hoevaak naar de ha

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lennylenn, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

goedemorgen mamas!!!!

Ben gisteren met maddi naar de huisarts geweest omdat hij een knobbeltje in zn nek (achter zn oren) had zitten. bleek een opgezette lymfeklier te zijn omdat hij al zo lang verkouden is.

bedacht me opeens dat ik al best vaak met em naar de huisarts ben geweest. dan ben ik ook zo een moeder die voor zowat alles metteen de ha belt. hij is nu al zeker 6 keer geweest. erg he! waarvan 2 keer ha post.

hoevaak zijn jullie met jullie kindjes al naar de ha geweest?

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    #2 Lovelylonnes, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
    denk dat ik in die 2 jaar een keer of 2 a 3 naar de huisarts ben geweest. Wel een aantal keer telefonisch contact, bv toen hij veel moest overgeven en toen ik dacht dat hij reflux had, beide keren medicijnen gekregen maar niet bij de huisarts geweest.
    echter heb ik al wel 10 keer op de hapost gezeten, hij word altijd savonds of in het weekend ziek....

Ik ben zelf ook niet zo snel ongerust, maar de omgeving en mn man wel dus dan bel ik maar hoewel ik het antwoord meestal al wel weet;)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben 1x met Charlotte bij huisarts geweest ivm krentenbaard, en 2x op huisartsenpost ivm hoge koorts, diarree en braken en dat was 2x toevallig in een weekend. Verder stress ik niet snel als ze ziek is en ga dus echt niet voor ieder wissewasje naar de huisarts

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben 1x met Valerie naar de huisarts geweest, ze hoeste toen zo erg en al zo lang.
    Toen heeft ze antibioticakuur gekregen, en was het na een paar dagen over.
    Ben dus niet voor niks heen geweest.

Ben zelf geen overbezorgde moeder die voor elk wissewasje naar de huisarts gaat.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Benthe is nog nooit bij de huisarts geweest (nouja wel een keer met mama mee, maar niet voor haarzelf). Wel zijn we met haar op controle geweest bij de kinderarts, dus weet niet of dat ook telt ;)!

Ruben is 1 keer bij de huisartsenpost geweest toen hij bijna 4 maanden oud was. Dit was omdat hij verkouden was, bijna niet wilde drinken, in 24 uur maar twee klein beetje natte luiers had, etc. Toen dus naar de hap geweest, doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar bijna een week geweest en toen weer opgeknapt. Na die keer nooit meer bij de huisarts(enpost) geweest.

Malou is een aantal keer bij de huisarts geweest toen ze ong 7 maanden was, ze had een dubbele middenoorontsteking. Toen dus een keer bij de huisarts geweest om de diagnose te laten stellen als het ware en medicijnen voor gekregen. Later nog een paar voor controle of het al beter werd gezien het erg lang aan de gang bleef. Maar uiteindelijk allemaal weggegaan, en daarna is ze dus nooit meer geweest.

Kortom hier eigenlijk vrij weinig bij de huisarts geweest met de kinderen.

Liefs, Hanneke!

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Meisje is nu 1,5 jaar en ben 1x bij de ha geweest ivm ernstige diarree. Ben niet zo snel overbezorgd

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier vorige week 1 keer ivm eczeem. Wou er toch ff naar laten kijken. Had al gebeld voor zalf die ze me vanuit het cb aangeraden hadden en dat moest via huisarts.
    Nu werd het er niet minder op, en ook steeds meer plekken dus toch maar ff naar laten kijken. Hadden ze me ook gezegt dat als het erger werd ik toch ff moest komen.

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hier een aantal keer. 1x vanwege eczeem (had van mij ook wel telefonisch gemogen maar ze willen hem dan perse zien) en een keer omdat hij met 3 mnd erg verkouden was en koorts had. Omdat hij zo moest hoesten zijn we twee keer heen geweest. Oh ja en nog een keer om hartje te luisteren (heeft een ruisje en waarschijnlijk een VSD). Telt de kinderarts ook mee? Daar zijn we nu drie keer geweest en een keer in het UMCG.

