Kinderdagverblijf laat kindjes buiten staan huilen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door novaa, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Nou ik ook niet denk ik maar doodwensen vind ik wel heel ver gaan. Al roepen mensen op internet natuurlijk ook vaak zomaar dingen he, ik weet niet in hoeverre je zoiets serieus kan nemen.

2. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Amen!

3. Vlinder 85

Vlinder 85 Bekend lid

10 mei 2011
    811
    0
    16
    Brabant!
    Pff wat doet dit filmpje me pijn zeg, heb het niet kunnen afkijken!
    Hoe moeten die kindjes zich gevoeld hebben :x:x:x

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Deze "leidsters" zijn duidelijk niet geschikt voor werken op een kdv. Praten lijkt me onnodig en ontslag op staande voet meer op zijn plaats. Goed van de filmster dat zij dit filmpje heeft gemaakt trouwens.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Idd goed van degene die het filmde.. sommige mensen zouden het aangezien hebben, hun hoofd schudden en verder niks doen. Ben blij dat er mensen zijn die er wél iets aan doen.
    Ook dat ze, toen de leidster de deur eindelijk open deed, naar haar riep dat ze er werk van ging maken vond ik een goeie. (heb ff doorgespoeld naar het einde omdat ik wilde weten of er ingegrepen werd)

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kreeg kippenvel. Heb net het filmpje helemaal door gespoeld en die emotie van de filmster van gewoon de woede van morgen heb je geen baan meer van zo knap dat je dit zo lang hebt kunnen vol houden en het gelijk verteld hebt dat het einde oefening voor de leidsters was.

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Helaas zijn er nog een heleboel andere leidsters in diverse soorten en maten niet geschikt voor dit werk.

Dit is wel een hele heftige en hopelijk ook uitzonderlijke situatie maar ik heb het in mijn werk en in mijn omgeving helaas veel vaker gezien dat er mensen op het kdv werken die daar totaal niet geschikt voor zijn.

Ik hoop ook echt dat deze mensen nooit meer aan de bak kunnen als kinderleidsters.

8. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Heb het niet afgekeken, vond het al vanaf het begin al verschrikkelijk.

Als moeder zou ik FLIPPEN, door het lint gaan en hun inderdaad voor de rechter slepen..

Dat arme kind, zou vast doodsbang zijn geweest.

9. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Kinderdagverblijf is vandaag dichtgeweest, de inspectie komt op bezoek en de leidsters die aan het werk waren zijn op nonactief gezet.

PERSBERICHT

De directie van kinderdagverblijf Flamingo in Amsterdam is zeer geschokt over de video van kinderen van het verblijf die momenteel onder meer op Facebook te zien is. Het is voor de directie een ernstige en onacceptabele zaak. Aan de betrokken ouders en kinderen hebben wij inmiddels onze welgemeende excuses aangeboden. Twee betrokken medewerkers zijn op non-actief gesteld.

Het incident is in meerdere opzichten onacceptabel. Ten eerste omdat de betrokken kinderen duidelijk emotioneel zijn. Ten tweede omdat de kinderen zonder begeleiding buiten zijn. Dit staat ver af van waar Flamingo voor staat; de opvang van kinderen in een veilige en beschermde omgeving. Bij kinderdagopvang Flamingo wordt gewerkt met een duidelijk buitenspeelprotocol. Dit protocol is niet nageleefd op het moment waarop het filmpje is gemaakt. Dit had niet mogen gebeuren en de directie heeft daarom per direct de volgende maatregelen genomen:

* Het incident is door de directie vrijdag 4 april gemeld bij GGD Amsterdam. De GGD heeft daarop besloten een onderzoek te starten naar het gebeurde. De directie van Flamingo werkt uiteraard volledig mee aan dit onderzoek dat vermoedelijk een week tot twee weken zal duren;
    * Hangende het GGD-onderzoek zijn de twee betreffende medewerkers op non- actief gesteld;
    * Met de ouders van de twee betrokken kinderen in het filmpje is uiteraard persoonlijk contact opgenomen. Wij hebben onze excuses aangeboden en we zijn met hen in gesprek;
    * Alle andere ouders van locatie Flamingo worden in een bijeenkomst geïnformeerd en ontvangen vandaag allemaal een brief;
    * Flamingo is gedurende het hele weekend telefonisch bereikbaar voor ouders die vragen hebben of zich zorgen maken;
    * Alhoewel maandelijks protocollen worden doorgenomen en medewerkers minimaal twee per jaar worden getraind, worden op korte termijn bijeenkomsten georganiseerd waarin met alle medewerkers nogmaals protocollen worden doorgenomen en de noodzaak op naleving ervan onder de aandacht wordt gebracht.
    * Naar aanleiding van het lopende GGD-onderzoek zal de directie eventueel verdere maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat een dergelijke situatie niet meer kan voorkomen.

