Kan dat samen? Mijn zoontje had vanaf donderdag veel oorpijn en sinds maandagochtend is zijn oor nu aan het lopen. (oorontsteking gehad dus waarschijnlijk). Vanochtend leek het oor schoon te zijn, maar in de loop van de ochtend toch weer vieze smurrie uit zijn oor. Hij heeft morgenmiddag zwemles. Het liefst laat ik hem gewoon gaan, zo'n les is toch best duur. Maar is dat nu heel onverstandig?? Op internet kom ik van alles tegen. Hier zijn de moeders met ervaring! Wie helpt mij?
Ik ben vast een ontaarde moeder, maar mijn dochter heeft heel vaak oorontsteking, dus als het al een paar dagen aan het lopen is, gaat ze wel gewoon naar zwemles. Hier ook sinds gisterochtend een loopoor, maar gelukkig zaterdagochtend pas zwemles. Mijn dochter heeft overigens wel altijd oordoppen in! In 1 trommelvlies zit een gaatje, dus daar moet het, maar bij het andere oor is het buisje er al lang uit, maar ze vindt water in haar oor zo naar! En in het zwembad vind ik het niet zo erg dat het water niet in haar oor komt!
Mijn huisarts en. Kno arts hebben dit altijd afgeraden. Juist omdat het loopt..is het open en zwemwater is niet bepaald hygiënisch
Je kunt bij de apotheek speciale kinderoordoppen kopen om mee te zwemmen. Ik zou hem niet zonder goed sluitende oordoppen laten zwemmen. Een loopoor betekend dat er een scheurtje in het trommelvlies zit, je wilt echt geen zwemwater achter je trommelvlies. Dan krijgt hij zeker oorontsteking.
Het is verstandig om oordoppen op maat te laten maken. Stelt niet veel voor maar dan hou je het vieze zwembadwater uit het oor. Je kunt ze dan ook tijdens het douchen gebruiken.