peuterastma

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door purple88, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hoi allemaal,

Gisteravond naar de huisartsenpost geweest omdat mijn zoontje (3,5) heel erg zn best moest doen om lucht te krijgen en hij ook nog piepte. Daar aangekomen werden we doorgestuurd naar de kinderarts.

Zijn zuurstof in het bloed was op dat moment 92%. Na 2 vernevelingen ging het beter.

Nu blijkt dat hij peuterastma heeft. Zijn er hier misschien mensen die dat kennen? ik had er namelijk nog nooit van gehoord.

We hebben nu pufjes meegekregen en die moeten we elke 3 uur toedienen.

2. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    niemand?:(

3. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Peuterastma ken ik niet. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je zoontje opeens allergieen ontwikkeld zoals hooikoorts of allergie voor bepaalde dieren. Kwam het piepen opeens? of was hij al verkouden?

Ons zoontje verdenken we sinds hij 3 was ook op allergie. Hij heeft ook een puffer die we zonodig geven. Hij moet snel hoesten en was ooit heel erg aan het piepen en benauwd door een bos lelies die we in huis hadden staan. Ook op de camping waar dieren zij heeft hij last.

Succes!

4. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Ja hij heeft sinds zijn geboorte al last van eczeem, lichte koemelkallergie en nu waarschijnlijk ook hooikoorts.. Waardoor er nu ook nog astma bij is gekomen.

5. Charlie007

Ja de luchtwegen reageren gewoon op de pollen. Maar heb je dan ook niet Aerius (Desloretadine) drank gekregen tegen de hooirkoorts? Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag maar als hij antihistamine krijgt dan zal de astma ook verminderen.

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Hier ook een kleintje die peuterastma had.
    Of altans, zo noemde de kinderarts het.
    Maar hier kwam het nadat hij met 3 weken oud RS-virus heeft gehad en hiervoor op de IC aan de beademing had gelegen.
    We hebben toen veel gezeur gehad met zijn luchtwegen met veel puffers. Elke ochtend en avond een bepaalde hoeveelheid pufjes.
    Sosm kreeg hij een terugval en we hebben ook een paar keer in het ziekenhuis doorgebracht de eerste anderhalf jaar omdat hij te benauwd was om zelf te ademen. Dan lag hij een paar dagen aan de zuurstof of verneveling en dan ging het weer.
    Uiteindelijk ging het steeds beter en merkten we dat we hem steeds minder vaak hoefde te puffen dus werd zijn medicatie aangepast. Nu zijn we gister voor een controle geweest en hoeven we niet meer terug te komen.
    Mocht nu blijken dat we dit najaar toch vaak moeten puffen omdat hij het benauwd heeft dan moeten we we weer bellen maar voor nu gaat het prima.
    De kinderarts noemde het ook peuterastma en zei dat dat vaak (niet altijd) periodes zijn waar ze overheen groeien.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon heeft ook peuterastma, aldus de dokter. Hij is alleen benauwd als hij verkouden is. Sinds een paar weken heeft hij ook een paar eczeem plekjes gekregen.

8. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    We hebben cetirizine gekregen, neusspray en oogdruppels voor de hooikoorts.. Gelukkig heeft het geregent en is het nu een stuk beter. We hebben een afbouwschema gekregen voor de pufjes.

9. Charlie007

Oh fijn dat je er wel wat voor hebt gekregen. De regen helpt inderdaad dus wel fijn!

Ons zoontje krijgt gewoon af en toe zijn puffer. Ik merk het aan het soort hoest, vooral in de namiddag en 's avonds en dan zo geirriteerd op de uitademing. Dan geef ik 3 x per dag z'n pufje en gaat het beter. Vaak vooral tijdens verkoudheid.

Deel Deze Pagina