Flamingo is een kinderdagverblijf in Amsterdam-Noord dat sinds 2012 bestaat. Flamingo biedt aan circa twintig kinderen dagelijkse kinderopvang en buitenschoolse opvang.

- einde bericht -

10. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heb het filmpje vanmorgen ook geopend, een tien seconden bekeken en vervolgens door naar de laatste paar seconden. Ik kon het niet aanzien, wat verschrikkelijk.

Als iemand zo met mijn kind om zou gaan, oeioei, dat was niet best.

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb daar ook wel voorbeelden van helaas... Heb stage gelopen op een kinderdagverblijf een paar jaar geleden.
    Een leidster die gewoon zei(waar ik bij was) 'Ik vind *** zo'n irritant kind'
    Ik vroeg waarom ze dat vond. Zei ze: 'gewoon, ik kan haar niet uitstaan'
    Ze negeerde dat meisje zelfs een beetje. Gelukkig deden andere leidsters dat niet.
    Ik zei dat ik het raar vond dat ze zo dacht over dat meisje.
    Als ik er nu over nadenk had ik er meer van moeten zeggen, maar ik kwam pas net kijken en durfde dat toen niet. Als je daar werkt hoor je natuurlijk niet zo'n houding te hebben tegenover een kind/kinderen.

Ook lieten ze soms kinderen lang huilen op hun bedje als ze niet wilden slapen. Eén kindje bleef vaak echt heel lang huilen maar dat werd afgedaan met 'die valt wel in slaap' (was een huilbaby zeiden ze)
    Ik was een paar jaar jonger en dacht 'zij zullen het wel weten...'
    Als ik dat nu zou zien zou ik er met de andere leidsters over in gesprek gaan.
    Huilbaby kan wel zijn, maar er werd echt weinig aandacht aan geschonken.
    Verder zaten sommige leidsters meer op hun kont dan dat ze iets leuks met de kinderen deden.

Natuurlijk zullen er ook kinderdagverblijf's zijn waar ze wel genoeg aandacht hebben voor de kinderen.
    Ik zal mijn kind in ieder geval niet snel naar een kdv brengen om wat ik heb gezien.
    Als ik niet anders zou kunnen dan naar een kdv brengen dan zou ik wel eerst goed overwegen welke ik zou kiezen.

12. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Ik heb er amper woorden voor. :(

Ik zou niet eens weten waar ik zou moeten beginnen, maar ik had die griet gegrepen en ik had háár om haar mama laten roepen, dat weet ik wel.

Wat triest zeg, hoe ze zo met de kinderen omgaat. Wat bezield zo'n mens?!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal eens, niets aan toe te voegen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Heel goed

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Pfoeh, indrukwekkend filmpje maar niet op een leuke manier..:(
    Voor zo'n klein kindje is 8 minuten echt een eeuwigheid, welk normaaldenkend mens kan dit over z'n hart verkrijgen??

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Dit is waarom ik mijn kinderen zelf opvoed ipv ze naar een opvang te brengen. Ik snap ook niet hoe mensen hun kinderen aan een wildvreemde kunnen toevertrouwen.

17. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Wat een vervelende reactie zeg!
    Niet iedereen heeft een keuze hoor!

18. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Tja, dat kan nu eenmaal niet iedereen (wil overigens ook niet iedereen). Begrijp je mening enigszins wel, ik 'voel' ook niets bij een kdv, dat is o.a. een reden dat wij voor een gastouder hebben gekozen.

19. KimK

KimK Niet meer actief

Dat is inderdaad zo. Maar werkelijk waar, ik ben alsik dit soort dingen zie dolblij dat ik mijn kinderen niet naar zoiets hoef te brengen. Ok, we moeten er misschien wat dingen voor laten (voor ons. de kinderen komen niks tekort), maar ik ben echt heel blij dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken.

Deel Deze Pagina