Ons dochtertje slaapt bijna niet op de creche. Vandaag 2 keer een half uurtje. Terwijl ze thuis eigenlijk altijd slaapt van 7.30-11.00 en van 13.00-14.00 en van 16.00-17.30. En dan om 19 uur weer in bed. Maar ze kan daar blijkbaar gewoon niet slapen. Ben net thuis en heb haar op bed gelegd en ze lag nog niet en ze had haar oogjes al dicht. Zo zielig vind ik dat dan? Hebben jullie kindjes hier ook last van? En hoe komt dat dan? Gewoon omdat het niet vertrouwd is? En heb mijn 1e moederdagkadootje gekregen. En zonnebloem met een fotootje van ons meissie erin Zo lief!
Thijmen slaapt ook super slecht op de creche..thuis nooit problemen, maar blijkbaar daar zoveel prikkels en leuke dingen dat het niet lukt... Ik baal er soms wel van, want hij is dan als ik hem mee neem naar huis erg moe en wil niks meer...heel zielig! Maar ja, ik kan er niks aan veranderen...ik kan niet stoppen met werken, Ik denk dat het de prikkels zijn en ook speelt bij onze creche mee dat ze elke 10 minuten verplicht zijn om te kijken bij de kinderen en verder slapen er altijd meerdere kinderen, dus als die beginnen te huilen, wordt meneertje er wakker van... Tja, wat doen we er aan? Groetjes Karin
Sofie slaapt in ieder geval thuis 's nachts super nadat ze naar de creche is geweest. Voordeel voor mama dus Maar wel zielig inderdaad.
Ben hier ook bang voor met Lune. Ze slapt hier veel en is snel overprikkeld. Ze is gisteren een uurtje op de creche geweest en ze had het niet naar haar zin. Vreselijk vind ik het. Donderdag gaat ze 2 uurtjes, volgende week ook en die week daarop voor het eerst 2 hele dagen in de week *slik*
Ik zie er ook een beetje tegen op, Dominique gaat as. donderdag ook voor het eerst de hele dag, vorige week heeft ze 2 uur proefgedraaid en ook niet geslapen, is ook veel te interessant natuurlijk, vreemde omgeving, allemaal kindertjes, nou ja gelukkig gaat ze maar 1 dag in de week. Ook zie ik een beetje tegen de wijziging in het ritme op, normaal krijgt ze s'morgens tussen half zeven en zeven uur de fles en gaat dan weer op bed en slaapt ze nog drie uur, nu moet ze in de kleren en mee in de auto, hoop maar dat ze dan de andere dagen nog wel even weer wil gaan slapen, is ook lekker voor mamma hi hi hi! Ze is s'morgens erg hongerig na een hele nacht te hebben geslapen, logisch natuurijk, om haar dan eerst aan te moeten kleden lijkt me erg lastig, hoe doen jullie dat? Ik zat te denken om haar s'avonds voor het naar bed gaan haar shirt en ondergoed voor de volgende dag al aan te doen zodat ik s'morgens alleen haar broek maar aan hoef te trekken, of is dit onhandig? Henriette
Mijn mannetje slaapt ook vrij weinig op het kdv, maar hij is wel altijd vrolijk. Denk ook dat daar naar moet kijken hoe zijn dag is geweest. Als ik thuis kom met hem is het nog even knuffelen en dan hop naar bed, want hij is doodop maar wel erg tevreden moe. Moet hem voor de laatste fles ook echt wakker maken zo moe is hij.
Hier slaapt Dewi thuis ook 2x ('s morgens en 's avonds) zo'n 1.5uurtje. Maar op het dag verblijf dus ook niet. Ik heb van de week d'r slaapzak meegegeven en toen heeft ze redelijk geslapen daar.
Sofie slaapt 's ochtends na haar 1e fles ook nog tot 11 uur en op de creche dus niet. Thuis pakt ze haar eigen ritme met gemak weer op hoor. Ik was haar 's avonds en doe haar een schone romper aan. En dan naar bed. Die romper laat ik dus de volgende dag ook aan. Ik heb helemaal geen tijd om haar ook nog eens te verkleden Nu het warm is slaapt ze alleen in die romper. Anders deed ik 's avonds ook nog zachte kleertjes aan en sliep ze daarin en de volgende dag, hup, zo mee naar de creche. Niet zo moeilijk doen hoor En wat wordt ze nou vies 's nachts?
Thijmen slaapt op de creche vaak ook slecht, soms ook maar max een uur. Heel soms 2 uur (dan ben ik blij ). Maar hij vindt het wel leuk daar. Tja, ze laten de kindjes ook niet even huilen op de slaapzaal omdat dan de andere kindjes wakker worden en bij Thijmen is dat soms wel even nodig. Hij valt daar soms ook in de wipstoel of het schommelstoelding in slaap, daar ben ik nooit zo blij mee, maar goed... het is beter dan niets... Het ritme is ook gewoon anders op de creche en het is rumoeriger enzo. Wat bij Thijmen trouwens soms wel helpt is als ze hem op het kdv vaker op bed proberen te leggen. Dus misschien zoiets overleggen?
Nova slaapt bij de oppas ook slecht. 's Avonds is het dan vaak drama tijdens het eten, met haar fles en haar naar bed brengen. Ze is dan te moe om in slaap te vallen. Zo zielig, maar ja stoppen met werken kan echt niet.
Natuurlijk slapen kinderen anders op het kdv dan thuis. Thuis zijn alle bekende geuren in huis. Het is er meestal een stuk stiller dan op het kdv. En vooral mama en papa zijn daar. Vaak worden kinderen thuis in slaap gewiegd gewreven enz. Dus is er thuis een hele andere structuur. Vraag eens na op het kdv wat hun slaaptijden zijn en pas je daarop aan. Of geef je slaaptijden door aan het kdv zodat zij zich daar misschien op kunnen aanpassen. Meestal als ze ouder worden gaat het wel beter. Ik werk op een peuter groep en mijn kindjes slapen heerlijk. Ik blijf erbij tot ze allemaal slapen en meestal worden ze na 1 a 1,5 uur wakker ( wat dus normaal is). Geef ook iets van thuis mee wat naar mama ruikt misschien kan dat helpen. Neem bijv zon luierdoek mee en slaap er zelf eerst een nachtje mee zo zijn de geuren van mama er toch nog een beetje bij. Heel veel succes met jullie kleinetjes en hopelijk zullen ze heerlijk slapen op het kdv.