'Kinderdagverblijf kan wiegendood veroorzaken'

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tigger, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mee eens!

Ben benieuwd naar de resultaten van vervolgonderzoeken..

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hier zijn al eerder onderzoeken naar gedaan. Die kun je wel via Google terugvinden denk ik.

Ik vind het nogal makkelijk en erg simplistisch om onderzoeken naar de prullenbak te verwijzen als de boodschap je niet uitkomt...

3. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik zeg nergens dat zijn onderzoek onzin is, maar ik denk wel dat hij deze boodschap beter pas bekend had kunnen maken, op het moment dat hij ook zijn cijfers publiceerde.

Ik ben wél benieuwd naar zijn onderzoek en vooral de wijze waarop hij het heeft kunnen onderzoeken, omdat het aantal kinderen dat in Nederland sterft door wiegendood gelukkig laag is.
    In dit artikel wordt alleen gesproken over kinderdagverblijven; moet ik daaruit concluderen dat gastoudergezinnen, nanny's, opa en oma geen verhoogd risico op wiegendood geven? Want als dat wel zo is, zou hij beter kunnen spreken over 'opvang anders dan door de eigen vader/moeder', omdat het nu alleen kdv's in een negatief daglicht plaatst. Dat geeft vaders/moeders die hun kinderen naar een gastouder brengen wellicht een misplaatst gevoel van veiligheid.

Overigens mag van mij best het verlof langer duren; 10 tot 12 weken na de bevalling is inderdaad erg kort.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Daar heb je gelijk in, ik denk ook dat de man zich niet zou moeten beperken tot alleen het kdv als vorm van opvang.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ben benieuwd naar de resultaten.

ik denk wel dat er verschil in zit in hoe vaak je kleine dan naar het kdv gaat. misschien dat het meer 'kwaad' zou kunnen als je kleintje van maandag tot en met vrijdag gaat dan maar 1 dagje.
    maar aan de andere kant als je al met 11 weken met kdv begint dan weet zo een kleintje toch ook niet beter, en went hij er toch ook weer snel aan lijkt me.

joyce

Deel Deze Pagina