Kinderdagverblijf of peuterspeelzaal?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Snies, 6 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat is idd helemaal aan de gastouder. Ik doe veel aan ontwikkelingsstimulering door in thema's te werken en daarin verschillende activiteiten aan te bieden. Maar het is hier geen peuterspeelzaal met verplichtingen en de gastkinderen draaien mee in het ritme van ons gezin.
    Maar er zijn ook gastouders die puur "oppas" zijn. Die houden toezicht zal ik maar zeggen.

    Dat is als ouder dus ook iets om aan te denken als je kennis gaat maken. Waar je voorkeur naar uitgaat en daar gericht vragen over te stellen.

    De GGD komt onaangekondigd langs en stel wel wat pedagogische vragen, maar dat is 1 keer per jaar als je pech hebt;)
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Interessant! Ik heb zelf geen ervaring met een gastouders op 2 kennismakingen tijdens mn eerste zwangerschap na, maar daar had ik bij beide inderdaad ook meer het gevoel dat ze echt puur oppas zijn.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Die zijn er helaas ook nog idd.
    Gastouderopvang is echt professionele opvang. Op de grootte van de groep na zou er geen verschil moeten zijn in ontwikkelingsstimulering en voorbereiding op school tov een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf.
    Ik geloof ook echt dat dat bij mij en bij een hoop collega's het geval is.
    Maar er zijn altijd uitzonderingen idd. Wat soms wel jammer is omdat dan alle gastouders niet als professionals gezien worden.
     

Deel Deze Pagina