Kijk, make-up op 12 jarige leeftijd vind ik opzich zo'n punt nog niet. Ik weet van mezelf dat ik in groep 7, 8 van de basisschool ook met de mascara's en oogpotloden van mijn zussen in de weer was. Het was op dat moment heel interessant en dus ook mijn keuze. Daarnaast liep ik ''vroeger'' ook in mijn verschillende sokken en regenlaarzen rond op zoek naar bomen om in te klimmen en sloten om kikkervisjes te zoeken en om nu te zeggen dat ik er nu bijloop als een slons? Bepaald niet hoor! Het is een afweging die iedere ouder moet maken en ik denk dat je -zolang je de keuze niet vanuit jezelf maar vanuit je kind maakt- nooit een verkeerde beslissing kunt nemen.
Ik denk dat je achter mijn post niet meer moet zoeken dan er staat hoor. Ik maak geen persoonlijke veronderstellingen over mensen, je hoeft je dus zeker niet aangevallen te voelen. Ik zei alleen maar dat het midden houden wellicht de beste keuze is. Er is nergens gezegd dat kinderen die zo of zo zijn opgevoed er automatisch zo of zo zullen bijlopen later. Ik heb geen glazen bol hoor Vind het alleen geen verstandige keuze moesten ouders beslissen het kind bewust in 1 van beide richtingen te duwen dmv opvoeding.
Flientje, het klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt, en als je het zo vertelt lijkt het me absoluut de juiste beslissing!
Ik voel me niet aangevallen, noch persoonlijk geraakt door je post hoor! Ik kan wat fel reageren zo nu en dan, ook al heb ik het niet eens door. Verder ben ik het helemaal met je eens dat het niet oké is om een kind één richting te pushen.
Oh maak je geen zorgen, dat heb ik ook vaak. Het is zo moeilijk om jezelf uit te drukken op een forum soms. 1 misplaatste letter kan al een heel fout beeld geven van wat je wilde zeggen. Vandaar dat ik mijn post meteen even verduidelijkte.
Hier een vakantiefoto van mij Het bruin worden wilde alleen niet echt lukken, sterker nog: ik verbleekte steeds meer!
Nou je zegt het idd beetje verkeerd. zelf ben ik ook altijd een jongen-meisje geweest als kind. Pas toen ik 12 was ben ik meer meisje-meisje gaan worden en toen ik 15 was ben ik modellenwerk gaan doen. Dus tja zelf ben ik niet zo'n slonzig type zelf te netjes Maar wat ik hier wilde vertellen mensen moeten allemaal zelf weten of ze hun kind opgeven of niet alleen kan ik aanraden dat ze het beter niet kunnen doen. Er komt zoveel bij kijken! het lijkt allemaal van buitenaf mooi maar werkelijk is dat niet zo! natuurlijk is het leuk als je je kind terug ziet op de foto's maar wat er vooraf gaat ziet nooit iemand en de rechten die de bureaus hebben pff ik kan eiglk heel lang alles vertellen erover maar heeft geen zin. Wilde gewoon zeggen doe het niet laat je kind 'kind'zijn. Als ze het willen komen ze er zelf wel mee.
Ik wil mijn dochter ook inschrijven bij zo'n bureau alleen ik kom alleen maar van die geldpikkers tegen.
Hey, Als je het echt graag wilt dit zijn de goede bureau's!: cc-models dutchcasting max models The Kids harry klooster (moet je ff googlen kom je op hun websites terecht) Dit zijn echt goede bureaus voor kinderen let wel: Ze mogen nergens geld voor vragen en al helemaal niet voor fotoshoots. Het kan wel voorkomen dat je iets van inschrijfgeld betaalt voor op de site meer mag ook niet en kijk altijd goed na of er uberhaupt mensen zijn die daar opdrachten hebben gedaan! Succes ermee.
Ik denk dat je sowieso niet aan zoiets moet meedoen als je denkt dat het een soort 'hollywood' iets is. Het is niet voor dromers. Ik blijf er nuchter onder, ben 2 jaar zelf model geweest (ben gestopt omdat ik nu zwanger ben van nummer 2) en heb nooit gedacht dat ik 'beroemd' zou worden of dat het glitter en glamour zou zijn. Ik vond het gewoon leuk om voor de lens te staan, dus voor mij is het helemaal niet vreemd dat mijn dochtertje eens meeging. Ze is er in elk geval niet minder 'kind' door geworden. Topmodellen en dergelijke is iets compleet anders. Je moet alles in het juiste perspectief zien. Ik vind dit topic ergens gewoon moeilijk, omdat je er zo een enorm fout beeld over hebt... Kon ik maar laten zien wat het eigenlijk maar is, het is helemaal niet zoiets 'groot' ofzo. Het was gewoon een kind dat zich amuseerde terwijl een cameraploeg dat filmde. Denk dat mensen al gauw zo'n beeld krijgen van kleuters met make-up zoals in die schoonheidswedstrijden voor kinderen in Amerika. Hier loopt het heus niet zo'n vaart. Nogmaals, mijn kind is evenveel kind als elk ander kind hoor. Daar verandert dat reclamespotje heus niets aan. Volgens mij heb je zelfs helemaal geen ervaring met zoiets, want je praat over foto's en niet over een reclamespot. Figuratie is superleuk! Ben eens een middag met mijn dochter in de buggy mogen gaan wandelen in Antwerpen, en kreeg er nog voor betaald ook
Hey ik heb ook niet gezegd dat het gaat om topmodel te worden. Wilde ik zelf ook niet maar heb gewoon veel opdrachten gedaan en is altijd zwaar geweest. Figuratie heb ik ook veel gedaan. Natuurlijk is het leuk als je kind af en toe iets doet maar dan moeten het echt gebaseerd zijn op iets met kinderen. Ik heb zovaak meegemaakt waar ze gewoon zo kunnen uitflippen tegen kleine kinderen terwijl het voor ons al vermoeiend is. Kijk als je je kind iets laat doen voor prenatal of een reclamespotje waar jezelf ook in werkt is dat wel leuk en er word leuk met de kinderen omgegaan. Maar heel veel mensen zien alleen maar de leuke kanten van het verhaal terwijl er ook heel veel minder leuke kanten aan vast zit! Dat is wat ik juist wilde vertellen. Ik heb zelf als kind ook weleens fotoshoots gehad maar was maar zo minimaal het moet gewoon nog leuk blijven meer niet. Dat is wat ik naar voren probeerde te vertellen.
Ik heb Devon vorige week nog ingeschreven bij moeder anne. Dit castingbureau bestaat al een aardig tijdje en ik heb er goede dingen over gehoord, maar goed moet wél 25 euro inschrijfkosten betalen :x Maar toch gok ik het erop, mischien wordt ie wel gevraagd! En idd, zoals de andere dames zeggen als ie het niet leuk vind, nou jammer dan dan gaan we weer