Kinderdagverblijf geen werk

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mary12, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb geen werk en ontvang een wia. Ik zou toch om mij zelf te ontlasten gebruik willen maken van kinderdagverblijf, ben erg vermoeid(en nog meer medische dingen) onze dochter huilt veel en slaapt weinig overdag.

Mijn partner werkt wel, nou lees ik dat wij geen recht hebben op toeslag maar dan word het ook onbetaalbaar. Ik zag iets over medische uitzonderingen, maar dit scheelt weer per gemeente?
    Weet iemand hier iets van en wat te doen?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.157
    113
    voor zover ik weet heb je dan geen recht op toeslag... omdat jij thuis bent...
    maar misschien dat je "even" de belastingdienst kunt bellen en kunt navragen...

3. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De regel waar jij waarschijnlijk op doelt heet de sociaal medische indicatie (smi). Deze regeling is voor gezinnen waarvan één van de ouders om medische redenen niet voor een kind kan zorgen terwijl de ander werkt. Dit moet je aanvragen bij je eigen gemeente en de regeling kan ook per gemeente verschillen.
    Overheid SMI

Ik zou even googlen op "SMI + jouw gemeente", als je in een grote stad woont zal je zeker wat vinden. Anders moet je even bellen naar jouw gemeente en vragen of je in aanmerking komt.

Deel Deze Pagina