Nu ben ik 8 weken zwanger en mijn hcg zou op het hoogst moeten zijn, met mijn stomme kop heb ik vandaag een test gedaan die ik nog had.. en hij was een stuk lichter dan een paar weekjes terug.. ik heb de gyn gebeld maar ik moest maar afwachten tot de echo 19juli... zolang ik niet vloei konden ze niks doen.. ik had gehoopt op een echo. Door 2x een mk gehad te hebben ben ik nu heel onzeker, mijn borsten voel ik niet zo goed meer en zit nu dus best in de stress.. heeft iemand ervaringen met een lichter wordende test in deze periode?
na de 8 weken zakt het hcg toch juist ? Ik was zelf heel misselijk van week 6 tot week 8 (vooral bij de 1e zwangerschap). Daarna werd het heel snel minder. Een test heb ik niet meer gedaan na week 6 (moeders voor moeders) ... sterkte meid, probeer je vast te houden aan het feit dat je niet vloeit. Wanneer heb je je echo gepland staan?
ach dat had ik ook even een dag voor ik een echo kreeg nog een test gedaan en geloof me die was stukken lichter heb de volgende dag voor ik een echo had alleen maar gehuild bang dat het niet meer leefde of dat er niets zat... want kwalen heb ik niet. maar er zat wel degelijk wat!!!!! en mocht ik ooit een 2e kindje mogen krijgen dan doe ik er op zn minst 1 en hoogstends 2 want je maakt jezelf anders helemaal gek!! liefs
Je hoeft je vast geen zorgen te maken hoor. Tot ik geloof 14 of 16 weken hou je het hormoon vast maar dit schommelt wel, hoe dichterbij je komt bij het einde hiervan hoe lichter de test zal worden. Wacht rustig af tot je echo, dan zul je zien dat het goed zit. Spannend zijn die maanden toch he in het begin
Je hcg schommelt, dat hij lichter of donker is maakt niet uit.. HCG is HCG, dus positieve test is positieve test.. Mijn testen bleven heel licht maar heb toch echt een binkie die tegen mama der ribben zit te schoppen haha
nee in de tabellen staat dat het in week 8 op zn hoogst is.. gelukkig komt het wel vaker voor, maar baalde echt toen ik die vage streepjes zag staan.. ik zou ook nooit meer gaan testen na het positief testen!
Niet te veel waarde aan hechten. De mate hoe donker de streep is zegt niets over de zwangerschap! Geen testen meer doen, gewoon lekker zwanger zijn en wachten op je echo!