Hai, Ik heb sinds 2 weken geleden erge last van mijn kies.. Nu was ik vorige week bij de tandarts en die zei ja als je zwanger bent mag je geen verdoving en kan ik geen foto's maken, maar ik denk dat je een wortelkanaalbehandeling nodig hebt.. Dus ik de vk gebeld.. Die zij de verdoving is geen probleem, maar foto's is niet bewezen hoe schadelijk het is en in hoeverre. Ik ben al 25 weken zwanger dus dan zou het ook weer minder erg zijn en ze zei je kan ook niet nog 15 weken met pijn blijven lopen.. Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen.. Ik heb ook gehoord over het dragen van een schort als je de fotos laat maken dat beschermt ook al, maar de assistent gaf ook al aan dat de foto heel gericht alleen van je kaak is.. Hmmm.. Help?! Wie weet er meer van als ik.?
verdoving is niet schadelijk maar de foto is wel schadelijk je kan een loodschort geloof ik dragen mijn tandarts adviseerde mij om zodra ik bevallen ben weer langs te komen aangezien hij foto's wou maken
fotos maken van je tanden is echter niet zo schadelijk geen schort voor doen dan kunnen er geen stralingen na buiten ik heb in me zwangerschap longfotos gehad en alles en hier heeft hij er niets aan over gehouden. denk dat je beter wel kan doen als niet anders loop je nog 15 weken met flinke pijn dat is ook niet goed voor de baby kortom schadelijk is het niet er komt zo kleine straling vrij
Ik heb afgelopen dinsdag een wortelkanaalbehandeling gehad. Met verdoving, zonder foto's. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter heb ik er ook één gehad. Ook zonder foto's. Volgens mijn tandarts kan het prima zonder foto's, maar heb je een iets groter risico dat de behandeling overnieuw moet. De diagnostiek deed hij door warme en koude lucht tegen mijn kies aan te blazen i.p.v. fotos en door mijn reactie was het wel duidelijk dat een wortelkanaalbehandeling de enige optie was. Na de bevalling maakt hij voor de zekerheid nog foto's om te zien of het goed gegaan is en zo nee dan moet het over. Dit is het enige risico dat je loopt.
Rosalynn ja hij zei tegen mij ook kom maar terug als je bevallen bent maar dat gaat echt niet helaas, auauau.. Bengeltje fijn om te horen dat fotos niet perse schadelijk hoeven te zijn.. Trees hij heeft vorige keer ook wel met 90% vast gesteld dat een wortelkanaalbehandeling is wat nodig is, maar zei ook ik weet t pas zeker als ik bezig ben.. Denk dat ik dat risico dan maar gewoon neem want met deze pijn blijven lopen is ook niets.. Thanx voor de antwoorden..
mijn tandarts wou geen foto's maken...maar verdoving kon wel alleen niet de eerste drie maanden geloof ik dat hij zei...(Het is alweer ff geleden) maar wat lastig, ik kreeg wortelkanaal want ik kon echt geen dag eer wachten, stond op mn kop dus tja als je heel veel pijn hebt wat moet je dan he!!?
Ik moest ook na de tandarts zelfs om een kies te laten trekken. In de eerste 3 maanden want ik ben 8 week zwanger Ook mijn tandarts zei dat de verdoving ging kwaat kan, geen foto gemaakt want dat kan wel een gevaar zijn of hoewel is nooit bewezen maar hij was er wel ckr van dat die der uit moest. Dus mijn tandarts zei dat de verdoving gwn kon. Heel lang met pijn lopen is ook wat. En mijn tandarts zei nog even elke kindje, kost je 1 kies hahaha.
Hoi, Ik heb ook een wkb gehad tijdens mn zwangerschap. Inclusief verdoving en meerdere foto's. Mijn verloskundige: voor de 12 weken zwangerschap geen foto's laten maken. Daarna kan het best, natuurlijk alleen wanneer noodzakelijk, en met loodschort. En verdoving is ook toegestaan. Dus ik zou zeggen: hup weer terug. Kiespijn is vreselijk!
IK heb tijdens mijn zwangerschap een wortelkanaalbehandeling met verdoving en foto's gehad. Tijdens de foto's had ik een loodschort om. Verdoving kan geen kwaad, dat jij steeds pijn lijdt is voor het kindje veel vervelender. Je krijgt dan alleen een verdoving zonder adrenaline maar dat werkt ook echt prima.
Deze zin herinnert me aan wat mijn gynaecoloog mij voor de eerste wortelknaalbehandeling vertelde. Ik heb het toentertijd even nagevraagd en hij gaf aan dat de adrenaline die in je lichaam wordt aangemaakt als gevolg van de kiespijn en een behandeling zonder verdoving niet goed is voor je kind. Oftewel zo snel mogelijk laten behandelen met verdoven. Daarnaast wil je ook niet dat de bacterie in je wortel in je lijf gaat rondzweven. Al zou dat niet zo snel gebeuren, maar toch....