Mijn dochtertje van 7 mnd drinkt nog zoveel in de nacht, ik word er moe van! Ook moeders hier met dezelfde situatie? Wat doe je ermee? Soms probeer ik, als ze WEER wakker wordt, haar te ''misleiden'' met een speentje, maar nee hoor madame wil de borst . Pfff, elke avond voor het slapen gaan denk ik: HERE WE GO AGAIN -_- moe moe moe
Onze zoon dronk tot een maand of 15 ook véél 's nachts, wat wij eraan gedaan hebben, is hem bij ons in bed genomen. Hij slaapt nog altijd lekker bij ons, super gezellig!
Mijn dochter van bijna 7 maanden drinkt ook vaak 's nachts. Haar bedje staat vlak naast de onze of ze slaapt bij ons in bed. Wil ze drinken, pak kleintje, leg in donker aan, kleintje valt voldaan in slaap direct na voeding en leg ik slapend weg en mama doezelt ook meteen weer in... ik weet vaak niet eens hoe vaak ik gevoed heb Een tip: keer je wekker om, je hoeft niet te weten hoe laat het is, scheelt al de helft
Wij hebben vanaf een maand of negen afgesproken dat papa er uit ging om te troosten en een beetje water te geven. (Dat water was trouwens meer symbolisch, meestal moest hij er niks van hebben.) hij mocht dan één keer per nacht gewoon bij mij drinken, en verder niet. We merkten toen dat het niet alleen maar om melk ging, maar ook wel om aandacht. Of een volle luier en dan vond meneer het na een verschoning wel zo lekker om weer aan de borst in slaap te vallen. Vanaf een maand of 11 hebben we hem niet meer uit bed gehaald om te troosten. Om de drie minuten erheen voor een aai over de bol, tot hij zelf weer in slaap viel. Dat waren pittige nachten, maar nu zijn we meestal van de nachtvoedingen af. Maar ik met erbij zeggen dat het de afgelopen maanden met valllen en opstaan is gegaan hoor. En dat zal misschien wel even zo blijven. Nu lijken we weer van de nachtvoedingen af te zijn, maar tandje, griepje, druk weekend... Dan kan het ineens weer anders zijn.
En zo is het hier ook gegaan. Wij slapen sinds hij 9 maanden is ook gezellig met zijn drietjes in bed en zo'n drie keer per nacht wordt er even gedronken. Het enige nadeel hiervan vind ik dat ik geregeld wakker word omdat de melkbar nog bloot ligt en wel heel erg is afgekoeld.
Oh ik had het met de eerste ook. Mijn zoon sliep sowieso heel slecht en wilde 's nacts nog zoveel drinken! Maar steeds maar kleine beetjes. Toen ben ik de late voeding afgekolfd in een fles gaan aanbieden zodat hij zeker genoeg dronk. En meneer sliep (LANG) door met 5 weken en heeft nooit meer problemen gehad met slapen.
Hier ook moe Elin sliep al snel door, of kwam 1x per nacht.Maar de laatste weken komt ze 2 a 3x per nacht. Net nu ook mijn productie naar beneden keldert Ben zelf inmiddels uitgeput wat mijn productie natuurlijk ook geen goed doet.
Nou mijn baby sliep eerst door, maar sinds een week of 2 wil die 's nachts ineens 3 a 4 keer drinken. Dat is veel en was het even niet meer gewend.. Waarom en hoe het komt, geen idee.. Maar ik laat het maar zo, hij zal vanzelf wel weer gaan doorslapen.. Ik vind het geen grote ramp, maar ik werk niet en ik snap dat moeders die werken niet blij worden om 3x per nacht eruit te moeten..
Ik heb dit dus ook, wilde net zelf een topic openen maar dat is dus niet nodig. Ze is nu 6 maanden en komt meestal 1 a 2x per nacht en soms slaapt ze ook wel is door. Ze laatste 3 dagen kwam ze echt een x of 5 zodat ik dr maar bij me gepakt heb. Maar nu mn vriend weer thuis is (die is er alleen t weekend) blijft wil die dit niet, want het houd hem wakker en ik MOET haar maar laten huilen want ze MOET al lang doorslapen... Ook mn ouders hadden deze mening en vinden ook dat ik voedingen moet laten ''vervallen'' omdat ik ook begonnen ben met bijvoeding (ze krijgt nu de hoeveelheid van 3 ijsblokjes groenten , en 3 ijsblokjes fruit) Ik vind dat een kindje niet door MOET slapen omdat dat zo ''hoort'' en ik vind niet dat ik mijn kind minder moet voeden omdat dit met een fles ook zo gaat zie ik dit nu verkeerd? zien hun het verkeerd? Ik probeer het beste voor mijn meisje te doen, ze komt gemiddeld elke 3 uur voor een voeding en is in blakende gezondheid en erg happy! (daar gaat het toch om!)
