N.a.v. het topic 'hoelang werken voor 1500 euro' ben ik benieuwd geworden hoe jullie gezinsinkomen zich verhoudt tot de hypotheek. Om verwarring te voorkomen: Inkomen = het bruto gezinsinkomen op jaarbasis, inclusief vakantiegeld en eventuele bonussen en 13e maand Hypotheek: de hoogte van de hypotheek op dit moment Edit: het was even zoeken, maar de poll is toegevoegd!
Het lijkt mij dat je een beter beeld hiertoe krijgt als je weet wat je maandelijks aan hypotheek moet betalen, ipv de hoogte vd hypotheek toch?
Ja, over die optie twijfelde ik ook. Maar ik heb voor de totale hypotheeksom gekozen omdat de rente (en dus de maandelijkse lasten) behoorlijk kunnen wisselen.
40.000 en hypo van totaal 150.000. Destijds heeft mijn man de hypotheek gekregen op een veel lager jaar inkomen
250.000 hypotheek en we hebben een jaarinkomen in totaal van 80.000-90.000 euro heel wisselend ivm man zijn overuren.... Toch is de hypotheek een hele hoge last in ons gezinsinkomen. ook door extreem dure levensverzekering omdat man een risicogroep is....
Inkomen van boven de 80.000 en hypotheek van 220.000, wij hebben hier echt over nagedacht. Ik vind het zonde om in een groot huis te zitten voor veel geld. Nu is de hypotheek voor ons heel laag en hebben we toch een redelijk huis omdat we in zeeland wonen.
Ons totale bruto jaarinkomen zal ongeveer 60000 zijn inclusief vakantiegeld etc. en onze hypotheek is 194000. Dit is een spaarhypotheek en na 4 jaar hebben we al bijna 9000 euro opgebouwd. Over 30 jaar kunnen we dan ongeveer een ton aflossen.
Ik ga de bedragen hier niet zetten, maar heb wel de poll ingevuld. Onze hypotheek is minder dan 2x zo hoog als ons gezamenlijk inkomen in elk geval.
Hier loon > 80.000 en hypotheek > 275.000 Maar die 2 parameters op zich zeggen toch niet allen: het hangt ook van looptijd af, bv 150.000 op 10jaar of 250.000 op 30...
Inderdaad; wij hebben best hoge maandlasten omdat we 4 jaar geleden onze hypotheek voor 30 jaar hebben afgesloten met een rente van 5.9%. Daar staat dan tegenover dat we natuurlijk ook die 5.9% rente over ons spaargedeelte krijgen. Maar bruto betalen wij toch 1077 over een hypotheek van 194000. Netto is dit 725.
Wij (verpleegkundige en politieagent) zitten rond de 55.000 euro per jaar en hebben momenteel een hypotheek van 225.000. (5,5% rente, lopend over 25 jaar.) We hebben het huis verkocht en met de ongeveer 50.000 overwaarde willen we nu een huis kopen van max 225.000, liefst minder. We willen nu variabele rente pakken en vast laten zetten op het moment dat de rentes niet meer zakken of weer gaan stijgen. Hopelijk vinden we snel een huis.
Wij hebben ook een gedeelte aflossingsvrij, nu kan dat volgens mij niet meer. Ik zie echter niet in waarom het een probleem zou zijn als je nog 80000 open hebt staan? Dat is dan toch nog maar een kleine hypotheek? Voor die tijd verwacht ik trouwens toch nog eens een keer verhuisd te zijn en dan komt je spaargedeelte eerder vrij.
Mwoah...over dertig jaar ben je wellicht goed 50. Om dan nog een hypotheek van een kleine ton te hebben vind ik persoonlijk wel veel...
Hier inkomen van onder de 50.000 en een hypotheek van 106.000 deze is wel over 29 jaar afbetaald. Vind het ook wel een prettig idee dat als we zover zijn het huis ook gewoon van ons is en er geen schuld meer op zit.
Hier de tweede optie. Al zit de hypotheek echt maar net boven de 125.000.. 100% spaarhypotheek, en over 25,5 jaar is het afbetaald. Is gebaseerd op 1 loon.
Hypotheek 180.000 maar kunnen iets meer dan vier ton krijgen. Willen over paar jaar wel verhuizen en groter gaan wonen maar niet voor de max hypotheek.