Kinderdagverblijf 1 dag in de week; zin of onzin

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Switi, 10 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    De KDV die wij voor ogen hebben is tevens een psz en bso dus ze kan daar lang in haar vertrouwde omgeving blijven maar misschien is het inderdaad niet het juiste moment om haar nu voor een dag te brengen.

    Slapen is ergens geen probleem (als zij mij nodig heeft, ben ik er gewoon) maar ik zou graag mijn avonden terug willen hebben, nu slaapt ze alleen maar bij ons in bed en kan ik als zij slaapt geen kant meer op..is niet zo sociaal met visite en ook niet zo gezellig voor mij en mijn man :)
     
  2. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    Juist het opbouwen van weerstand door verkoudheidjes etc oppikken is wat ons betreft een voordeel van een kdv!
     
  3. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    Fijn dat het voor jullie een succes werd zelfs na 11/12 maanden!
     
  4. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie! Als ik kijk naar hoe moe onze dochter is na een uurtje zwemmen en uurtje babyclub zou een halve dag al vrij vermoeiend zijn! Je hebt gelijk voor wat betreft dat als ze daar wel zelfstandig slaapt ze dat niet perse thuis ook gaat doen en ik geen wonderen moet verwachten..
     
  5. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    Idd erg schattig dat ze zegt dat ze naar haar vrienden gaat :D:thumup:

    Dit slaappatroon is ontstaan nadat ze van wieg naar ledikant ging, in die periode kreeg ze toevallig erg veel last van eczeem (bleek achteraf) en het enige wat hielp was haar troosten aan de borst....elke half uur dus laten liggen was makkelijker, ook om haar te beletten zichzelf tot bloedens toe open te krabben door de jeuk..
    En ze sliep eindelijk dus we waren happy..en in het begin konden we haar nog slapend wel wegleggen..maar nu dus echt niet meer! Maar goed we moeten dat zelf oplossen en niet het kdv.
     
  6. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    Als ze naar het kdv gaat zal dat waarschijnlijk voor 2 dagdelen zijn maar ik denk dat we haar nog een jaartje thuis houden aangezien het nu nog geen meerwaarde lijkt te bieden.
     
  7. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48

    Van harte gefeliciteerd en dank voor je reactie!

    Wat Shakes al zei, jullie kindje is niet anders gewend, wij zitten in een iets andere situatie. Kan me wel heel goed voorstellen dat ze het er leuk vindt en geen gewenning issue heeft.
     
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Mijn zoontje gaat vanaf 1 februari naar de KDV. En hij is dan 20 maanden. Mijn vader heeft altijd voor hem gezorgd. Maar ik moet zeggen dat mijn zoontje niet eenkennig of verlatingsangst heeft. Ieder kind is natuurlijk anders. Hij gaat trouwens maar 2 dagen. Wij doen dit omdat hij met andere kindjes kan spelen.

    Misschien is het een idee 2 halve dagdeel ipv 1 hele dag. Ik weet niet of het voor jullie werkt. Het is geen verplichting. Het is wat je wilt.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Ik zou kiezen voor 2 halve dagdelen peuterspeelzaal met 2 jaar en haar daar nu alvast voor inschrijven.
    Het slaappatroon moet je inderdaad zelf doorbreken. Als je op haar kamertje gaat zitten als ze in slaap moet vallen, dus niet meer vast houden, maar in slaap vallen met jou of beter nog je man erbij. Ze zal het niet zomaar accepteren, maar deze situatie is voor niemand prettig (ok, behalve voor haar).
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ja dat is natuurlijk ook een optie. Ik vind het niet zo top dat mn dochter al 7 maanden kwakkelt met haar gezondheid.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Kinderen op een kdv zijn vaker ziek dan kinderen die thuis blijven, maar bouwen niet meer weerstand op ofzo. Was niet zo lang geleden nog in het nieuws. Voor de weerstand zou ik het dus juist niet doen ;)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Oei,
    Dat is idd erg vervelend! Is ze dan continue verkouden, snotterig etc.?

