KinderdagHEL?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Hmm, klinkt alsof ze excuses bedenken, maar punt is dat het niet had mogen gebeuren. Wel denk ik dat ze er nu beter op gaan letten, dus goed dat je het aangekaart hebt.

Oh enne, dat te weinig melk meegeven hebben ze hier ook vaak gezegd, dat komt gewoon doordat ze gewend zijn aan baby's die flesvoeding krijgen. Die krijgen vaak al flesjes van 200ml bij 3 maanden.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom serieus? Het gaat om het 'weten dat er iemand met je meekijkt'

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het melk verhaal is misschien even een afleiding om zo de bal bij jou te leggen. Bij ons zeiden ze dat ook altijd en gooiden ze zelfs geregeld melk weg omdat ze het vonden stinken (mijn melk stinkt altijd maar dat krijg ik hun maar niet aan het verstand)

Of het verhaal van koffiepauze nu klopt of niet is lastig te beoordelen. Maar als je het niet vertrouwd zou ik misschien eens onverwacht langsgaan (of ietsje eerder dan normaal zodat ze je niet verwachten) Of je belt een of twee keer gedurende de dag. Als alle baby's dan toevallig weer huilen dan is het wel heel toevallig en moeten ze misschien eens denken aan een extra persoon in te zetten die wel ervaring heeft. Want zeg nou eerlijk iedereen moet een kans krijgen natuurlijk maar zo iemand kan dan niet als volledige collega worden ingezet...

4. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    #44 mich87, 24 jun 2014
    Laatst bewerkt: 24 jun 2014
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en het is mij nog nooit gebeurd dat ik een kind met dikke, betraande ogen heb moeten meegeven! Als een kindje veel huilt, dan bellen we altijd de ouders zodat ze weten wat er speelt.
    Zoals ik het zo lees heeft ze de groep niet goed onder controle. Als je met alle kinderen te lang wacht met voeden en naar bed brengen dan krijg je dit soort taferelen. Het is de kunst om echte honger en vermoeidheid voor te zijn, zodat de kinderen tevreden blijven.

Ik denk niet dat je te weinig mee gegeven hebt, maar eerder dat zij niet voeden op verzoek. Zou ze echt op het hart drukken dat ze dit wel doen en er niet strak 3 of 4 uur tussen laten... En dan eventueel een flesje kv geven als je toch per ongeluk iets te weinig hebt meegegeven...

Wel vreemd dat je niet wist dat de vaste leidster met verlof ging? Meestal is er toch wel een afscheidsfeestje ofzo? En waar is de andere vaste kracht gebleven? Zoals ik het zo lees komt het op mij niet echt over als een professionele organisatie...

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met dat doel vind ik het natuurlijk prima als extra, maar het moet niet gebruikt worden om dan maar met minder fysieke personen aanwezig te zijn op een groep. Imo horen die ogen gewoon fysiek daar te zijn zodat ze ook meteen in kunnen grijpen. Een manager op een kantoor kan dat niet,

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wat apart zeg, ik zou er geen vertrouwen meer in hebben. Mijn dochter gaat naar een kdv met ongeveer 10 kinderen van 0 tot 4 jaar. Daar zijn dan 2 leidsters en een stagiair. Ik heb er wel vertrouwen in en mijn dochter heb ik nu 1x huilend aangetroffen. Ik zou op zoek gaan naar een ander. Succes!

7. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach
    mijn vraag waarom ik niet ingelicht werd over de afwezigheid van de vaste verzorgster, kreeg ik geen antwoord. Ze zeiden dat ze aan het prikbord hadden uitgehangen welke verzorgster op welke dag komt, zodat ik weet wanneer die nieuwe komt. Maar goed, dat hebben ze pas gedaan, niet op voorhand...
    Het KDV heeft mij gevraagd om het nog een kans te geven en dat zal ik ook doen, maar ik zal het erg nauw opvolgen voortaan en inderdaad geregeld onverwacht langsgaan. En de nieuwe zal ik er donderdag over aanpakken dat ze dit geen tweede keer moet proberen...
    Mijn meisje is gelukkig vrolijk vandaag, dus ze is het vergeten, denk/hoop ik...

8. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    TS je overdrijft niet maar ik zou zelf kijken naar een Gastouder of thuisblijven indien mogelijk. Ik zie dit vaker bij een kinderdagverblijf, ze hebben simpelweg niet genoeg aandacht voor die kleintjes. Daarom zou ik daar nooit meer voor kiezen, alleen vanaf een jaar of 2. (voor sociaal gedrag is een kinderdagverblijf dan weer wel goed..)

Simpel gezegd... baby's horen niet op een KDV -mijn mening en ervaring-..

9. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Vind het nog al een waardeloze reactie van hun. Met andere woorden als je een uur eerder was geweest had je de tranen van je kindje niet gezien? Hopelijk houden ze woord en komt dit nooit meer voor.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben misschien raar...maar het lijkt mij onmogelijk voor ons om deze situatie te beoordelen omdat wij het gewoon weg niet gezien hebben. Nu ben ik zelf lang leidster op een kdv geweest en ik vond het zelf heel vervelend dat baby's moesten huilen en liep dan ook heel veel en lang met ze rond. Het zijn nog onschuldige wezentjes die je veiligheid moet bieden.
    Maar ook mij overkwam het wel eens dat er eentje moest huilen en ke dan even met je handen vol staat. Als er dan toch een ouder was gekomen met de mededeling dat ze "hompjes wegkwijnend nieuw leven" had gezien dan had ik toch wel even vreemd gekeken. Ik vind dat wel een beetje overdreven.

ik zou er goed over nadenken of een kdv wel de juiste plek is voor jou als ouder.

11. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben het wel met tuc eens. Het is precies de reden waarom ik voor een gastouder heb gekozen, ik had geen fijn gevoel bij een kinderdagverblijf. Maar dat is natuurlijk ook zeer persoonlijk denk ik. Over dat verlof gebeuren van de vaste verzorgster? Had je helemaal niet gezien dat ze tegen bevallen aan zat?

Misschien eens denken over de mogelijkheden van een gastouder?

12. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Is er geen oudercommissie? Bij mij wel en nog voordat ik me kon opwinden over de teveel aan (verschillende) leidsters, werd het al opgelost omdat de oudercommissie er wat van zei.
    Tot nu toe nemen ze bij mij elke opmerking serieus dus ik zou direct een volgende keer de leidinggevende erbij roepen en haar zelf laten zien wat er gebeurt. Ik vind eigenlijk dat ze je hadden moeten toezeggen dat ze wat vaker zouden binnenlopen bij die groep....

Hopelijk gaat het vanaf nu weer goed, al kan ik me voorstellen dat je vertrouwen wel flink een deuk heeft gekregen.

De GGD houdt toezicht op het naleven van de kdv regels dus misschien kan je hun laatste GGD rapport opvragen? Schrikken ze misschien van.... ;)

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Even een correctie op jou het is wel 4 en ze gaan het waarschijnlijk in 2015 opschroeven naar 6 baby's en het 4 ogen beleid telt ook dmv bijv een babyfoon in het lokaal of dat de deuren openstaan of collega's elkaar kunnen zien.

14. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vreemde gang van zaken. Je hoort ouders altijd goed te informeren over de leidsters op de groep (wie welke momenten er is, nieuwe gezichten of leidsters die juist weg gaan).

Baby's horen zeker niet zo lang liggen te huilen dat de hierdoor overstuur raken en dikke rode oogjes hebben, het lijkt zo inderdaad of de groep niet onder controle was.

Ik zou goed opletten en inderdaad onverwacht eens binnen stappen (als dit mogelijk is voor jou zelf).

Ik werk zelf op een babygroep en ook bij mij huilen de kindjes wel eens. Echter, geen kwartier hooguit een paar minuten (omdat we dan bijvoorbeeld net aan het verschonen zijn of een fles aan het geven zijn). We troosten de kindjes zoveel mogelijk en laten ze zeker niet overstuur raken.

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind het eerlijk gezegd lastig te oordelen. Je bent er niet de hele dag bij geweest natuurlijk. Mijn zoontje begint ook weleens te huilen als ik bezig ben met iets en dan ga ik zo snel mogelijk naar hem toe maar binnen 2 minuten is hij al helemaal overstuur, klam en rood met gezwollen oogjes.

Maar ik snap je reactie en ik zou in dit geval ook even een gesprek voeren en vind dat ze wle erg laconiek over doen. En ook erg vreemd dat je niet bent geinformeerd over dat er een invaller komt. Als zo'n situatie vaker voordoet zou ik wel mijn vraagtekens hebben en op zoek gaan naar een ander kdv.

Gelukkg zelf nooit zoiets meegemaakt, mijn zoontje komt altijd heel tevreden van het kinderdagverblijf en als ik daar kom is alles gewoon onder controle. Ze voegen ze de 2 babygroepen bij elkaar als het niet zo druk is en dan staan ze met z'n 2en. En sowieso hebben ze een opendeuren beleid.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    ZES baby's???:$
    ECHT???:(

Ik dacht dat het nu 4,5 is, dus 2 leidsters op maximaal 9 baby's.

17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit klopt niet 1 leidsters mag maximaal 4 baby's opvangen alleen.

18. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij mogen alleen op de babygroep 4 baby's en 1 kindje van een jaar hebben. In de praktijk dus 9 kindjes met twee leidsters.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Duidelijke mening:D! Mag je hebben hoor maar denken niet dat je mening heel objectief is.

of je moet je baby al in elke provincie bij een aantal kinderdagverblijven hebben gehad. Zo niet dan vind ik dat je ze allemaal een beetje over een kam scheert.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wat een bullshit zeg. Dat jij een keer zo'n ervaring gehad hebt betekend niet dat het overal zo is. Mijn kids zitten op kdv met gemiddeld 10 kinderen op de groep en ze krijgen genoeg aandacht. Ze leren er ook dat ze niet altijd ALLE aandacht krijgen en moeten delen. Helemaal goed. De kinderen vermaken zich ook prima met elkaar. Ja, ook de baby's.;)
    Die kunnen hier echt uren achter elkaar liggen rollenbollen.
    Gastouder zou ik daarintegen nooit voor kiezen. Die staat er alleen voor en kan in mijn ogen ook niet alle aandacht geven als ze meerdere kinderen heeft. En, niet onbelangrijk, er is totaal geen controle op wat ze uitvreet met je kind. Op het kdv zijn ze met meerdere en 4 ogen princiepe. Bij ons kunnen ze geen stap verzetten zonder dat collega het niet ziet. Bij een gastouder moet je dat maar afwachten.

Deel Deze Pagina