leuke vinden. Ik had zelf vroeger een hele leuke, maar kan het niet terugvinden. Het formaat mag niet al te groot zijn.
je hebt er ook wel apps van, die vind mijn kind bijvoorbeeld geweldig. "human body" is er een daar kun je heel goed in zien hoe alles werkt, kun je per orgaan aanklikken enzo
Human body is erg gaaf! Speelt ook mama weleens mee En dochterlief ontdekt steeds wat nieuws. En niet onbelangrijk... Het is dusdanig leuk dat ik af en toe beneden kom en ze op mijn iPad zit te spelen met ledematen en/of voedingsstoffen. Verder heeft onze dochter laatst een boek gekregen met daarin een kartonnen skelet om zelf in elkaar te zetten. Ze is er helemaal gek van maar de teksten zijn niet echt heel simpel verwoord. Ze heeft overigens het boek ook zelf uitgezocht in de winkel. Ik had aanvankelijk zo mijn bedenkingen maar oma was mee en ze mocht iets uitzoeken. Dus tja https://m.bol.com/nl/p/bouw-je-eigen-lichaam/9200000022071109/ Het skelet heet inmiddels Skelettica en prijkt trots op de kast. Het boek ligt permanent onder haar kussen. En ondanks dat het niet heel makkelijk leest merk ik dat ze er af en toe zeker wel uit leest. (Als ik weer eens met een weetje om m'n oren geslagen word bijvoorbeeld ) En wat ook een aanrader is... "WoW, de avontuurlijkste encyclopedie van alles!" Ontzettend mooie platen over alle denkbare onderwerpen met leuke wetenswaardigheden. En dus ook een heel stuk over het menselijk lichaam. En verder zou ik gewoon eens naar de bieb gaan Ze hebben daar allerlei series voor jonge Aagjes. Bijv willen weten, Willem wever, informatieboekjes, jonge onderzoekers serie... Allemaal leuke series met ook boeken over het menselijk lichaam.
Human body ga ik dus downloaden, dank! Zoonlief kan nog niet lezen (nog net geen 4) dus ik zoek echt een kinder(lijk) boekje dat ik een beetje kan voorlezen, maar is best moeilijk te vinden
Van Willem wever en die jonge onderzoekers serie... Moet dat wel lukken. Duidelijke plaatjes en wat tekst voor jou in kindertaal. En wat ik ook wel deed op die leeftijd was het verhaal even in eigen bewoordingen vertellen. Dat maakt het makkelijker toch En natuurlijk alles uit het boek op je eigen lichaam opzoeken
Als ik de app store open en zoek op human body, dan heb ik bijna allemaal Engelstalige apps?? Wat voor specifieke app benaming moet ik dan intypen? Alvast bedankt!
Oké, dat snap ik ivm niet kunnen lezen van de kinderen.. Hoe heet de app dan precies? Want ik heb er gisteren een boel bekeken, maar was allemaal met tekst en veelal Engels...
Hmm zal zo eens kijken dan.. Eerst even opstaan en de iPad aanzetten dan. Duurt even... Dochterlief zit armbandjes te maken de iPad