Wie oh wie, heeft er ervaring. Ik ben nu zwanger van de 2e en hoewel het nog pril is, moet ik toch al een KDV aan gaan schrijven. Mijn eerste zit voor anderhalve dag op een KDV, dit moet minimaal 2 dagen worden. Dus voor de 2e gaat dit ook gelden. Mijn schoonmoeder past ook 1 dag in de week op, ik weet niet of ze dat ook nog wil met 2 kleintjes tegelijk, maar dat hoor ik pas over een tijdje, want ieder jaar gaat zijn 2x 10 weken op vakantie. Met 1 kind al lastig op te vangen, maar met 2 wordt dat natuurlijk nog lastiger. Is een gastouder misschien een optie? Zijn deze kosten hoger? Komen deze aan huis. Kan ik voor 2 dagen opgeven en evt 2x 10 weken 3 dagen in de week. Nou hoop dat jullie het nog begrijpen, maar ik zou graag ideeen, prijzen en opties horen van jullie. Alvast bedankt,
Gastouders hoeven niet duur te zijn, als ze maar ingeschreven staan bij een gastouderbureau. Je krijgt dan gewoon kinderopvangtoeslag.
ligt aan de gastouder. Ik ben ook gastouder en vraag 3,75 per uur dan moet je wel zelf voeding en luiers enzo meegeven. Je mag maximaal 4 kinderen opvangen soms incl je eigen en soms excl je eigen kids. Tsja overal zitten natuurlijk voor en nadelen aan!
ik heb gekozen voor een gastouder omdat dit persoonlijker is. ik betaal 5.80 per uur en de gastouder krijgt er 3.90 van per uur. ik krijg best veel terug en betaal voor 4 ochtenden van 8 tot 1 ongeveer 70 euro zelf, vergeleken met een kdv is het dus even duur. je moet wel een gastouder hebben die staat ingeschreven bij een gastouderbureau anders krijg je geen geld terug van de belasting