    Mijn dochter heeft ondanks dat ze niet naar het kdv gaat wel al waterpokken gehad en erg veel last gehad van eczeem dus wij zijn ook continue bezig en wij zijn onder behandeling bij een allergoloog en kinderarts, maar ze is nog maar 1x een beetje verkouden geweest.
     
  13. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Goed om te weten! :thumup:

    Ik denk wel dat mijn dochter sowieso een hele goede weerstand heeft, ze krijgt nog borstvoeding, sterker nog ze beschouwt al het andere eten maar als bijzaak :D en ikzelf ben eigenlijk ook nooit verkouden of grieperig.
    Ze heeft 2/3 dagen last gehad van waterpokken en 1x 2 dagen niezen, snotteren en dat was het. Hopelijk blijft ze een goede weerstand houden! :)
     
  14. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dit!
    Ik heb ook zo’n kindje gehad die alleen bij haar moeder sliep.
    Die gewenning is niet zomaar te breken. Uiteindelijk is het kindje niet meer gekomen omdat het beter was. Hele groep krijste mee met het kindje dat letterlijk de hele dag gilde.

    Ik zou het niet doen! En anders eerst thuis de slaapproblemen aanpakken. Want de leidsters kan je niet met dit probleem opzadelen als er thuis verder niks mee gedaan wordt.
     
  15. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!
    Uiteraard is kdv geen verplichting! Zolang wij het niet proberen weten wij ook niet of het voor ons werkt :)
    Maar wij zijn er al over uit dat ze pas na de eenkennigheid fase zal gaan, oftewel direct door naar de psz.
     
  16. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    #36 Switi, 16 jan 2018
    Laatst bewerkt: 16 jan 2018
    Dubbel
     
  17. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank

    Mijn dochter krijst gelukkig niet de hele dag door, als ik haar niet oppak gaat ze na een minuut jengelen lief zelf spelen tot ze weer moe word en dan gaan we weer proberen te slapen in eigen bed en dat gaat gewoon nog de hele dag en avond door..

    Ik weet niet hoe jij er bij komt dat er thuis niets mee gedaan word???
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    wij hebben opa en oma als oppas en ook niet voor een kdv gekozen.
    Sinds ze 2 is, gaat ze naar een peuterspeelzaal. Dat is ook de leeftijd dat ze echt sociale interactie krijgen en met andere kinderen gaan spelen, ipv naast elkaar. Dat doet ze nu dus op de 2 ochtenden psz.

    Als je het zelf leukt vindt om contact te zoeken met andere moeders en kinderen is er vaak veel mogelijk. CB's hebben soms meetings en er zijn speciale ouder-kind café's.

    11 maanden is een hele moeilijke leeftijd trouwens. Mijn dochter is 's avonds tijdens ontwikkelingssprongen nog steeds een hele moeilijke slaper, maar de 11 maanden was drama. Dat van je avonden terug willen herken ik ook heel erg, maar aangezien mijn dochter bij opa en oma wel makkelijk sliep overdag, kan ik ook aangeven dat dat echt geen verschil maakt.
     
  19. Switi

    Switi Fanatiek lid

    22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Dank voor je reactie!

    We hebben al besloten haar voorlopig thuis te houden.
    Haar ledikant staat al bij ons in de kamer en we of vaker ik blijf dan bij haar zitten en hou haar handje vast of ik leg mijn hand op haar hoofd of/en buik maar ze blijft niet liggen, wil direct gaan staan en eruit gehaald worden. We zouden kunnen proberen hoe ze reageert als ik beneden blijf en papa haar naar bed brengt...omdat ze altijd aan de borst sliep was ik diegene die haar in slaap bracht..
     
  20. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Tip: zorg dan dat je ook echt weg bent! Als ze je ruikt of hoort, is het gegarandeerd alleen maar huilen. Hier ging het beter toen ze bijna een jaar was, maar helemaal alleen inslapen lukte pas bij 23maanden. Tot die tijd heb ik bij haar in de buurt gezeten
     

Deel Deze Pagina