vakantie vlieland 34 wk zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door rozabottel, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    Hoi,

Heb een vraag want zit met twijfels. Mijn schoonouders hebben mij en mijn man uitgenodigd voor een vakantie in vlieland. Nu ben ik in de periode dat ze willen gaan 34,5 week zwanger. In principe niks aan de hand, maar toch heb ik de kriebels om naar een eiland zonder ziekenhuis op vakantie te gaan. Stel dat het kindje toch besluit om vroeg te komen?
    Ik zie het niet zitten om op het eiland of in Friesland te moeten bevallen. Wat is jullie ervaring of wat zouden jullie doen?

gr rozabottel

2. Amare

Amare Niet meer actief

Kun je niet een dagje op en neer gaan in plaats van een aantal dagen blijven?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.388
    10.330
    113
    Ik ben met 34.5 bevallen. Ik was ook niet lekker had de zoveelste blaasonsteking. Je zou kunnen gaan als je je goed voelt en er geen mega snelle bevallingen in de familie zit.

4. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Wij gaan ook naar een Waddeneiland als ik 34 weken zwanger ben.
    Ik maak me niet zo'n zorgen, het weekendje weg met familie vind ik ook te leuk om het te laten schieten.
    In het ergste geval beginnen daar de weeën. Nou ja, dan word ik wel naar het vaste land gebracht met de heli, ook weer een ervaring ;)

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon gaan (ervan uitgaande dat je je goed voelt). Ik denk dan sltijd: op Vlieland wonen ook zwangere vrouwen. Even het nummer van de lokale huisarts in je telefoon zetten en klaar.

Maar goed, wij kunnen er alles van vinden, maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze hebben een hele mooie helicopter die je binnen no time in harlingen, Leeuwarden, Sneek of Groningen kan brengen.
    Stuk voor stuk goede ziekenhuizen.
    Ondanks dat het volgens sommige aan het einde van de wereld is, is het nog steeds Nederland en niet de poesta van Hongarije 😉
    Daarbij, de kans dat je met 34 weken bevalt is niet zo groot.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vreemd genoeg hebben we hier in Friesland ook medische zorg en ziekenhuizen... :)

8. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    Haha gelukkig idd hebben ze daar ook ziekenhuizen en Groningen is ook een erg goed ziekenhuis. Altijd fijn om ff wat relativerende adviezen te horen. Thx!

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hahaha ik moest hier wel even om lachen, denk je echt dat de kwaliteit zoveel verschilt met bevallen als je in een ziekenhuis in Friesland bevalt of een ziekenhuis elders in Nederland?

Het is niet het einde van de wereld hoor! (al denken veel mensen dat wel):D

Ik zeg lekker doen!

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik snap de reacties hierboven hoor, maar ik neem aan dat je niet echt zin hebt om met weeen afhankelijk te moeten zijn van een boot die op bepaalde tijdstippen gaat, en wat als je midden in de nacht moet bevallen (grote kans) dan moet er dus wel een watertaxi beschikbaar zijn. En er werd ook een helikopter genoemd.. Ik moet er zelf niet aan denken om met een helikopter naar het ziekenhuis gebracht te moeten worden en ga zo maar door. Uiteraard zijn er opties zat, maar ik neem liever het risico niet.

Wat wel een goede tip is om inderdaad even het nummer van de verloskundige op Vlieland te noteren of evt. contact met ze op te nemen. Zo kunnen ze jou ondersteunen mocht je eventueel wel moeten bevallen. Verder sluit ik me aan bij bovenstaande reacties: als jij je gewoon goed voelt, zie ik verder geen reden om niet te gaan.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

En zelfs op de poesta van Hongarijen worden vast kinderen geboren....;)
    zonder gekheid. De kans dat je met 34,5 week bevalt is aanwezig, maar ontzettend klein als de zwangerschap verder normaal verloopt en jij je goed voelt. Ik zou gaan, maar goed, dat kan ik wel zeggen, natuurlijk, jij moet je daar ook prettig onder voelen.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij een bevalling ga je sowieso met de helikopter. Die maakt zo'n 150 vluchten per jaar. Geen gedoe met boten.
    En de huisarts op Vlieland is ook verloskundige.

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ging toen ik 35 weken zwanger was van onze oudste een weekje naar Terschelling voor mijn werk. Ik werkte daar voor een van de plaatselijke huisartsen en die was niet echt blij met me toen hij erachter kwam dat ik al 35 weken zwanger was: "en wat denk jij dat ik moet doen als jij hier ineens weeën krijgt?" Hij vond het niet zo'n heel verstandig plan van me. Maar ja, ik voelde me prima en had nog helemaal geen zin om met verlof te gaan. Ik vond het eigenlijk nog wel een leuk uitje zo vlak voor mijn bevalling, haha.

14. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik liep met 36 weken nog vrolijk op Vlieland. Heerlijk eiland! Naar welk hotel ga je?

En je zit echt in een zucht op het vaste land als het echt nodig is. gewoon lekker gaan genieten!

Overigens is die huisarts echt super goed daar. Ik heb 3 jaar in het ziekenhuis gelopen met constante blaasontstekingen en hij had het binnen een kwartier bekeken en opgelost. Nooit meer last van gehad!

15. penseel

penseel Niet meer actief

Geen bevallingen op Vlieland en Terschelling | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

16. penseel

penseel Niet meer actief

Gezondheidszorg - VVV Texel

17. penseel

penseel Niet meer actief

Zo wat linkjes via Googl.

Ik ben een typ die veel zoekt en leest de zorg is goed geregeld mocht je bevallen op een wadden eiland word je met een helikopter naar de ziekenhuizen gevlogen. Van af Texel ga je naar Den helder. Boten varen indien nodig met spoed.. Je mag in elk geval niet op een eiland bevallen. ( als het niet te snel gaat natuurlijk) ..

Veel vrouwen op de wadden eilanden steken al de waddenzee over om op hun bevalling te wachten. Maar met spoed sta je zo aan de overkant. Wel weer het ook is. Dacht alleen met een zeer zware storm je een probleem hebt.

18. rozabottel

22 jul 2014
    21
    0
    1
    Bedankt voor de reacties. Leuk om te lezen dat er zo verschillend gedacht word. Geen idee welk hotel. ik dat mn schoonouders een huisje huren. We hebben besloten maar enkele dagen te gaan en inderdaad als ik me goed voel lijkt t me heerlijk er ff tussenuit te kunnen. Bovendien bevallen lijkt me sowieso nooit prettig. Dus of t nou daar of hier gebeurt. Weken mezelf opsluiten en wachten tot t komt is ook weer zo wat.

Deel Deze Pagina