Hey Vagans, Ik denk dat het gewoon een fase is dat ze rond deze leeftijd ineens wat meer willen drinken in de nacht. In precipe heeft elke kind een eigen ritme. En tja, ik geloof dat er geen enkel kindje het volgens de boekjes doet hoor. Bovendien is er echt wel een verschil met kunstvoeding en moedermelk. Het is algemeen bekend dat moedermelk sneller verteerbaar is, en poedermelk wat zwaarder op de maag ligt waardoor ze toch voor een iets langere tijd verzadigd zijn. Ik merk namelijk dat grote verschil met mn oudste dochter, die kreeg op een gegeven moment rond de 6 maanden wel poedermelk en daar sliep ze echt goed van door. Ik denk dat het wel lastig is om je kindje rond deze leeftijd af te leren om vaker te komen in de nacht. Ik heb namelijk vaak geprobeerd haar te sussen met een speentje, maar tevergeefs.. die wil op dat moment dan echt de borst, kan hoog of laag springen haha. Weet je, mensen hebben altijd wel kritiek op hoe je iets aanpakt, lekker makkelijk praten, maar op zoiets kan dat niet want dit heeft te maken met de behoefte van het kindje, kun je moeilijk ontnemen. Als je baby wat meer behoefte heeft aan drinken in de nacht, dan zijt dat zo. Ik zou ook graag willen dat mn meisje doorslaapt, maar niets helpt dus dan maar gewoon voeden.....
Hier een zoontje van ruim 7 maanden, die graag drinkt rond 00.00, 02.00 en 05.00 uur. Ik denk dat hij dit doet omdat mij lichaam het nodig heeft om melk te blijven produceren, Ik heb het geaccepteerd en het gaat super zo
Hier begon het ook zo tegen de 6 maanden. Daarvoor sliep ze vanaf 6 wk door. Hier ook tijden 3 nachtvoedingen gehad, later 2. Met 14 maanden geprobeerd de nachtvoeding eruit te halen. Legde haar dan beneden in een campingbedje. Troosten werkte nl. niet, papa erheen ook niet, speen wilde ze niet. Ze wilde er in elk geval uit. Dit werkte voor ons prima, ze sliep beneden gewoon weer verder. Late avondvoeding kreeg ze nog en als ze dan weer wakker werd, legde ik haar beneden. Na 2 maanden werd het bedje al even niet meer gebruikt dus toen opgeruimd. In principe komt ze hier nog 1x, normaal gesproken 's avonds laat maar dat kan ook 's nachts worden. Dat is voor mij geen probleem, hier word ik niet meer moe van. Ik vind het eerlijk gezegd wel heerlijk als ik erg moe ben, dat ik eerst even een poosje kan slapen voor ze komt Heel af en toe een nachtje dat ze vaker komt maar ook heel af en toe een nachtje dat ze praktisch klokje rond slaapt. 't zou wel lekker zijn als ze voor de 2e er is, helemaal doorslaapt of zonder mij kan 's nachts, maar we zien wel hoe het loopt.
HIer ook gemiddeld 2x eruit snachts.... Ik leg me er maar bij neer, ze valt echt aan dus honger.... (denk ik) Ooit mindert het wel..... Als mensen vinden dat ik MOET laten huilen en dat zij MOET doorslapen, vraag ik altijd of zij er zo moe van worden dan omdat IK eruit moet..... daarna zijn ze stil... zucht....
nou ik denk toch dat het een soort regeldagen waren, afgelopen nacht heeft ze geslapen van 23:00 (laatste x verschonen en voeden) tot 04:00 en daarna 08:30, heerlijk! Het leek wel uitslapen in vergelijking met de afgelopen 3 nachten hihi
Onze oudste is ook tot na het jaar nog gekomen in de nacht. Ik pakte ze dan bij ons en dan legde ik ze aan en we sliepen verder. De jongste komt ook elke nacht, meestal drinkt ze dan 1 kant en dan een paar uur later de andere kant. Weet 's morgens vroeg bijna nooit hoe laat ze weer zal komen omdat ik echt niet weet hoe lang en hoe laat ze heeft gedronken. Heb liever dat ze 's nachts ff komt voor een voeding dan dat ze de hele nacht doorhalen door het een of ander en veel huilen.