Wat betaal jij de oppas?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Aloe, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een oppas. Nu hebben we iemand gevonden die wil komen oppassen maar wat betaal je iemand nu per uur?
    Wat is normaal?

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ligt eraan hoe oud

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik betaal 5,- per uur aan een meisje van 19 die af en toe een avondje oppast.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ze is in de 20 volgens mij.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij 4 euro per uur aan een meisje van 17. Is familie van mn man.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

5 euro per uur :)

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier 2 oppassen, meisje van 12, als het bv maar tot 20:30 is dat we even weg moeten, 10 minuten gesprekken ed. En een meisje van 20.
    Beide krijgen ze €3,50 als de meiden al op bed liggen en €5 als ze ze nog moeten vermaken en/of op bed moeten leggen (vanaf dzt ze dan op bed liggen gaat het 'lage' tarief in).
    Bij onze oppas van 20 robden we asn het einde van de avond altijd naar boven af, bij het meisje van 12 naar beneden.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het, ongeacht de leeftijd, nogal lullig en niet kunnen om naar beneden af te ronden eigenlijk. Dat zou ik echt nóóit doen.

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant

Nou inderdaad.

Hier eigenlijk nooit oppas nodig want we brengen ze liever bij een van de opa's of oma's, maar de andere oppas is 23 en kreeg als onze zoon op bed lag 5 euro per uur. Nu we twee kinderen hebben zou ik denk ik 7,50 per uur doen en wanneer de kinderen wakker zijn 10 euro per uur.

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee, naar beneden afronden is ook niets voor mij.

We hebben hier overigens nog maar 1 keer oppas gehad, en dat was om een uurtje van 8 tot 9 te overbruggen dat ik weg was en mijn man nog thuis moest komen. Dus veel ervaring hebben we daarmee niet.

Ik heb wel totdat ik zwanger werd op verschillende kinderen gepast.

Ik heb (even offtopic) een keer via internet een oproepje gehad van zoekoppas.nl, ik ging kennismaken bij die ouders en kinderen en die ouders lieten de kinderen gelijk bij me achter! Ze hadden me nog nooit gezien en namen al aan dat het okay was en gingen de hele avond weg...;)

Hebben jullie een oppas die jullie al kenden en hoe kwamen jullie eraan dan?

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik had wel bij jullie op willen passen!!:)

12. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wow, ik zou idd nooit mijn kids zomaar achterlaten bij iemand.
    Apart!

De moeder van de oppas past al jaren op de kids van mijn beste vriendin.
    Mijn vriendin kent haar ook goed en ze past ook weleens op de kids van haar.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik wil er dan wel even bij vermelden dat onze oppas ouder is dan 21. Onze eis qua leeftijd is minimaal 21 jaar en dat zal ook deels verklaren waarom het uurtarief iets hoger ligt. :)
    Ik vind minder dan €5 per uur voor een vrouw van in de twintig echt niet kunnen.

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Toen ik een jaar of 20 was paste ik wel eens op bij een gezin met 4 kinderen. Soms moest ik al om 17.00 uur beginnen. Dan moest ik dus ook het avondeten nog verzorgen. Heb meerdere keren meegemaakt dat de ouders dan om half 4 's nachts thuis kwamen, in plaats van max half 2 zoals afgesproken. En dan kreeg ik 10 euro. Als ik geluk had, soms 12,50/15. Totaal.

Hier heb ik ook niet lang opgepast.

15. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier 4,50 per uur. Ze is 18 jaar. En een nichtje van mijn goeie collega. Wij zijn nu verhuist naar de andere kant van de stad en zij heeft sinds kort een vriendje waardoor ze niet meer zo makkelijk kan oppassen. Ben nu via Oudermatch opzoek naar een oppas in de buurt.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat snap ik. Mijn hemel wat weinig.

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is wel heel weinig, schandalig zeg... Snap dat je daar niet lang bent blijven oppassen!

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja ik hoefde er echt niet veel voor terug, maar dit was wel heel karig. En dat terwijl de ouders erg vermogend zijn.

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier zelden oppas nodig, hooguit een uurtje soms. Ons nichtje van 15 past op dan, maar zij wil er echt niks voor hebben. Stoppen haar soms wat extra toe. Verder wil ons buurmeisje graag oppassen, maar zij is pas 13. Binnenkort mag ze een keer 's avonds, maar dan wel met haar eigen moeder als achterwacht. Zij vraagt 3,50 per uur, maar we ronden sowieso naar boven af denk ik. Ik heb jarenlang opgepast, veriende ook 3,50 per uur. Maar vond dat best weinig toen ik eenmaal 17 was. Durfde er alleen nooit wat van te zeggen :)

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier een nichtje van mijn man, zij is 17. Ze wilde zelf al echt niet meer als 2,50 p.u. Wij geven haar vaak wel wat meer. Idd als ze de kids nog moet doen dan meer.

Een tante van mijn man past overdag wel eens op als ik wat heb, die betalen we 5 e in het uur.

Deel Deze Pagina