Kinderdagverblijf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Savita, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal!

Even een praktisch vraagje aan jullie; wanneer hebben degene die als opvang het kinderdagverblijf hebben gekozen voor hun kindje, zich hiervoor ingeschreven? Ben van plan om 1 dag in de week hiervan gebruik te maken, maar vraag me af wanneer ik dit het beste kan regelen. Ik kom overigens uit Zuid-Holland

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hebben het in week 15 geregeld. Bij ons was er geen wachtlijst maar begreep dat die er wel op veel plekken zijn.

Succes

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    ik zou er direct achter aan gaan, waar ik woon is ook nog geen wachtlijst, maar in veel plekken al wel.

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Ik zou even bellen voor de zekerheid. Als je toch al weet dat je er gebruik van wilt maken, kun je het net zo goed meteen regelen. Zeker als het maandag, dinsdag of donderdag is, want dat zijn de drukste dagen.
    Succes.
    Linda

5. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    NU BELLEN!

Vooral als je een voorkeur hebt welke dag. Bij mij is de dinsdag en de donderdag bijvoorbeeld erg snel vol en ook de maandag is niet makkelijk.
    Nu de kinderopvang goedkoper en laagdrempeliger wordt is de verwachting dat er meer vraag naar zal komen. Ik zou dus voor de zekerheid maar kijken of het nodig is.

Mijn kind kan de dinsdagmiddag niet wanneer we hebben aangevraagd (pas ruim een maand later). Dat terwijl we het rond de 3 maanden hebben aangevraagd.

Succes

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep, onze frummel staat ook al ingeschreven...
    Je bent 20wk geweest...dus ik zou maar gauw eens gaan bellen.

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Snel inschrijven hoor! Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en bij ons is er alleen nog maar op een paar middagen plaats.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb de baby ingeschreven toen ik 15 weken zwanger was, idioot, maar ik wilde verzekerd zijn van een plek.

9. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Nou, ik heb de baby nog eerder dan 15 weken ingeschreven, met 12 weken ofzo en ik kom al op de wachtlijst. Terwijl ik na mijn bevallingsverlof ook nog 10 weken betaald ouderschapsverlof opneem. Kun je nagaan hoe druk het in sommige plaatsen is.

10. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ook ik ben gelijk al gaan informeren voordat ik drie maanden was, en kreeg te horen dat mijn eerste voorkeur vol zat en dat ik er niet op moest rekenen dat er tijdig iets vrij kwam (ben hele dagen nodig, dinsdag, woensdag en donderdag). Bij het tweede KDV had ik het geluk dat ze nét gingen uitbreiden waardoor ik dus wel vrij snel van een plekje verzekerd was. Maar ik zou dus ook zeker wel op tijd er achter aan gaan hoor!

11. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik woon ook in zuid holland en ik meldde me aan toen ik 16 weken zwanger was en dat vonden ze al best laat :( :(
    Ik zou als ik jou was snel er achter aan gaan. In mijn geval hoefte ik me alleen in te schrijven en hoef ik pas in september aan te geven op welke locatie ik hem hebben wil (hij gaat bij mij vanaf januari naar het KDV als ik moet gaan werken).

Succes

12. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Ik was bij Merijn zo;'n 12 weken zwanger toen i hem inschreef.
    Nu bij knul 2 was ik 7 weken en was ik nog net op tijd om hem op zelfde locatie te krijgen als Merijn.
    Het is heel druk in de periode dat onze 2e knul daar naar toe zal moeten.. en dan nog wel voor 1 dagje was het al vol..

Dus zou er wel snel werk van maken, de betere KDV zijn snel vol

13. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Met negen weken aangemeld , en nog afwachten of we de dagen gaan krijgen.

( dinsdag , woensdag , vrijdag) gelukkig kan zowel ik als mijn vriend switchen met onze thuisblijfdag, maar het blijft spannend.

14. Bedankt voor jullie reacties! De boodschap is duidelijk, ik ga direct het e.e.a. regelen. Hopelijk is het niet te laat....

Deel Deze Pagina