Kindercoach

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door aappie20, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.463
    113
    Misschien kun je verder wat anders gaan doen, wat een trieste reactie op een eerlijk antwoord op jouw vraag. Je wilt toch zelf weten of mensen naar een kindercoach zouden gaan? Maar als het antwoord vervolgens is dat ze het niet zouden doen als je "maar " mbo geschoold bent en de opleiding kindercoach niet erkend is geef je een rare reactie.

2. Daantje2015

17 dec 2015
    89
    47
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet heen gaan. Kindercoach is zoals in een eerdere reactie al
    benoemd werd geen beschermde titel. In principe mag iedereen zich dus zo noemen. Daarnaast gaan gemeenten, naar mijn ervaring, vrijwel niet in zee met kindercoaches. Er zijn genoeg goed geschoolde hulpverleners (maatschappelijk werkers, orthopedagogen en psychologen) die deze vorm van hulp ook kunnen bieden. Misschien dat een opleiding tot kindercoach wel een aanvulling kan zijn op een HBO-opleiding sociaal werk, omdat je dan al een bepaalde basis hebt.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat een een rare reactie. In mijn eerste reactie (waar veroniQue 86 op regeerde) geef ik aan hoe de financiering loopt voor de jeugdhulp. Hier Reageerde je niet op want wie weet is hij veel te overtrokken en weet ik niks van jouw geschoolde achtergrond?
    In jouw OP schrijf je dat je op een KDV werkt, dit is werk op MBO niveau. Als jij wel HBO geschoold bent kan dat natuurlijk maar dan snap ik niet dat je nu zo raar miet reageren.

Je vraagt om advies. Meerdere moeders hebben hierop gereageerd. Misschien niet de antwoorden die je graag wilde zien...maar wel een weergave hoe ouders hierover denken.
    Ik wilde alleen maar helpen. Ik weet hoe de financiële stromingen gaan. Ik wilde je ervoor behoeden dat mocht je niet de juiste papieren hebben je niet in aanmerking komt voor vergoedingen en ouders het dan zelf moeten betalen. Dan ben je erg afhankelijk van je werkervaring of ouders met jou in zee gaan en het zelf willen bekostigen of dat ze naar de gemeente gaan en gratis hulp krijgen.

Had het voornamelijk zonde gevonden voor jou dat je een opleiding gaat starten waar je daarna misschien niks meer kan.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Klopt! Op de school wasr ik wer ook.

De school waar mijn dochter zit niet... ik wilde haar ernaartoe laten gaan, onbetaalbaar hoor als je t zelf moet doen.

Deel Deze Pagina