balen....ons kinderdagverblijf gaat sluiten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door klarinet, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    We hadden nog niet echt met de crisis te maken, maar nu voelen wij het dus ook. Vandaag hebben we vernomen dat per 1 januari ons kdv gesloten wordt omdat het niet meer rendabel is.

Het zal voor onze jongste weer erg wennen worden, maar wat heb ik medelijden met de lieve leidsters!

Zijn er meer ouders die hier mee geconfronteerd zijn?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ow wat vervelend...hier niet als ouder, maar een vriendin/oud collega hoort volgende week of ze nog een baan heeft

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Heel toevallig zitten onze kinderen daar nu ook middenin. Ook hier per 1 januari. Hier gaan de leidsters en de kinderen samen met een ander kinderdagverblijf en de hele maand december gaan ze met regelmaat naar de nieuwe locatie om alvast te wennen

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op ons kdv en bso zijn er ook veel ontslagen gevallen en ik las laatst dat er nog meer ontslagen gaan vallen. Op het kdv zijn ze van 4 volle groepen met wachtlijst naar 2 groepen gegaan die op een dag dat Lisa gaat samengevoegd wordt. Zo zonde allemaal! Ik heb gelukkig na een reorganisatie mijn baan nog, maar het had voor ons ook net zo goed anders kunnen lopen. Dan was er weer een kindje weg van het kdv...

5. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Wij hebben het van de zomer gehad. Ik heb dat erg moeilijk gevonden. Wij waren namelijk heel tevreden over ons oude kdv. Het was ook erg wennen voor onze oudste (3). Ze kende niemand op het nieuwe kdv. En inderdaad voor de leidsters! De meesten werden we overgeplaatst. Alleen onze favo niet. :(

Nu zij we allemaal gewend (ik zeg we, want de kinderen moeten t naar hun zin hebben, maar je moet er zelf ook een goed gevoel over hebben) en zijn we tevreden, maar af en toe kijk ik toch met weemoed terug. Blijft jammer!

Gelukkig passen kindjes zich vaak snel aan!

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ja hier helaas ook.. helaas was t ook nog zo dat ik dit op een woensdag te horen kreeg, mijn dochter die donderdag meteen voor t laatst was aangezien die vrijdag goede vrijdag was en ze per 1 april dicht waren. Met dank aan de curator...

Was echt heel naar....

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    We gaan bij 3 andere kdv 's kijken, maar praktischer wordt het er allemaal niet op.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Niet gesloten maar wel terug van drie naar twee groepen, nieuwe kindjes erbij inde groep en nieuwe leidsters. Het was weer ff wennen voor iedereen..

Succes met zoeken naar een nieuw kdv!

9. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ik ben heel benieuwd, in juni studeer ik af en voor mij zal er geen baan meer klaar liggen in de kinderopvang.
    Dat merk ik nu al op mijn stage plek, overal wordt bezuinigd.
    En de ene naar de ander gaat reorganiseren of nog erger failliet!

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Zo zonde! Als het kan zou ik meteen gaan doorstuderen want in kov kom je voorlopig niet aan de bak. Hier goede baan kwijt en flut baan terug.

11. Amazing

Amazing Bekend lid

29 okt 2012
    576
    0
    0
    NULL
    Alphen a/d Rijn
    Wat jammer is dat ook zeg. En rot voor de kinderen natuurlijk. Hier ook iemand die in juni afstudeert en voor mij zal er uiteraard ook geen baan meer klaarliggen. Ook één keer meegemaakt dat een kinderdagverblijf ging sluiten en de medewerkers en de ouders (en kinderen) hadden daar onwijs moeite mee. Vandaag hebben bij mij op het kinderdagverblijf twee medewerkers te horen gekregen dat ze zijn ontslagen en zijn we met z'n zessen over. Succes met het zoeken naar een nieuw kinderdagverblijf. :)

12. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    O wat balen! Hier het tegenovergestelde. Onze opvang heeft een nieuwe vestiging geopend en daar zitten mijn kindéren. Nu ben ik mijn baan kwijt per 14 februari. Ik moet dus opzeggen maar kreeg gelijk te horen dat ik dan op een wachtlijst kom te staan! Als ik dus weer een baan heb moet ik maar hopen op een plekje...

13. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ben zo vorig jaar ook mijn baan kwijt geraakt, contract niet verlengd vanwege bezuinigingen. Afgelopen maand is het kinderdagverblijf echt dicht gegaan.
    Een ander kinderdag verblijf waar het dochtertje van vrienden van ons naar toe gaat , gaat komende maand ook dicht.
    Hier in de stad waar ik woon zijn er al zoveel gesloten!
    Succes met een nieuw kdv zoeken ts.. flink balen dat het nodig is!

14. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Ons oude kdv is pas gesloten. In september te horen gekregen dat het per 1 oktober over was. Echt stressy want er zit er maar 1 hier in de plaats...en ha wat moet je dan.... verder weg brengen zou geen zin hebben want we hebben maar 1 auto en ik vertrek sochtends vroeg terwijl mijn man ze altijd pas tegen de middag hoefde af te geven.
    godzijdank is eind september bekend gemaakt dat het werd overgenomen en dat de 2 leidsters die mijn kindjes meestal hebben gewoon bij het nieuwe bedrijf zijn aangenomen!! Echt een wonder want juist die 2 waren 50+.
    Ik hoop dat je een fijne oplossing vindt!

15. koala28

koala28 Niet meer actief

#15 koala28, 12 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2013
    Ik woon in een grote stad en de grote kinderdagverblijven zijn er nog maar veel zijn er samen gegaan en zijn nu 1 grote organisatie. Wel veel ontslagen en groepen zijn echt minder. Toen mijn oudste (bijna 4) op kinderdagverblijf kwam waren er 7 groepen. Nu zijn er nog 2 groepen over.
    Er is verderop wel een nieuwe kinderdagverblijf gekomen maar die is voor de expats (veel internationale bedrijven en instanties in mijn stad). Die lopen wel goed want deze opvang wordt veelal betaald door die bedrijven.

16. linde90

linde90 Niet meer actief

Echt schandalig dat het zo kapot gemaakt wordt he.
    Zoveel leidsters ontslagen.....

17. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier zijn half september een heleboel groepen samengevoegd dus er staan een heleboel lokalen leeg in het pand! Gelukkig viel dat hier goed omdat zoontje toch al naar de peutergroep zou gaan, en zaten er toch vaak al twee groepjes bij elkaar, maar het is wel heel vervelend... ik zie dat de peutergroepen nog aardig vol zitten hier, maar er komen weinig nieuwe babies bij op de babygroepen.

Toevallig zijn we laatst bij een school wezen kijken en de opvang die daarbij hoort is diezelfde dag failliet verklaard, gelukkig is die overgenomen maar ik heb toch het inschrijfformulier nog hier liggen, want de opvang was voor ons ook heel belangrijk.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier blijft het kdv wel bestaan maar afgelopen zomer zijn er wel meiden ontslagen.
    Voorlopig zie ik niet gebeuren dat hier het kdv gaat sluiten.We wonen in een jonge wijk en er worden nog steeds veel kindertjes hier geboren waarvan de ouders allebei blijven werken.
    Op de dinsdag en donderdag is er ook nog steeds een wachtlijst maar dan van hooguit een aantal maanden.
    Andere vestigingen hebben wel hun deuren moeten sluiten maar zaten ook in een wat ouder gebouw en dat spreekt minder aan om daar je kind te plaatsen.

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Bij de stichting waarbij ik werkte, 1 van de grootste in noord holland, worden er continu groepen gesloten. Het team waarmee ik werkte is dit jaar voor het grootste gedeelte hun baan kwijtgeraakt en er staat nu een heel nieuw team van overgeplaatste leidsters op het kdv. Afgelopen ronde zijn er 173 leidsters uitgegooid, het is om te huilen. Ik raad momenteel ook niemand meer de opleiding voor pedagogisch werk in de kinderopvang aan want er is gewoon bijna geen werk meer.

20. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij ons was het ook het geval. Dochter heeft nog 2 maanden ergens anders gezeten, en daarna heb ik haar gewoon thuis gehouden, ze had het niet naar haar zin.
    Ik heb een eigen bedrijf, wel lastig met de kids thuis af en toe, maar ja.

Deel Deze Pagina