Rustige dag, andere locatie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door woezelenpip, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Het zit me gewoon niet lekker...
    Heb vrijdag onze zoon van het kdv gehaald. Hier werd even tussendoor verteld dat hij volgende week vrijdag naar een andere locatie moet omdat het door de vakantie erg rustig is. Ben een beetje beduusd weg gegaan maar het zit me toch niet lekker.
    Zijn vaste leidster van de vrijdag is er ook, alleen begint zij pas om half negen. Ik breng hem altijd al tussen half 8 en 8.
    De locatie zit aan de andere kant van de stad, hij is er nog nooit geweest en hij kent de leidsters ook niet.
    Nu heb ik gelukkig een auto maar kan dit nou zomaar?
    Stel ik me nu aan?

Denk dat ik hem maar later weg breng zodat in ieder geval zijn vaste leidster er is..
    Heb de neiging om maandag toch het hoofdkantoor te bellen te zeggen dat het me niet lekker zit..

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    zou het er niet mee eens zijn . Kan me goed voorstellen dat je een beetje overdonderd bent maar zou toch aangeven dat je dit niet wil.
    Als ze op dezelfde locatie groepen samenvoegen dat snap ik wel maar dan slapen ze wel gewoon in hun vertrouwde bedje.

3. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Dat is dus het probleem.. Op deze locatie is maar één groep van 0-4 en een bso groep. Wij hebben bewust voor een kleine locatie gekozen en deze is ook op loopafstand van ons huis en mijn werk..

4. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Zou er zeker wat van zeggen. Lijkt me toch dat dat niet zomaar kan?!

5. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreemde situatie!
    Ik snap best dat ze de locatie niet open houden vanwege de hoeveelheid kinderen, maar laat de kindjes dan wel binnen komen op de vertrouwde plaats en met de vaste leidster samen naar de andere locatie.
    Wellicht als je kindje nog slaapt tussen de middag dat dat prima gaat omdat hij toch met wat vertrouwde kindjes is van zijn eigen groep?
    Maar ik zou er ook zeker niet blij mee zijn en ik geef je groot gelijk als je maandag belt!

Bij ons kdv hadden ze een flinke hoeveelheid 3+ kindjes. Deze werden dan ook gesplitst en een dagdeel gaan spelen (samen met een vaste leidster) op een andere locatie. Maar meer om ze de ruimte te bieden.
    Daarna aten ze wel weer op de eigen locatie. Dus nooit een hele dag weg.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Ja dat is echt niet fijn, kan ik me echt helemaal voorstellen.

Echter, als alle Kdv's alle vestigingen moeten open houden voor halve groepjes kost dat veel meer geld dan een paar vestigingen vol zetten. Dit wordt gewoon puur zakelijk bekeken, wat in deze tijd eigenlijk niet meer dan logisch is.

7. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Als ze het ver van te voren melden/overleggen vind ik het wel een ander verhaal. Maar zo kort van te voren even mededelen vind ik ook nietecht kunnen. Je kan iig bellendat je de gang van zaken niet echt vind kunnen. Verder valt er weinig aan te doen ben ik bang. Of je moet hem thuis houden, maar weet niet of dat een optie is.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Je weet dat niet altijd ver van te voren, heel veel ouders komen heel kort van te voren nog aan met roosterwijzigingen en vrije dagen.
    Dat zou mooi zijn, maar niet haalbaar.

Bellen om je ongenoegen te uiten kan altijd. Wellicht kan een manager je uitleggen waarom deze beslissingen genomen zijn.

9. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Bedankt voor de reacties!
    Ik snap inderdaad dat het een zakelijke kant heeft..
    Toch voelt het voor mij alsof ik hem weer voor het eerst weg moet brengen. Ik vraag morgen met wegbrengen eerst of dit eenmalig is of dat het vaker gaat gebeuren.
    Daarna kan ik altijd het hoofdkantoor nog bellen.

10. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    bij mijn zoontjes worden de lokaties ook weleens samengevoegd. Wel verzamelen de kindjes dan op hun eigen locatie en gaan ze met hun eigen leidster naar de andere locatie. De baby's en kleine kids laten ze altijd op de eigen locatie maar de peuters worden wel samengevoegd en vinden het altijd erg leuk om eens op een andere locatie te spelen. Wat raar dat ze je verplichten om je kindje zelf naar een andere locatie te brengen. Er zijn vast ook ouders die geen auto hebben? Hoe moeten die dat dan doen?

11. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit wordt wel vaker gedaan, maar eigenlijk alleen met BSO kinderen.... die vinden dat juist leuk meer vriendjes.

Maar dat kdv kinderen naar een andere locatie gaan omdat het niet zo druk is heb ik nog nooit gehoord. Zou dr ook niet akkoord mee gaan. Je betaald er genoeg voor en die kleintjes hebben juist vastigheid nodig

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik vind andere kant van de stad ook wel beetje onpractisch..
    Snap het wel.. Kdv heeft vast al genoeg problemen qua geld
    Maar geen idee of je er akkoord mee moet gaan.

Bij onze bso gebeurd het ook wel...
    Maar die kinderen zijn ten eerste een stuk ouder..
    En ten tweede is het halen n brengen gewoon op de eigen lokatie.
    Pas rond half 10 gaan ze dan naar de andere lokatie.
    Vaak in de vakantie en dan organiseren ze sowieso leuke dingen om te doen.
    Bijv een spelletjesmiddag of met z'n allen koken op een bso met meer ruimte.
    Een watermiddag op een bso met een meer afgesloten buitenruimte
    Of lekker naar het park en dan lunchen bij de bso aan het park.
    (Zitten er hier 3 vlakbij elkaar die onder hetzelfde bedrijf vallen dus dan combineren ze dat wel..)

13. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Ik heb dinsdag het hoofdkantoor gebeld en kreeg het nummer van de directeur. Ik heb uitgelegd hoe ik me voelde en dat ik het echt niet fijn vind.
    Hij vond het vreemd dat het niet overlegd is en dat het gewoon medegedeeld is. Hij begrijpt mijn standpunt en ging voor een oplossing kijken. Ik heb zelfs het idee geopperd om te verzamelen om eigen locatie en dan met auto naar andere locatie te gaan, er zijn tenslotte maar drie kinderen. Heb ook gezegd dat ik de zakelijke kant hiervan wel begrijp maar hij vond dat niet op wegen tegenover mijn gevoel. Hij durfde nog geen uitspraak te doen over andere vakanties maar mocht dit wel zo zijn, gaat dit in overleg en dan zie ik dan wel weer. Vanmorgen werd ik weer gebeld dat morgen zijn vaste juf om 7 uur begint ipv half negen op de andere locatie. Er is dus in ieder geval een vertrouwd gezicht op de groep. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
    Bedankt voor jullie reacties!

14. Saskia78

Dat kl nkt als een goed gesprek :)
    Ben benieuwd hoe het is gegaan!

15. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Hij moest vanmorgen wel huilen toen ik weg ging en dat doet hij anders niet. Zijn vaste leidster belde mij tegen half elf dat hij lekker aan het spelen was maar ook vaak bij haar kwam knuffelen.
    Vanmiddag met ophalen ging het prima. Net als altijd moest hij alles laten zien en wilde hij niet mee! ;)
    Het is een mooie locatie, lieve leidsters en fijn dat het zo opgelost is!
    maandag weer gewoon naar zijn vertrouwde plek!

16. Saskia78

Fijn!

Deel Deze Pagina