Kinderdagverblijf direct gesloten in Asten

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamavanJordy, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh gut, daar hebben we weer iemand die niet eens gebruik maakt van het KDV. ;) Ik kan me totaal niet vinden in je bericht Isademi, dus ik snap ook niet waarom het relevant is. Tenzij er geen enkele goede KDV is de omgeving van deze vrouw te vinden is, maar dat weten we helemaal niet.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik heb in het verleden wel gebruik gemaakt van het KDV dus weet precies waar ik het over heb en hier is PSZ ook onder leiding van een centra die OOK de KDV's aanstuurt, dus nogmaals weet ik waarover ik het heb ;)

Hier in de omgeving (want ja ik woon in dezelfde omgeving als die vrouw dus ik weet waarover ik praat ) ik bijna alles van 1 overkoepelende organisatie die enorm veel fouten maakt en niet prettig werkt.

Dus ik weet wel dat hier in de buurt het zeer lastig is om een KDV of PSZ te vinden die niet van deze organisatie is.

Ik denk dat jij er niet over kan oordelen omdat je hier niet woont en dus niet weet waar ik het over heb, de mensen die hier wel wonen weten dit perfect en weten ook precies wat ik bedoel...

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ok, ik had niet begrepen dat je ook uit die omgeving komt. Ik dacht dat je jouw ervaring generaliseerde naar de rest van de opvang in Nederland. Vervelend dat je voor je gevoel geen keuze hebt wat opvang betreft en daardoor vast zit aan een organisatie waar je je niet prettig bij voelt. Al blijf ik het wel eens met miepie en vind ik dat de vrouw zich gewoon aan de regelgeving had moeten houden. Wel als je te maken hebt met toeslagen en verantwoordelijkheid over andermans kinderen.

Wat iemand anders zei: ik vind het niet te vergelijken met een kinderfeestje of een opa/oma die oppast. Bovendien breng ik mijn kinderen van 0 en 1 jaar niet naar een feestje. ;) En ik zou ook niet willen dat mijn moeder op 7 kinderen zou passen. Niet zolang de kinderen nog zo klein zijn. En ja, dat vind ik dus anders dan wanneer 2 leidsters op een KDV op een groep kinderen passen. Die zijn toch met z'n 2en bovendien zijn zij niet thuis en zijn ze dus voor mijn gevoel veel meer gefocust op de kinderen. Plus ze houden zich als het goed is aan de regels. ;)

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @isademi Onze dochter zit ook op een kdv wat valt onder een grote organisatie (humanitas) en dat bevalt prima, denkt dat het ook veel ligt aan de mensen die de vestiging runnen dus ligt niet per definite aan de organisatie. Ik hoor van een ander kdv van humanitas weer minder goede verhalen..

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Even off topic

Mijn gastouder zit ook bij spring (kom ook uit die omgeving) en toevallig is zij persoonlijk heel lief en goed voor de kids en heeft het allemaal in orde.

Mijn zoontje zit idd op de psz hier in de buurt. Ook van Spring. En ik weet dat de leidsters daar het niet fijn vinden dat ze over zijn gegaan vanwege de regeltjes en ik moet zeggen dat het er ook niet fijner op is geworden.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gastouder situatie ken ik niet, wat betreft PSZ ja hier vinden de leidsters het ook niet fijn idd, is ook heel rot werken voor hun. De leidsters willen wel naar het beleid van Spring is echt gewoon zeer onsoepel te noemen.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ben ik compleet met je eens regels zijn regels (zei ik ook ergens) maar iemand anders vroeg zich af waarom je niet gewoon een "normaal" KDV zou uitkiezen en toen sprong deze gedacht in mijn hoofd, ja ik ben deze organisatie ook strontzat dus misschien andere mensen ook wel dus kan ik me voorstellen dat je iets anders zoekt qua oplossing.

Maar natuurlijk ben ik het met je eens dat bepaalde regels er voor iedereen zijn en in principe valt er ook wel aan deze te voldoen hoor maar je moet er wel wat voor doen natuurlijk.. vriendin van mij is ook gastouder die heeft haar opleiding gedaan en gaat gewoon lekker verder met haar werk, is prima lijkt me..

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Maar als je een alternatief zoekt van een "slechte" grote kdv-organisatie (wij zitten bij een andere grote organisatie maar ben persoonlijk erg tevreden dus het is niet allemaal prut maar dat geheel terzijde), als je een alternatief zoekt dus, zorg je toch dat ook het alternatief zich aan de wet- en regelgeving houdt en zoek je een gastouder die 1. bij een gastouderbureau is aangesloten en 2. alle benodigde papieren in huis heeft?
    Mits je kinderopvangtoeslag wil ontvangen, maar ik zou het niet eens alleen daarom willen maar om de veiligheid van mijn kinderen en het toezicht dat dan wordt uitgevoerd.

Deel Deze Pagina