2 dgn kdv, 1 dag opppas dan nog psz?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door odet, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik besef me nu dat het wel een rare titel is, zoveel afkortingen, maar goed.

mijn uk wordt 2 deze maand.
    hij gaat sinds een paar mnd naar het kdv op woe en vrijdag en op zaterdag zit hij bij mijn schoonzus.

voordat hij naar het kdv ging had ik hem al ingeschreven voor de psz omdat hij anders geen andere kinderen had om mee te spelen.
    door omstandigheden moest hij naar het kdv, maar nu heb ik dus een brief gekregen dat hij naar de psz kan vanaf volgende week.

nou zit ik te twijfelen omdat hij het super leuk vindt op het pdv, als je vraagt of hij mee naar huis gaat zegt ie standaard "nee"

aan de ene kant denk ik dus dat het goed en leuk is voor hem om naar de psz te gaan, maar aan de andere kant, hij is al 3 dgn weg van huis.
    dan zou daar nog eens 2x 3 uur bij komen.
    ik twijfel zo, zeker omdat hij het zo leuk vindt.

mijn verstand en gevoel zijn aan het vechten.
    aan de ene kant zegt mijn verstand, niet doen, hij is al zo veel weg en aan de andere kant zegt mijn verstand, doen, hij vindt het kei leuk.
    mijn gevoel zegt dus precies hetzelfde.
    dus wat is wijs?

wat doen jullie?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.132
    113
    Ik zou het niet doen. Ik zou of het kdv doen of de psz. Allebei vind ik persoonlijk echt te veel van het goede, helemaal omdat hij dan dik 4 dagen van huis is.

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hier werken de kdv en psz samen. Dus ik kan Wesley gewoon 's morgens naar de kdv brengen en zij brengen hem dan op de goede tijd naar de psz en halen hem ook weer op.
    Dit is voor mij ideaal aangezien ik anders veel te laat op m'n werk kom 's morgens en als hij na de psz weer naar de kdv moet hoef ik tussendoor geen vrij te nemen.
    Nu is het natuurlijk nog niet aan de orde, want Wesley moet nog 1 jaar worden, maar vanaf 2 jaar kunnen ze hier al naar de psz.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie gaat 2 dagen naar het KDV, en is verder thuis. Wel gaan we donderdagochtend samen spelen met een groep moeders. Alleen dinsdag zijn we helemaal samen thuis, vrijdags om de week is papa thuis.

Maar nog 2 dagdelen psz gaan we niet doen. Op het KDV zijn ze wel bezig met psz-onderwerpen. En mijn jochie is wat verlegen. Daardoor kost het KDV hem veel energie. Hij heeft die rustdagen wel nodig.

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Wij gaan dat niet doen; ons boefje gaat 2 dagen naar het KDV en 1 dag past oma op. Ik vind dat genoeg 'gedoe' in een week. Bovendien vind ik het zelf veel te leuk met hem, en zou ik het saai vinden als hij op mijn vrije dagen ook nog de ochtenden naar de PSZ was. ;)

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Onze meiden gaan twee dagen naar het KDV en 1 dag naar de gastouder( die inmiddels net zo vertrouwd als familie is)
    De andere twee dagen is Emma gewoon thuis. Vind drie dagen van huis al meer dan genoeg en ze heeft voldoende contacten met andere kindjes.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen. Je kleine heeft het voordeel van een peuterspeelzaal toch al op het KDV?

8. odet

odet Niet meer actief

ik heb de psz afgebeld.
    anders zie ik mijn kleine uk bijna niet meer.
    hij zal het maar moeten doen met 2 dgv kdv, hoe leuk hij het ook vindt.

bedankt voor jullie reacties

Deel Deze Pagina