KinderdagHEL?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annekijn, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Mijn gedachte. Koffiepauze terwijl alle baby's huilen? Dan moet je je toch doodschamen als je lekker een bakkie neemt.

Krijg buikpijn van je verhaal TS, wat naar zeg. Hoop dat het nooit meer zal gebeuren!

2. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ja, maar dat heb je thuis zelf toch ook wel eens?
    En ja ik bof met een mega goede GO, maar hoor dit soort KDV verhalen te vaak. Een goede vriendin van me werkt op een KDV en zij en veel collega's van haar zijn hele lieve 'juffies', maar toch gebeuren er te vaak dingen die te kosten gaan van kinderen, beslissingen van management bijvoorbeeld.
    En ik vind het dan belangrijker dat mijn dochtertje een vertrouwd gezicht heeft die mijn dochter door en door kent... die paar weken vakantie per jaar vang ik dan wel op.

Maar ik wilde geen discussie uitlokken over KDV en GO hoor.. |Ik hoop dat de TS een oplossing kan vinden..

3. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ook bij GO heb je een verplichte achterwacht die in geval van nood er moet kunnen zijn. Ik ben zelf GO, en heb daar wel eens gebruik van gemaakt. Bovendien weten de ouders van mijn opvangkindjes wat ik in geval van nood doe.

Los daarvan is mijn doel niet; 'Geen huilende kindjes vandaag', dan kun je beter geen GO of leidster op KDV zijn lijkt mij..

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dat van die vakantie is niet waar. Als mijn GO ziek is of op vakantie krijg ik via het gob altijd een vervanger.
    Ik weet niet of er ergens anders andere regels gelden maar via het gob waar wij aangesloten zitten mogen ze maar max. 5 kindjes, waarvan max. 2 babies.

@ts: Wat een nare ervaring voor je. Luister naar je moedergevoel. Hopelijk gaan ze het nu aanpakken.

5. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties.

Nog even dit wil ik kwijt:

Ik ben zelf ook niet tegen kinderdagverblijven, en het kinderdagverblijf waar mijn dochtertje zit heeft een goede naam in de streek. Wat gebeurd is, is hun naam onwaardig, maar daarom schrijf ik ze nog niet meteen af (alhoewel mijn vertrouwen wel ernstig geschonden is).
    Met een gastouder moet je ook wat geluk hebben. Net als met een kinderdagverblijf!

Zoals meerdere meiden ook aangaven vind ik het ook onbegrijpelijk dat de oudere ervaren kinderverzorgster haar nieuwe onervaren collega alleen liet op drukke momenten.
    Maar goed, de eindverantwoordelijkheid gaat natuurljk naar de leiding van dat kinderdagverblijf. Ze zouden hier een duidelijk protocol voor moeten opstellen, want dit is gewoon met vuur spelen. Ze hebben het gegeven van een nieuwe onervaren werkkracht, alleen, in combi met een overbevolking van baby's, duidelijk onderschat .
    Anderzijds is het even onbegrijpelijk dat die nieuwelinge zelf geen hulp heeft geroepen als ze zag dat ze 't niet aankon. (Maar jah, dat zag ze dus niet)
    Morgen zie ik deze dame opnieuw... En ik zal haar er nog even apart over aanspreken...

Ach, emotioneel wil ik meteen mijn kind daar weg, maar ik weet ook dat dit niet vanzelfsprekend is. Wat er gebeurd is, is zo uitzonderlijk. Dom, dat wel. Maar overal en altijd kunnen er zulke dingen gebeuren. Dat weet je nooit...

Sowieso stuur ik mijn meisje in juli en augustus niet meer op maandag... en blijkt nu dat dat een van de dagen is waarop die dame er staat.... Dat was al langer beslist, maar komt goed uit.:D Het is pas vanaf september dat die nieuwe en mijn meisje weer met elkaar in contact komen... Wie weet heeft ze tegen dan al wat meer ervaring... (arme andere baby's...!)

In ieder geval verwacht ik één ding: dat dit NOOIT meer gebeurt met mijn dochter. Dit heb ik ook duidelijk onderstreept bij de leiding van het kinderdagverblijf. (Ik hoop dat de andere mama's die hun kind in zulke staat hebben aangetroffen ook zo assertief waren om dit te gaan rapporteren)

Morgen ga ik die dame dus erop wijzen dat dit erover was... Hopelijk heeft ze dan weer geen weerwoord klaar!! (ja maar, ze had honger of blabla :x )

6. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    Ben heel benieuwd Annekijn hoe ze gereageerd heeft!

7. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik zou dit soort situaties ook zeker aankaarten bij de oudercommissie, zij kunnen hier dan ook nog extra wat mee doen en indien er meer klachten zijn (informeer eens bij andere ouders) kunnen zij ook wat druk zetten bij de directie. (elke opvang is verplicht een oudercommissie te hebben, zie BOinK | Home voor meer info).

8. tuc

tuc Niet meer actief

Wat wil je niet meer..dat ze huilt..en hoe moet de leiding van het kdv daarvoor zorgen?

Ik vind dat je compleet in je recht staat om dit bespreekbaar te maken..zou ik ook doen. Maar ik zou een andere houding aannemen dan je in dit topic doet. Ik kan je nl verzekeren dat je daar veel meer mee bereikt.

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wat vervelend dat je zo een slecht gevoel hierdoor heb over het kinderdagverblijf. Ik ben zelf ook leidster op een kinderdagverblijf en tuurlijk zijn kindjes wel eens verdrietig, maar dan hoor je ze te troosten, de kindjes in hun behoefte te voorzien. Wel is het inderdaad mogelijk dat ze even alleen stond, bij ons is het zo dat de 1e leidster om half 8 begint en de 2e begint om kwart voor 9, dus die tijd sta je even alleen, welliswaar een andere groep naast je waar ook al een leidster is. Dus 4 ogen principe ;)

10. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, heb een babbel gehad met de nieuwe kinderverzorgster.
    Ik startte met heel vriendelijk te zeggen dat ik het er nog steeds erg moeilijk mee had, met wat er was gebeurd, en dat ik niet begreep hoe deze opeenstapeling van fouten had kunnen gebeuren, met als gevolg dat mijn dochter er zo slecht was uitgekomen, en dat ik vooral hoopte dat dit maar een eenmalig feit was. Ze sprong meteen in de aanval: " ja, hoe denk je dat IK mij daarbij heb gevoeld? Het was ook voor mij een verschrikkelijke eerste werkdag" Ik heb haar dan gerustgesteld door te zeggen dat ik niemand als dé schuldige wou aanwijzen, en dat ik met álle betrokkenen (zij, haar koffiepauze-collega, en de leiding van het kdv) had gepraat. Maar dat moeilijk te ontkennen viel dat er een ernstige fout was gebeurd door die groep baby's totaal te verwaarlozen, dat het niet onder controle was, en dat ik niet begreep dat ze geen hulp had gevraagd. Dan sprak ze tegen dat mn dochter zo lang had gehuild, want ze had geslapen tot 14u. Ach.... En tussen 14 en 16u, wat heeft ze dan gedaan...? wist ze niet, maar geloofde in ieder geval niet dat DL 2 uur had gehuild. Ik zei "een baby van 4 maand laat je toch niet tot óver het kookpunt gaan, ook al komt dat kookpunt "al" na 30 minuten? antwoordde ze: " maar wat verwacht je eigenlijk, dat ik de hele tijd bij uw baby blijf voor het geval die een traantje laat?" dat vond ik schokkend. M.a.w. Dat 20-jarig kind minimaliseerde haar verantwoordelijkheid.. Waarop ik zo ontzettend veel spijt heb dat ik geen foto heb genomen van hoe m'n dochter eruit zag. Ze zag er totaal verwaarloosd en uitgeput uit, zie de beschrijving die ik reeds gaf. Ik overdrijf niet. De andere verzorgster die m'n dochter die dag had gezien gaf tenminste toe dat ze er bijzonder bijzonder slecht uitzag, maar zij dacht dat ze zo had gehuild van de honger, omdat ik niet voldoende moedermelk had meegegeven... Dat had haar jongere collega haar dus wijsgemaakt..
    Het was een erg dubbel gesprek: ze had duidelijk besloten zich niet te laten kennen, maar bleef wel beleefd en had duidelijk instructies van hogerhand gekregen, want ze beloofde ook meermaals dat het niet meer zou gebeuren.
    En wat m'n meisje betreft , die slaapt al drie nachten erg slecht. Ze was al een lichte slaper, maar nu wordt ze om de twee uur wakker en begint ze te huilen. :(

11. roos85

roos85 Bekend lid

6 dec 2012
    537
    3
    18
    nou ik zou mn dochter echt niet meer bij die leidster laten!!

12. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Aangezien het toch al een beetje een discussie go kdv wordt ;): ik breng mijn dochter bewust niet naar een go, daar is totaal geen controle, ze kan binnen laten wie ze wil enz en niemand die haar ergens op aan kan spreken.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tja...ik zou nu echt op zoek gaan naar een ander kdv. Wat ik al eerder meldde, mij lijkt de vertrouwensband verpest. Hoe sta je daar nu zelf in?

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou overstappen naar een ander kdv.
    Zou zo'n begeleider die niet haar eigen fouten kan inzien en toegegeven niet meer voor de zorg van mij dochter overlaten

15. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Sjee, wat een diep teleurstellend gesprek. :(

Ik zou mijn dochter daar niet meer durven achterlaten en op zoek gaan naar andere opvang.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Na zo'n gesprek zou ik ook een ander kinderdagverblijf zoeken. Blijkbaar kan het haar niks schelen en de rest ook niet.
    Hele rare reactie... Zij is daar om zorg te bieden voor jou kind en blijkbaar heeft ze daar niet zo'n zin in.
    Zou ook een klacht bij de organisatie indienen.

17. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Na zo een gesprek zou ik mijn dochter op een andere groep willen hebben.
    Dit zou ik zeker terugkoppelen aan het management.
    Elk mens kan fouten maken, maar daar moet je wel van leren. Het klinkt alsof zij dat niet heeft gedaan, haast alsof ze überhaupt niet vindt dat ze een fout heeft gemaakt.

18. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Jeetje dit is wel een hele rare slechte opmerking! Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf, maar zo ga je echt niet met een ouder een gesprek aan! Ze komt echt enorm bijdehand over en snapt niet dat het voor ouders al heel moeilijk is om hun kindje aan de zorg van een ander over te laten, laat staan als ze inderdaad helemaal overstuur wordt opgehaalt.

Ik zou inderdaad dit gesprek met haar ook zeker melden aan de leidinggevende! Er zijn genoeg goede PM'ers die wel normaal kunnen werken en met ouders om kunnen gaan.
    Ik zou het ook zeker begrijpen als je een andere groep of iets dergelijks zou willen.

Wel wil ik kwijt dat kdv wel in een kwaad daglicht wordt gezet door vele hier, maar je hoort altijd negatieve ervaringen, want de positieve ervaringen die ga je niet zo snel melden;).

succes verder!

19. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Hierbij dan een positieve noot: Ik ben ontzettend tevreden over ons kdv! En dat komt door de leidsters. Het is een veilig gevoel om te weten dat je je kind achterlaat bij mensen waarvan ik merk dat ze echt hart hebben voor de kinderen.

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou mijn dochter er per direct vanaf hebben gehaald... Bij ons kdv is er ook weleens wisseling en inval, maar dat is altijd een vaste invalkracht en als het niet anders kan een nieuwe, maar dan altijd met een vaste kracht samen. Ook is de sollicitatieprocedure vrij uitgebreid en moeten de nieuwe leidsters eerst een dag meedraaien als extra kracht voor ze aangenomen worden. Ik heb één keer een klacht gehad over een stagiaire en daar werd meteen uitzonderlijk adequaat op ingesprongen. Mijn dochter werd toen een soort van "gepest" door een ander kind waar die stagiaire bijstond en zij heeft toen niet ingegrepen. Het was dusdanig dat mijn dochter er erg overstuur van was. Ik heb een gesprek gekregen met de vaste leidster en een leidinggevende gekregen en daaropvolgend hebben ze op mijn verzoek mijn dochter extra begeleid in het weerbaarder worden. Ook hebben ze op eigen initiatief in de kring met poppen een rollenspel gedaan. De stagiaire mocht vanaf toen alleen nog onder direct toezicht bij de kinderen zijn en ze heeft meer ondersteunende / huishoudelijke taken gekregen. Ze had een vrij laag denkniveau en waarschijnlijk heeft ze haar stage mede door deze misser niet voldoende afgerond, maar dat weet ik verder niet.

Deel Deze Pagina