Bij ons kwam van de week een man met bloemen. en ik zeg tegen me colega. tja wat nu verwachten we bloemen. nee. wat kan hij in die bloemen verstoppen alles. en tja ik ben dan zo moet ik echt bang zijn voor ieder persoon. nee dat wil ik niet dus ik deed toch open. was het een atentie van ons kantoor voor een colega van een ander vestiging die bij ons kwam invalen op haar vrije dan
ja dta bedoel ik als je iemand niet kent wordt je meteen bang om open te doen ik ben vandaag 4 keer naar de deur gerend omdat ik niet kon zien wie het was maar heb wel een collega gevraagd om een oogje in het zeil te houden, dit zal wel voer gaan als de eerste schrik voorbij is maar het is niet fijn werken zo xxxxxxxxxxxxxxxxx
Hier nog een pedagogisch medewerkster. Ik werk 35 uur per week op een verticale groep. Dus van 0 tot 4 jaar. Bij ons staat heel de dag (van 8 tot 6 uur) de deur open, en na het bloedbad in Belgie is daar niks aan veranderd. Morgenavond hebben we vergadering en zal dit punt zeker besproken worden! Ben dus benieuwd hoe iedereen erover denkt enz. Verder sta ik ervan te kijken dat niet 1 ouder over de gehele locatie een klacht heeft ingediend. En dan bestaat onze locatie toch uit een bso, 4 groepen kinderdagverblijf en 1 peuterspeelzaal. Ik werk trouwens in een slechte buurt, heb veel kinderen die beter 5 dagen bij ons op het kdv zitten dan thuis bij de ouders zijn! Vaak telefoontjes van de kinderbescherming/jeugdzorg enz. En moeders die et de inake vertellen dat ze niet weten wie de vader is of dat de vader uit de ouderlijke macht is gezet enz. Daarom vind ik dit werk extra leuk omdat ik dan weet dat ze bij ons goed verzorgd worden en heel veel liefde krijgen!
haha ik dacht al leuk bedrijf met vergadering op zondag haha ben ook benieuwd of er wat gaat veranderen en zo'n buurt lijkt me ook interessant wij hebben wel enkele kinderen zoals bij jou maar het meerendeel heeft ouders met een goed betaalde baan enzo xxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja is echt intressant! Het zijn vooral kinderen van ouders die uit elkaar zijn, en dan nog eens de verhalen van de jonge kindjes hoe ouders uit elkaar zijn gegaan. Met veel geweld dat de politie eraan te pas moest komen enz. Wel echt ontzettend triest dat je dat moet meemaken en zeker in zo'n jonge leeftijd! Maar daardoor ben je extra blij voor die kinderen dat ze bij ons iig. veel liefde krijgen!
Hier nog een juffie! Ik werk 2 dagen op een verticale groep, en 1 middag op de NSO! Tijn zit ook bij mij op het kdv, maar dan in een andere groep! kus miek
Vieren jullie nog carneval op het kdv. en zo ja hoe gaan jullie verkleed. vindt dat toch altijd maar moeilijk.
He meiden! Even een vraagje aan jullie hoor! Had me van de week al voorgesteld! Tijn gaat sinds januari met mij mee naar het werk. Voorheen ging hij naar een gastouder. Nu is hij dus een maandje aan het meedraaien en het gaat gewoon echt niet goed! Vandaag schoot ik gewoon echt vol, en ik heb het nu ff heel moeilijk! Heb zitten janken bij mijn baas...pfff Tijn zit op een andere groep, en ik zie hem de gehele dag in principe gewoon niet. Ik ga af en toe even spieken, maar hij ziet mij niet. Nu is het zo dat Tijn dus alleen maar huilt! De 9 uur dat hij er is, huilt hij misschien een uur niet en hij slaapt 2 uurtjes(gister en vandaag ook niet!) Ik vind het zo moeilijk! Mijn collega's, zijn juffies dus, bleven steeds zeggen, komt wel goed, is een rot leeftijd om te beginnen op kdv, maar nu na een maand zie je aan hun dus ook van: zo extreem.... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, vind het zo moeilijk! Ik merk wel heel positieve veranderingen thuis sinds hij daar is, maar het doet zo een pijn om te horen dat mijn manneke zo verdrietig is daar! Vandaag wilde hij dus ook gewoon echt niet slapen! hij is vandaag voor het eerst een hele dag wakker geweest! hij was kapot! Schreeuwen! Ik heb hem dus uiteindelijk geprobeerd in slaap te sussen(in mijn pauze) hij moest namelijk tot half 7 vandaag! Maar dat lukte zelfs niet! Schreeuwen om MAMA! Uiteindelijk weg gelopen. LAter hoorde ik dat hij smiddags toch nog een uur achtereen gespeeld had zonder te huilen, maar zodra de andere kindjes gehaald worden, huilen! Wie van jullie neemt haar kindje ook mee? En wie kent dit extreme wen gedrag? sorry voor mjn ego verhaal... kus miek PS: wij vieren geen carnaval! Zitten nu in thema bewegen! Hadden vandaag een gymjus die peutergym kwam geven! Zo schattig!
jeetje wat moeilijk ik neem mijn kleintje ook mee maar die is bijna 5 maanden en ze vindt het geweldig. waarom heb je deze keus gemaakt? om te stoppen bij de gastouder? ik zou het nog even aankijken als hij vandaag al een uur fijn gespeeld heeft komt het denk ik wel goed. is idd een rottige leeftijd maar ik zou nog ff volhouden succes! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ik zou ook zeggen nog even aankijken en als het echt niet wil dan toch maar weer terug naar een gastouder?
wij zijn deze week weer officieel met puk en co begonnen met het thema welkom puk dit is een onderdeel van BiiB . De liedjes die wij veel zingen zijn Olifantje in het bos ( helaas) Grote/ kleine olifant 3 kleine visjes de spinnetjes met de vingertjes 2 handjes op de tafel visje visje zo gaat de molen eekhoorn klein konijntje peter en ik zal de rest best vergeten zijn denk ik .