Kinderdagverblijf laat kindjes buiten staan huilen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door novaa, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    de leidsters zaten spelletjes p hun mobiele telefoons te doen...
    kijk en daar gaat het mis.
    Zorg voor een vaste lijn waar ook familie etc van de leidsters heen kunnen bellen in geval van nood. En verbied gewoon mobieltjes op het werk.
    Al is het eigenlijk te zot voor woorden dat zo'n regel uberhaupt gemaakt moet worden.
    Heel onprofessioneel.

2. iedereen zit altijd en overal met de smartphone, dus dat is geen raar fenomeen.

kijk eens rond in een pretpark of binnenspeeltuin, ouders zitten vaak met hun neus in de smartphone, en kindjeslief lopen de boel af te breken of huilen omdat ze aandacht te kort komen

3. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    nee het is geen raar fenomeen, maar op je werk hoort dat niet. Ik werk zelf ook in de kinderopvang, en bij ons zijn er regels gemaakt hierover. Ik zou niet durven om op mijn telefoon te kijken tijdens het werk. En als ik een telefoontje verwacht, laat ik dit weten aan mijn collega. Toch zie ik genoeg collega's die aan het appen zijn, terwijl ze hun aandacht aan de kinderen moeten geven. En wanneer ik er wat van zeg moet ik niet zo zeuren.

En daarnaast betaal je de opvang om voor je kind te zorgen. Je betaalt niet de opvang zodat leidsters op hun mobiel zitten te spelen.

4. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Op non-actief!? Ontslag lijkt me beter. Ze worden zelfs niet eens door het kinderdagverblijf Pedagogisch medewerkers genoemd maar 'Kinderleidsters'. Pedagogisch bezig waar ze absoluut niet, dus de naam pedagogisch medewerker kregen ze terecht niet..!?..

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Op je werk is dat iets anders, hier op de creche is daar een protocol voor. De leidsters zijn met hun aandacht volledig bij de kindjes en niet bij hun smartphone, die staat gewoon uit.

En wat ouders doen doet niet terzake, het gaat om een instelling die vertrouwd wordt om tegen geld JOUW kind in een professionele omgeving op te vangen. Dan verwacht je geen incompetente muts die een ongeluk niet kan voorkomen omdat ze een high score moet behalen bij Angry Birds.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Over de term zou ik niet vallen, hier wordt ook gesproken over kinderverzorgsters. Bij verzorger stel je je toch ook een betrokken en warm persoon voor, en niet dit soort praktijken.

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

oke, omdat ik dacht dat het in het buitenland was omdat ik engels of zo hoorde praten

8. het gaat hier wel over horen zeggen ;)
    ik ga er niet blind in mee...
    dus incompetente muts zou ik niet gelijk roepen, wat ik op het fimpje zie daarover heb ik een mening, dat dat niet kan, maar dan nog weet ik niet de achterliggende reden!

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #49 Kolibrie, 4 apr 2014
    Laatst bewerkt: 4 apr 2014
    Dus jij zou niet oordelen als je een kind van 1 jaar 50 min lang hoort krijsen/huilen non-stop? Ik vind (mijn mening) dat niet normaal. Ik veroordeel de moeder niet, ken haar verder niet. Maar ik vind dat gewoon heel erg zielig voor het kind.

10. ik heb de jongste wel eens 3 uur laten krijsen...
    De buren zullen daar vast ook een mening over gehad hebben
    maar op dat moment interesseerde me dat niks.

En iedereen mag me veroordelen, maar alleen ik weet waarom dat was.

Natuurlijk stond ik te janken achter de deur, en vond ik het hartverscheurend, maar al het andere had ik al geprobeerd
    Want natuurlijk doe je dat niet zomaar, daar is al genoeg aan voorafgegaan.

11. KimK

KimK Niet meer actief

Dan ben ik vast een ontzettend slechte moeder, aangezien mijn zoontje van 9 weken soms ontroostbaar is en ik alles heb gedaan (rondlopen, draagzak, wipstoel etc.) en soms is hij dan alsnog een 45 min aan het huilen, krijsen en ontroostbaar terwijl ik ondertussen met hem rondloop etc. Dus ja soms KUN je er niks aan doen ook al probeer ke ALLES.

12. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Ik vind dit onacceptabel!

Je laat 2 jonge kinderen die helemaal overstuur zijn niet bijna 9 minuten ( en wie weet al langer ) buiten huilen!

Mijn moeder hart brak toen ik dit ag :(

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je zoontje is toch bij je..
    Ondanks dat hij niet gelijk stil is is ie wel vertrpūd bij mama op haar arm in een liefdevolle omgeving

Je gooit m toch niet naar buiten...

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet te geloven!
    Het bloed giert door heel mijn lijf terwijl ik het filmpje bekeek, heb het ook doorgespoeld want kon het niet aanzien!
    Van mij mag het verblijf op staande voet hun deuren sluiten en mogen deze mensen nooit meer een verzorgend beroep doen!

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, maar dan heb je je kindje nog bij je en weet je dat je er alles aan doet. Met huilbaby's is het ook zo, die kan je gewoon niet stilkrijgen, maar je kan ze wel wiegen, op schoot nemen, ermee rondlopen. Dus doe je alles wat in je vermogen ligt, en dat is belangrijk.

Dat is iets totaal anders dan je kind alleen boven in bed laten liggen huilen.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb echt spontaan koppijn gekregen van dit filmpje!
    Dat meisje is overduidelijk helemaal overstuur en klinkt in mijn oren niet als een woede-aanval ofzo.

Maar dan nog....als dit DE aanpak is van een pedagogisch medewerker ;)

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat maakt die achterliggende reden nou uit? Als jij opgeleid bent om met kinderen te werken, is het uiteraard niet de bedoeling dat je een kind dat overstuur is naar buiten gooit en daar 8 minuten laat staan krijsen. Dat doe je niet, al is het kind nog zo driftig of stout geweest.

Op de creche waar mijn dochter naartoe gaat wordt ook zeker opgetreden als een kindje stout is, maar altijd binnen het kader dat men het beste wil voor het kind en dat men de sociale vaardigheden in het oog houdt. Dit is gewoon onprofessioneel gedrag.

Dus het zijn zeker incompetente mutsen, totaal niet geschikt voor het vak, en dan druk ik me nog voorzichtig uit.

18. KimK

KimK Niet meer actief

Nee klopt. Maar ik las hier iets over buren... Mijn buurvrouw kan toch niet zien dat ik alles voor mijn zoontje doe?? Die hoort alleen het gekrijs...

Anyway, offtopic.

19. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

En al zou het een woede aanval zijn vind ik dit niet de manier om dat aan te pakken...

20. Janna

Janna Fanatiek lid

Nee, tuurlijk kan dat niet. Ik heb nog niet eens 1 minuut van het filmpje gekeken. Ik werd er helemaal verdrietig van. Moet er niet aan denken dat iemand mijn dochter zo laat krijsen.

Natuurlijk weet je niet wat er gebeurd is, maar de enige reden dat ik mijn dochter wel eens laat krijsen, is als ze krijst omdat ze haar zin niet krijgt en ze niet af te leiden is, of als ze voor straf in de hoek is gezet. Dan is het echt even haar probleem. Maar dan isoleer ik haar niet. Ik ben wel bij haar. Ik laat haar niet alleen buiten achter, ook niet voor straf.

Deel Deze Pagina