geen leidster op de babygroep

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Strijkkraal, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dames, voordat ik vanmiddag mijn beklag (netjes hoor ;)) bij de aanwezige leidsters, wil ik even weten of ik mij niet aanstel.

Toen ik vanochtend Eva kwam brengen, zat er 1 kindje te spelen in z'n eentje en helemaal GEEN leidster in de ruimte. Ik heb even geroepen, in de slaapkamertjes gekeken, maar niets. Na een halve minuut ofzo kwam er een leidster van de peutergroep (zitten een deur tussen de groepen) met de melding dat ze een zieke hadden op de babygroep en dat ze even inviel.

Maar ik vind het toch wel gevaarlijk dat er gewoon niemand op de babygroep was, terwijl er een kindje zat te spelen. Eva was de tweede ... en hoewel ik echt geen paniekpieper ben, vond ik het toch niet helemaal een fijn gevoel. Wat als Eva daar is en ze gaat weer van de groep??

Ik zal het vanmiddag wel even melden, dat ik dat toch niet zo fijn vind, dat ik begrijp dat als je een zieke leidster hebt, dat het even lastig is, maar dan had ik het beter begrepen als er een briefje op de deur geplakt was dat de kindjes even naar de peutergroep of naar de verticale groep gebracht moesten worden totdat er een leidster voor de babygroep was.

Of stel ik me aan?

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geen aanstellerij.. bij ons gebeurde dat ook weleens maar dan gingen de baby's onder toezicht bij de andere groep tot de vervanger oid. Aanwezig was. Alleen laten nee echt not done...

3. tuc

tuc Niet meer actief

Uhh ja dat is vreemd..kindjes zouden dan op 1 groep opgevangen moeten worden.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Dit

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Huh, vreemd dat het kindje daar alleen zat. Dit kindje had dan toch naar een andere groep gemoeten en hoezo geen enkele leidster? Dat mag ten aller tijde niet lijkt mij? Er geldt zelfs het 4 ogen principe, in dit geval waren het 0 ogen. Ik zou dit ook zeker aankaarten.

6. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Hier gaan de kindjes dan ook even of voor wat langer naar een andere groep. Mag je zeker aankaarten :)

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier hetzelfde, ook naar een andere groep. Het gebeurt soms ook wel eens aan het einde van de dag als er nog maar 1 kindje over is (meestal dus de mijne), dat die dan even in een andere groep geparkeerd wordt, zodat zijn leidster al weg kan. Ik heb daar geen problemen mee, ik ken alle leidsters wel.

8. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    En heb je het nog aangekaart?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep - ze waren wel verbaasd dat dat was gebeurd. Blijkbaar was het de bedoeling dat de deur tussen de groepen open had moeten zijn, waardoor er een doorloop was. Maar dan nog vind ik dat de kinderen op de babygroep niet alleen gelaten mogen worden.

Iig zou het besproken worden intern en zal met er alles aan doen om het niet meer te laten gebeuren. Overigens was het probleem niet ziekte, maar slechte planning. De eerste leidster op de babygroep was pas op 8.00 ingepland, terwijl de eerste kindjes al om 7.30 komen.

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Zou me daar niet zo druk om maken. Zit jou kindje thuis ook nooit een seconde alleen? Als de leidster binnen 30 sec terug was, snap ik echt niet waar je een probleem van maakt. Ze waren heus niet van plan heel die groep daar alleen te laten ;)
    ze had hem tuurlijk ook even mee kunnen nemen..

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik vind dat wel een probleem ... en blijkbaar terecht ook, want gister is mijn wederom excuses aangeboden en dat dat zeker niet de normale gang van zaken was. Daarbij, ik kwam binnen en er was niemand ... geen idee hoelang dat kindje dus al alleen zat. Daarbij is het gewoon fout als je daar binnenkomt, een kindje ziet zitten er er is helemaal niemand in de buurt. Ja, daar zeg ik wel wat van ja.

Ik zit thuis niet op de huid van mijn dochter, maar ik ben wel in haar buurt en kan haar dus te allen tijde zien en als ik haar naar een kinderdagverblijf breng, dan verwacht ik wel dat daar aan de wettelijke regels wordt voldaan. En dat betekent dus dat kinderen NIET alleen gelaten worden

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ja of ze was de kindjes 1 voor 1 aan het verplaatsen naar de andere groep

Ofwel kan meerdere dingen betekenen

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Precies!

14. tuc

tuc Niet meer actief

Als ze kinderen aan het verplaatsen waren hadden ze dat wel gezegd. Daarbij was het al duidelijk dat het een fout in de planning was en 1 leidster te kort..en dan ga je als goed georganiseerd kdv geen kinderen in je eentje verplaatsen tijdens brengtijden.

15. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik werk zelf in dw kinderopvang en kinderen horen dan gewoon op 1 groep opgevangen te worden.
    Ik vind het goed dat je er wat van heb gezegd!

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook niet fijn vinden.

Toen ik laatst bij een kinderdagverblijf ging kijken ter orientatie, kreeg ik een rondleiding en lag er een baby van 4 mnd oud helemaal aan de andere kant van het gebouw tot mijn stomme verbazing... terwijl de 2 leidsters met de peuters in een ander lokaal waren. Baby lag dus al minstens een half uur alleen, want zo lang was ik er al.

Edit: wel in een box maar dan nog...

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.790
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Kan er bij jou thuis een vreemde binnen komen lopen als je kindje alleen zit?

18. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Dit vind ik echt niet kunnen! Ik zou dan ook niet voor dit kinderdagverblijf kiezen!

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Wij hebben iets soort gelijks meegemaakt. We stonden te wachten in de gang bij de babygroep op de gene die ons zou rondleiden. Zeker 10 min gewacht, en de leidster van dr baby groep was al weg toen wij binnen kwamen.. Waren een paar kindjes op de groep en die waren al die tijd alleen.. Bleek achteraf dat de leidster een ander kindje op bed aan het leggen was, en de bedjes waren blijkbaar ergens anders in het gebouw. Ik (wij) vonden het vreemd dat ze de kindjes zo lang alleen liet. Wij hebben dan ook niet gekozen voor dit kinderdagverblijf ;)

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het heel goed dat je er iets van hebt gezegd, hier zou dat ook echt niet kunnen. Als een leidster wegloopt naar bijv. de babyruimte (ruimte met boxen en wippertjes) blijft de andere op de groep.

Deel Deze Pagina