plat hoofdje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by littlestar, Feb 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    mijn zoontje van bijna 4 maanden krijgt nu een beetje een plat hoofdje omdat hij (zoals het nou eenmaal moet) op zijn rug slaapt.
    ik kreeg bij het cb de volgende tip,minimaal 5 keer per dag 15 minuten op zijn buikje leggen.

nou is dus het probleem dat hij het niet fijn vind om op zijn buik te liggen en na 2 minuten begint hij al te huilen.

wie heeft daar ook problemen mee,of een goed oplossing?

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Je kan met je kind gaan liggen. Jij op je rug en hij op je buik/borst op zijn buik. Zo deden wij dat altijd. Merel vond het ook vreselijk op haar buik. Maar dit vond ze erg leuk. Veel te zien, veel te ontdekken aan mama's gezicht enz :) .

3. joepie01

joepie01 Bekend lid

Jan 7, 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    esmay heeft ook een plat hoofdje en krijt hier fysio voor. omdat esmay een spreidbroekje heeft blijft ze ook op haar rug liggen. maar sinds vandaag mag ze overdag de spreidbroekje uit hebben gelukkig. esmay vindt op haar buik liggen ook niet prettig ze heeft nu ontdekt dan ze kan terug rollen van buik naar rug tja wat doe je daar dan aan. ze vind het gewoon niet lekker op haar buik.

je kunt wel er voor zorgen als je baby slaapt dat je dan z`n hoofdje draait op zij en dan leg je er een knuffel achter zodat ie niet terug kan draaien zo doen wij dat overdag ook maar niet s`nachts doen hoor.

4. littlestar

littlestar Actief lid

Dec 6, 2007
    116
    14
    18
    ja ik heb hem ook al eens op mn buik gelegd,maar ook dat is geen succes eigenlijk....
    ik heb wel een soort steun van schuim zodat hij op zn zij kan liggen,ga ik dalijk eens proberen

5. novanne

novanne Niet meer actief

Als je kindje echt een voorkeurshouding heeft, dan is op de buik leggen niet genoeg, tenminste als ik uit eigen ervaring spreek. En inderdaad de meeste kindjes vinden dat gewoon niet leuk.
    Probeer de andere kant te stimulerne dmv speeltjes, daglicht etc.

Als je echt het idee hebt dat je kindje bijv een sterke voorkeur heeft voor links of rechts dan is een osteopaat een goede optie.
    Sara had een hele sterke voorkeurshouding en bleek een blokkade te hebben in haar nekje. Na een aantal malen was de voorkeurshouding zo goed als weg en trok ook de afplatting weer weg.

Succes

6. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Zoë kreeg ook een beetje een afgeplat hoofdje aan de rechterkant. Wij zijn toen met zo'n kussen aan het werk gegaan waarmee ze op de zij slaapt. Was de eerste dagen ruzie en veel huilen,maar ondertussen is ze er aan gewend en vindt ze het prima. Ook haar koppie is mooi bijgetrokken...misschien wat voor jullie?

7. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve had dit ook.
    Dr hoofdje was echt scheef en was bang dat ze een helmpje moest maar het is vanzelf goed gekomen.
    Op de zij laten slapen en dan een handdoek omrollen zodat ze niet kunnen omrollen en dus op de zei van de goede kant kunnen liggen.
    Dat moest ik van het CB en dat werkte!
    Lieve dr hoofdje is mooi rond nu!

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hier net zo.. maar het is zo lastig. Chloé is zo sterk dat ze zich gewoon weer omrolt.. Haar hoofdje is best plat nu van de achterkant.. Kan dit nog weer goed komen?

Share This Page