lui bij 35 weken?

Discussie in 'Prematuur' gestart door moon85, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt begint een beetje alles makkelijk te vinden.
    Als ze niet drinkt komt het toch wel binnen.
    Nu zei de zuster gisteren dat als ze 35 weken zijn ze dan lui worden?
    Wij hebben echt zo iets van haal de sonde er maar uit en kijken wat ze doet.
    Hoe zat dat bij jullie?

2. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

yep hier was dat ook het geval..en op aandringen van mij werd de sonde eruit gehaaldt...ze was toch al ver over haar gewicht heen..
    die dag een borstvoedings dag gedaan en toen bleek ze zelf te weinig te drinken..maar omdat ze toch steeds bij gevoed werd huilde mevr ook niet!
    nou die bv dag heb ik ze voor het eerst horen huilen van de honger!
    dus toen wist mevr dus dat ze er zelf ook een beetje moeite voor moest doen.
    de sonde is er vanaf die dag uitgebleven en ik was heel de dag in het ziekenhuis voor ze te voeden, snachts dan niet he!
    was erg vermoeiendt maar met 36 weken en 2 dagen kwam ze wel naar huis toe :)

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Toen ik net kwam was hij er uit.
    Maar dat was omdat ze hem er uit had getrokken.
    Dus vroeg ik het en liet ze hem er uit als ze haar flesje bij mij op zou drinken.
    Maar mevrouw die dronk van de 55 maar 25 op.
    Dus hij zal er straks wel weer in gaan/zitten.
    De verpleegster dacht dat ze het wel over een dag of 2 dan weer zullen gaan proberen.
    Volgens haar was ze moe van gisteren omdat ze toen al haar voedingen zelf gedronken had.

4. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hey,

Ik heb op een gegeven moment er op gestaan dat ze de sonde eruit lieten en eens zouden kijken hoe hij het zou doen. Colin was een langzame eter en bij sommige verpleegkundigen kreeg ik het idee dat ze niet genoeg tijd namen voor het voeden. Ok ruim een half uur voor een flesje met maar een klein beetje voeding is inderdaad langzaam maar hij dronk hem bij ons wel helemaal leeg, maar dan namen wij er ook de tijd voor... bij sommige verpleegkundigen ging het wel en bij andere dus niet. Dan stond er in de rapportage, hij sliep zo lekker, of hij was te moe, ja sorrie hoor maar als hij slaapt moet hij wakker worden. Het is een bekend verschijnsel dat prematuren vaak niet uit zichzelf komen voor voeding en dat is inderdaad bij Colin altijd zo gebleven. Nu nog komt hij nooit voor eten, en dat langzame moeilijke eten, tja daar hebben we inmiddels ook de oorzaak voor gevonden. Toen de sonde eruit was werden alle vk min of meer gedwongen de tijd te nemen, en een week later kon ik hem eindelijk na ruim 8 weken mee naar huis nemen, ik denk dat als ik er toen niet op gestaan had die sonde eruit te laten het wel langer had geduurd. Natuurlijk gaat dit niet voor ieder kindje op maar hou het goed in de gaten....elke dag meer in het ziekenhuis is er 1 te veel!

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Morgen gaan we er ook op staan bij de arts dat hij er weer uit gaat.
    We weten zkr dat ze het kan want na dat ik geweest was heeft ze de andere voedingen ook allemaal opgedronken.
    Soms heb ik ook het idee dat als er bezoek mee is dat ze net doet of ze gek is.
    Want als ze weg zijn of we leggen haar in bed is ze helemaal wakker :(

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Dat is dus uiteindelijk mijn probleem geworden dat de bv thuis niet lukte!

De laatste week in het ziekenhuis is die 35e week, Mirthe vond het inderdaad blijkbaar heerlijk om een makkelijk slangetje of flesje te krijgen en dus was uiteindelijk de fulltime bv veel te vermoeiend voor haar en zijn we twee weken na thuiskomst aan de flesvoeding gegaan....

Dus tja, die 35 weken kloppen wel! Moedig ze maar goed aan dat ze flesjes krijgt, want die sonde moet er uit. BV is dan niet eens het eerste belang, dat ging al niet zo goed bij jullie toch? Maar ja, dat ze straks wel lekker haar flessen leegdrinkt en niet 15 keer per dag kleine beetjes wil drinken!

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Nee met de BV ben ik ook aan het stoppen.
    Met pijn in m'n hart... maar trek het anders niet.
    Was wel rot gisteren draaide ze haar hoofdje naar m'n borst lag ze aan m'n shirt te sabbelen.

Ze is net over gegaan naar 60 ml dus nog meer.
    Ze had ze wel opgedronken dus dat is wel mooi.
    Maar goed kon het er nu niet over hebben want diegene komt van de kinderafdeling en werkt er net.
    Dus vanavond maar is aan kaarten en anders morgen bij de arts.

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Toen ik al gestopt was, wilde Mirthe ook nog sabbelen.....terwijl er niets meer uit kwam, of bijna niets. Ik liet haar dan maar, want ze werd er nog wel eens rustig van en ik had dan weer even het sentiment van die heerlijke bv tijd!

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    vanaf welke week zijn ze bij jullie begonnen met echt de fles geven?

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    euhmm.. 30 weken was aan de borst oefenen en week 31 ook.
    Toen overgeplaatst dat was week 32 denk ik... ja.
    Week 32 is ze begonnen.

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    maar britt is super baby ;) is wel snel geloof iik. vandaag heeft akeesh eerst fles gehad. ze dronk gelijk 1/3 op en denk dat ze meer had kunnen krijgen als de zuster wat meer geduld had, maar geeft niks. gaat vast goed komen

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat goed zeg!

Hmz ja ze ligt beetje erg voor.
    Vandaag zou haar sonde er uit gaan maar nu weer niet.
    Ik ben echt pissig!
    De zuster die voor haar zou zorgen is er nu niet en heeft ze een andere.
    Word er gezegd ja maar is ze nog geen 36 weken blah blah blah.
    En ze heeft gisteren 1 fles gerest (wat ze wel door de sonde hebben gegeven)
    Ja hoe kan ze nou weten wanneer ze honger heeft als ze toch alles er weer door spuiten :x

Deel Deze Pagina