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wij zijn diverse keren met dochterlief bij de huisarts geweest, bij de huisartsenpost twee keer en bij de kinderarts ook een aantal keer.
    Was in verband met haar reflux, allergie en een (naar later bleek vermeend) hartruisje.
    Ik wilde een keer naar de vervangende huisarts maar die wilde ons dus niet helpen..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

2x naar de hap omdat ze erg heftig reageerde op de vaccinaties en toevallig pas 2x nog achter elkaar omdat ze een luchweginfectie en de zesde ziekte had. totaal een keer of 4 -5 dus. ben niet zo snel gestresst

11. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

herkenbaar, hier al 2 ziekenhuisopnames, 5 huisartsbezoeken, 3 keer doorverwezen naar de spoedeisende hulp en nu onder langdurige begeleiding bij de KA wegens een ontwikkelingsachterstand en vermoedelijk epilepsie, al met al best een moeilijk 1e jaar.
    maar luister naar je gevoel en ga niet alle HA bezoeken tellen, wat moet dat moet, geen risico´s nemen.

12. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier ook al verschillende keren bij de ha geweest,eerst met koemelkallergie en verborgen reflux(loopt ze nu voor bij de ka) 2xoorontsteking,1x keelonsteking,mex griep en 3x buikgriep met hele hoge koorts, ze is pas 6 maanden geweest......de eerste 2 kinderen hebben het eerste jaar geen ha gezien volgens mij, maar die waren ook nooit ziek of tenminste niet zorgwekkend;)

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    de eerste 7 a 8 maanden liep ik de deur plat bij de ha en hap! :D ik was zo overbezorgd en zocht echt overal wat achter haha daarna begon ik meer te wennen aan alle geluidjes die ze maakte en wat relaxter te worden dus nu kom ik er bijna nooit meer met haar! ben in die tijd van 7 a 8 maanden tot nu misschien nog 2 keer bij de ha geweest met haar

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Nog nooit bij de ha geweest. Wel 1 keer bijna, had de afspraak al staan. Hij was twee weken lang aan modderen met spugen, niet eten, verhoging. De ene dag ging het wel, de andere dag weer niet. En de dag voordat ik de afspraak had, was het ineens over! Dus afspraak weer afgezegd. Maar wel bij de kinderarts en kinderchirurg geweest, ivm operatie toen hij 8 weken was. Moeten deze maand nog een keer terug komen, en dan is het hopelijk klaar!

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ben met beide dochter hooguit 4x bij de huisarts geweest...
    ik ga alleen wanneer ik er zelf geen goed gevoel mee bij heb en ik niet weet wat er aan de hand is.... hoe ouder je kindje wordt hoe beter je haar kent... maar voor een verkoudheid of koorts ga ik niet naar de huisarts want die zeggen toch ze moet uitzieken en goed blijven drinken en als de koorts te hoog wordt mag ze een zetpilletje.... meer is er niet aan te doen....

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier ook met beide kids al veel ha bezoekjes en hap bezoekjes (ik heb ze niet geteld hoor ;)) maar ik vind het gewoon belangrijk dat het even nagekeken word door de ha als ik bezorgd ben :)

En idd naarmate ze ouder worden word dat minder, hier is dat ook, met mijn zoon ga ik nu niet meer zo snel hoor:)

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

#17 MG2009, 2 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2010
    Ik heb een kind dat vaak oorontstekingen heeft (gehad), dus helaas hebben we inmiddels zowat een abonnement bij de HA en nu de KNO arts.

Vind het ook wel raar dat er hier gezegd wordt 'ik ben niet zo snel overbezorgd'. Nou, wees blij dat je kind niet zo snel iets heeft denk ik dan. Ik ben absoluut niet overbezorgd, maar toch hebben we vaak bij de HA, vervangende HA of HAP gezeten en telkens was er idd wat. Dus luister naar je gevoel, je bent echt niet direct overbezorgd als je vaak naar de HA gaat, beter een keer teveel dan een keer te weinig.

18. EmyD

EmyD Niet meer actief

Met een maand of 9 voor het eerst, onze dochter hoestte toen al maanden, dus heeft de ha even naar de longen geluisterd. Nog een keer telefonisch contact gehad omdat ze bijna 41 graden koorts had, de volgende dag moest ik toch even langskomen voor de zekerheid. En afgelopen weekend naar de huisartsenpost geweest, omdat ze niks meer binnenhield en steeds wegzakte..
    Afgelopen maandag op controle bij onze huisarts, omdat het niet beter ging. Ze bleek een (dubbele) oorontsteking te hebben. En morgen weer op controle..

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is 26 maanden en ze is pas 1x bij de huisarts geweest. Ze was toen 3 weken en had spruw. Verder 1 keer de huisarts gebeld voor overleg toen ze al een paar dagen diarree had. Ze was toen 4 maanden.

Gelukkig komen wij er niet veel, kom er zelf ook niet vaak.

20. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik weet het niet meer. Kan je nagaan hoe vaak dat is geweest...

Deel Deze Pagina