Onze zoon van 3 jaar is sinds een paar weken dag en nacht plaszindelijk maar hij wil niet meer poepen. Hij houdt het een aantal dagen op en dan poept hij over de gehele dag kleine beetjes in zijn broek. Op het moment dat hij moet poepen zet ik hem op de pot of op de wc en dan doet hij wel goed zijn best maar er komt niks uit. Het doet dan al pijn natuurlijk en hij ontspant niet goed. Een pamper om heb ik ook al geprobeerd maar ook dan houdt hij het op en komt het over de hele dag in kleine beetjes. (ook dan heeft hij het al 2 tot 3 dagen opgehouden). Als ik zie dat hij moet poepen en als ik dan vraag of hij op het potje of de wc moet dan zegt hij nee. Ik zet hem er wel op omdat ik weet dat hij moet maar het heeft helemaal geen zin. Heeft iemand misschien tips om dit probleem op te lossen?
Hmm, moeilijk, ik kamp met een soort gelijk probleem dus verkeer misschien niet in de beste positie om je advies te geven. Onze dochter van bijna 3 is plaszindelijk, maar durft gewoon niet te poepen op het potje. Dit zegt ze ook zelf en ze zegt erbij dat ze dit pas gaat doen als ze wat groter is . Gelukkig poept ze wel in haar luier op het moment dat we die 's avonds aan doen, maar als we daar straks ook mee gaan stoppen, zou ik ook niet weten hoe ik haar goed aan het poepen krijg. Ik lees mee!